سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » داد همه ایرانیان داد از بیدادی است...

داد همه ایرانیان داد از بیدادی است

چکیده :مشکل از حکومت و حاکمان نالایقی هست که ما را به بی آبی،آلودگی محیط زیستی،فقر، تحقیر و هزاران بیماری دیگر مبتلا کردند و هیچ دادی از بیدادی ها به گوششان نمی رسد.صدای این روزهای خوزستان و سیستان تنها صدای بی آبی و کرونا نیست بلکه،داد همه ایرانیان هست:داد از...


محمد شفیعی

فقط خوزستان،سیستان و کردستان بلکه همه ما قربانیان حکومتیم نه قربانی بی آبی و بیماری کرونا.تمام علائم بدتر از بیماری کرونا را داشتیم و حکومت، ما را از سال ها پیش مبتلایشان کرده بود تا اینکه کرونا خودش را ظاهر کرد تا برای حکومت جان نثاری و از جامعه جان ستانی کند.کرونا برای حکومت جدا شده از جامعه نعمت اما برای مردمان سرزمین مان شده نغمت.کرونا در زمانه ای که جامعه اعتراض کرد و صدای نفس نفس زدن حکومت از میانه ازدحام جمعیت معترض به گوش می رسید، وارد میدان شد و بهانه و توجیه ظاهرا مقبولی برای حاکمان جهت کنترل،مدیریت ، پراکنده نمودن و سرکوب اعتراضات فراهم کرد.واقعیت خطرناک این ویروس را نمی توان کتمان کرد اما کشنده تر بودن ویروس منحوس حکومت نالایق را نیز نمی توان پنهان ساخت.بدتر آنکه، امروزه ویروس کرونا ،شریک و همراه تنومندی برای حکومت شده تا جامعه را از هستی اش ساقط کنند. هم کرونا و هم حکومت به تقویت یکدیگر سخت نیازمندند.کرونا درمان و مهار نمی شود تا تکثیر یابد و زنده بماند و حکومت نیز از آن به عنوان ابزاری برای وحشت آفرینی غیر اخلاقی بهره گیرد.زندگی و بقایشان به هم وابسته شده است.

ویرانگری کرونا تنها در بروز بیماری جسمی نیست بلکه در همراهی اش با حکومت برای وحشت آفرینی می باشد. به همین دلیل کرونا یکبار نمی کشد بلکه بارها تهدید به کشتن می کند و این خطرناک تر و وحشت آفرین تر از یک بار کشتن هست. کرونا در جمع نیرو می گیرد اما آنرا نابود هم می کند و به همین علت، مطلوب حکومتی هست که از “با هم بودن” مردم هراس دارد و می کوشد تا جمع را متفرق کند. با وجود کرونا،نیاز به حکومت نظامی و تهدیدات دیگر برای متفرق کردن اجتماعات به حداقل می رسد.گذشته از منافع اقتصادی و تحریم، شاید یکی از دلایل اصلی تاخیر در واکسیناسیون و مخالفت با خرید واکسن خارجی را در این واقعیت و ملاحظه سیاسی جست که کرونا توانست و یا می تواند با خرید زمان و دادن بهانه برای متفرق کردن اجتماعات معترض، اندک صباحی بر عمر حکومت بی کفایتشان بیفزاید.

بنابراین،مشکل فراتر از یک بیماریست که احتمالا در سال های بعد ریشه کن خواهد شد. مشکل از حکومت و حاکمان نالایقی هست که ما را به بی آبی،آلودگی محیط زیستی،فقر، تحقیر و هزاران بیماری دیگر مبتلا کردند و هیچ دادی از بیدادی ها به گوششان نمی رسد.صدای این روزهای خوزستان و سیستان تنها صدای بی آبی و کرونا نیست بلکه،داد همه ایرانیان هست:داد از بیدادی.

*تیتر انتخاب کلمه است



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.