سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

شورای نگهبان و مسئله جمهوریت

چکیده :وزیر اسبق اطلاعات، آشکارا می گوید که مرحوم هاشمی رفسنجانی تنها و تنها بخاطر دوصفحه گزارش که تحلیل شخصی او بوده، رد صلاحیت شده و اعضای شورا هرچند دلایل اقناع کننده ای نیافته اند، تنها بخاطر مصلحت نظام، نظر وزیر را پذیرفته و بر مبنای آن تصمیم گرفته...


سلمان کدیور

این صحبت های حیدر مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات، به نحو محکمی، تمام نقدها و اعتراضات منتقدین به شورای نگهبان را تایید می کند و به نحو محکمتری چنگ به صورت مدافعان سیاست های این شورا می کشد که ادعا داشته و دارند که شورای نگهبان در تایید یا رد صلاحیت افراد، تنها و تنها مُر قانون را لحاظ می کند و این شورا کارش مصلحت سنجی نیست و از این جنس ماله کشی ها.

وزیر اسبق اطلاعات، آشکارا می گوید که مرحوم هاشمی رفسنجانی تنها و تنها بخاطر دوصفحه گزارش که تحلیل شخصی او بوده، رد صلاحیت شده و اعضای شورا هرچند دلایل اقناع کننده ای نیافته اند، تنها بخاطر مصلحت نظام، نظر وزیر را پذیرفته و بر مبنای آن تصمیم گرفته اند.

جای جالب‌تر اما آنجاست که وزیر اعتراف می کند که مردم خواهان هاشمی بودند و معتقد بوده او رای می آورد اما هیچ ابایی ندارد که با افتخار معترف شود که نظر شخص خودش را به رای و خواست هشتاد میلیون نفر تحمیل کرده است.

به یاد بیاورید سخنان چند روز قبل رهبری را در مورد علی لاریجانی و رد صلاحیت او بر مبنای گزارش های غلط امنیتی و باز هم متذکر شوید درخواست علی لاریجانی، احمدی نژاد و پزشکیان از شورای نگهبان، برای عمومی شدن علل رد صلاحیت شان و حاشا کردن شورا. و به راستی اگر این شورا پاسخ قانع کننده ای داشت، این همه حاشا چرا؟

این انتخابات با همه رخدادهایش تمام می شود اما یقینا جایگاه شورای نگهبان هیچگاه به حال سابق باز نمی گردد.

شورایی که برای نخستین بار کاری کرده که حتی مدافعان سرسخت جمهوری اسلامی هم، زبان انتقاد به رفتار و کردارش بگشایند و او را به تنگ نظری، مهندسی انتخابات و اعمال سلیقه های جناحی و شخصی متهم سازند.

امروزه به مدد این رفتارهای غیر شفاف، غیرپاسخگو و اقتدار گرا که به نام اسلام سند زده می شود، جمهوریت نظام مانند گلوله برفی روز یه روز آب می شود، جایگاه و نظر مردم نادیده گرفته می شود و به نام مصلحت، حق ناس عمومی ملت، تباه می شود.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.