سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » ولایت فقیه را چماق کرده اند برای زدن بر سر افراد/ بارها گفته ام زمان شاه اگر کار خلا...

ولایت فقیه را چماق کرده اند برای زدن بر سر افراد/ بارها گفته ام زمان شاه اگر کار خلافی می‎شد به آن رنگ و بوی اسلام نمی دادند. حالا چند نفر از آقایان خودشان را اسلام مجسم می‎دانند

چکیده :بخشی از بیانات آیت الله منتظری در دیدار شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران – ۱۰ اردیبهشت ۸۷ این ایام مصادف است با هفته معلم و شهادت آیت الله مرتضی مطهری که می‎بینیم همزمان با این ایام نام ایشان مطرح می‎شود، عکس ایشان پخش می‎شود؛ در صورتی که خوب است فقط جنبه شعاری و صوری...


بخشی از بیانات آیت الله منتظری در دیدار شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران – ۱۰ اردیبهشت ۸۷

این ایام مصادف است با هفته معلم و شهادت آیت الله مرتضی مطهری که می‎بینیم همزمان با این ایام نام ایشان مطرح می‎شود، عکس ایشان پخش می‎شود؛ در صورتی که خوب است فقط جنبه شعاری و صوری نباشد و واقعا اهداف ایشان بیان شود.

بارها گفته ام زمان شاه اگر کار خلافی می‎شد به آن رنگ و بوی اسلام نمی دادند. حالا چند نفر از آقایان خودشان را اسلام مجسم می‎دانند.

باید کاری کرد که دل مردم به دست آید، بیت المال مال این مردم است. این گونه نیست که اختیارش دست چند نفر باشد هرجور بخواهند تصمیم گیری کنند. اگر ولایت فقیه هم در قانون اساسی آمده معنی اش این نیست که یک نفر همه کاره باشد و مابقی مردم اهمیت نداشته باشند. در قانون اساسی ما فقط اصل ولایت فقیه نیست، اصول دیگری هم هست مانند اصول مربوط به حقوق ملت. آنها را رها کرده اند فقط همین را گرفته اند. و تا چیزی گفته می‎شود می‎گویند:مرگ بر ضد ولایت فقیه و آن را چماق کرده اند برای زدن بر سر افراد.

مشکلات بسیار است ولی با این حال امیدوارم ناامید نشوید، عافیت طلبی و بی تفاوتی پیشه نکنید و به فکر جامعه باشید و صبر و تحمل داشته باشید. سوره “والعصر” را بخوانید که انسانهای با ایمان را دارای صبر و تحمل می‎داند و می‎گوید آنها تواصی به حق و صبر می‎کنند. انسان با احساس مسئولیت نباید از مشکلات هراس داشته باشد. فوقش زندان می‎کنند یا می‎کشند. یک وقت یکی از بزرگان به من گفت: ائمه (ع) در مقابل حکومت ها ساکت بودند، گفتم: که اولا: ساکت نبودند اگر ساکت بودند پس چرا شهیدشان می‎کردند و ثانیا؛ امام حسین (ع) هم جزو ائمه بودند. گفت: حالا او حسابش جداست. گفتم: یعنی امام حسین (ع) امام نبود؟! در زیارت نامه امام حسین (ع) می‎خوانیم: “اشهد انک قد اقمت الصلوه و آتیت الزکاه و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر” پس باید از امام حسین (ع) الگو گرفت و ایشان را اسوه قرار داد و بی تفاوت نبود و به اندازه قدرت و توان از دین اسلام و حقوق مردم دفاع کرد.

نفتی که الان حدود ۱۱۵ دلار است و پیش بینی می‎شود تا ۲۰۰ دلار هم برسد با این حال اقشار بی بضاعت جامعه در زندگی شان بهبودی ایجاد نشده است. این پول ها باید برای مردم صرف شود و حداقل زندگی شان را بتوانید تأمین کنید.

دیدگاه ها جلد سوم صفحه ۲۸۱

منبع: کانال فقیه دور اندیش



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.