سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

در پنجشیر چه می‌گذرد؟

چکیده :بعد از ورود طالبان، نیروهای گل‌حیدر خان ورودی دره را منفجر کردند و باعث مسدود شدن دره شدند. راه بسته شد و چند هزار تن نیروی طالبان، شامل نیروهایی که از دهانه دره آمده بودند و نیروهایی که از سمت انابه آمده بودند یعنی حدود ۸ هزار نیروی مسلح به انواع سلاح در آنجا به دام...


طالبان از دو محور، یعنی از سمت کاپیسا و دره انابه و همزمان از ورودی و دهانه دره پنجشیر، حمله کرده‌اند. از چند روز گذشته در قسمت خاواک درگیری‌ها ادامه دارد و نیروهای مقاومت در حال جنگ هستند.

فرمانده گل‌حیدر خان دستور داد که نیروهای تحت امر او به طالبان اجازه ورود دهند تا سلاح و مهمات آنها را به غنیمت بگیرند و بتوانند جنگ را ادامه دهند. هیچ کسی به احمد مسعود یک مرمی [فشنگ] هم نداد.

بعد از ورود طالبان، نیروهای گل‌حیدر خان ورودی دره را منفجر کردند و باعث مسدود شدن دره شدند. راه بسته شد و چند هزار تن نیروی طالبان، شامل نیروهایی که از دهانه دره آمده بودند و نیروهایی که از سمت انابه آمده بودند یعنی حدود ۸ هزار نیروی مسلح به انواع سلاح در آنجا به دام افتادند.

نیروهای مقاومت، قریب به ۱۵۰۰ نفر از طالبان را اسیر کردند و قریب به ۱۰۰۰ نفر را کشتند. تعداد اسرا آنقدر زیاد است که نه تنها نیرو برای نگه داشتن آنها ندارند که حتی طناب کافی برای بستن دست‌هایشان هم ندارند.

گزیده‌ای از گزارش محمدحسین‌جعفریان، مستندساز جنگ و روزنامه‌نگار



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.