سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

نقض غرض

چکیده :نظارت شورای نگهبان بر انتخابات به منظور جلوگیری از تضییع حقوق نامزدهای انتخاباتی توسط دولت با این پیش داوری که معمولاً قدرت متمرکز در اختیار دولت مستقر است و از این طریق ممکن است در کار انتخابات دخالت‌های نابجا کرده که منجر به پایمال شدن حقوق داوطلبان...


محمدجواد مظفر

آنچه هدف تدوین کنندگان قانون اساسی در اصل ۹۹ بود، که با مراجعه به صورت‌جلسات مجلس خبرگان مورد تأیید است،

نظارت شورای نگهبان بر انتخابات به منظور جلوگیری از تضییع حقوق نامزدهای انتخاباتی توسط دولت با این پیش داوری که معمولاً قدرت متمرکز در اختیار دولت مستقر است و از این طریق ممکن است در کار انتخابات دخالت‌های نابجا کرده که منجر به پایمال شدن حقوق داوطلبان شود.

بنابراین هدف قانون‌گذار از نظارت شورای نگهبان، ایجاد اطمینان و دلگرمی برای نامزدان انتخابات بود که مرجعی برای دادخواهی آنان وجود دارد. درحقیقت قصد، تثبیت آزادی در این زمینه بوده است.

متأسفانه از انتخابات مجلس سوم به بعد، شورای نگهبان با طرح نظارت استصوابی! جایگاه خود را تغییر داد و به سد اصلی در مقابل حضور آزاد نامزدهای انتخابات تبدیل شد و به قول مولانا «از قضا سرکنگبین صفرا فزود!» و تنها راهی که برای داوطلبان گذاشت شکایت به خداوند و درخواست حق در روز واپسین بوده. زیرا در قانون پیش‌بینی نشده که از شورای نگهبان باید به چه مرجعی شکایت کرد!



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.