سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » «مشکل ایران فقط مسئله واکسن نیست»؛ گفت‌وگو با محمد رسول‌اف...

«مشکل ایران فقط مسئله واکسن نیست»؛ گفت‌وگو با محمد رسول‌اف

چکیده :مشکل ایران فقط مسئله واکسن نیست. حوادث خوزستان، هواپیمای اوکراینی، اعتراض‌های آبان، مجموعه مواردی است که نشان می‌دهد این سیستم ناکارآمد است و اصلاح‌پذیر نیست و چهل و چند سال است که این ناکارآمدی، در مقاطع مختلف و در شرایط و بحران‌های مختلف اثبات شده و در این میان قربانیان اصلی مردم...


محمد ضرغامی

همزمان با اوج‌گیری خیز پنجم شیوع ویروس کرونا و بالا رفتن تعداد قربانیان و مبتلایان، شماری از هنرمندان و فعالان مدنی و فرهنگی مقامات ارشد جمهوری اسلامی را به عنوان مسئولان مستقیم بحران کنونی معرفی کرده‌اند.

روز جمعه جعفر پناهی، کارگردان بنام ایرانی، در پیامی خواستار پاسخگویی مستقیم آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در قبال تصمیمات و سخنانش درباره بیماری کرونا و بحران ناشی از آن در کشور شد.

محمد رسول‌اف، دیگر کارگردان سرشناس، نیز در پیامی نوشته است: «آمر و نقش عاملان این کشتار عمومی در ذهن میلیون‌ها ایرانی ثبت شده است. روز دادخواهی فرا می‌رسد».

محمد رسول‌اف در گفت‌وگویی با رادیوفردا در این زمینه می‌گوید: «وضعیتی که در حال حاضر می‌بینیم نتیجه چشم بستن و غفلت از دستاوردهای علمی در دنیاست، و لج‌بازی‌های کودکانه سیاسی امروز وضعیت مردم را به یک کشتار جمعی غیرقابل توصیف رسانده است».

آقای رسول‌اف می‌گوید: «ساختار مستبد و زورگوی جمهوری اسلامی، عاملان و آمران به طور جمعی دست به دست هم داده‌اند و وضعیت مردم را به این نقطه پیچیده رسانده‌اند».

به گفته آقای رسول‌اف «مشکل ایران فقط مسئله واکسن نیست. حوادث خوزستان، هواپیمای اوکراینی، اعتراض‌های آبان، مجموعه مواردی است که نشان می‌دهد این سیستم ناکارآمد است و اصلاح‌پذیر نیست و چهل و چند سال است که این ناکارآمدی، در مقاطع مختلف و در شرایط و بحران‌های مختلف اثبات شده و در این میان قربانیان اصلی مردم هستند».

او ادامه می‌دهد: «ما وظیفه داشتیم با صدای بلندتر و جدی‌تر با سیستم زور تقابل کنیم. من فکر نمی‌کنم سهم ما به عنوان کسانی که ساختار را پذیرفته‌ایم کمتر از زورگویانی باشد که بالای سر ما هستند. رفتار مسئولانه این است که بپذیریم اگر ساختار جبار زنده است ما به آن اجازه زندگی داده‌ایم.»



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.