سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

شما سلبریتی‌ها

چکیده :برای پول و چند قرارداد و یک جایزه دولتی مقوایی از روی سر یکدیگر نیز بالا رفتید. بی‌اخلاقی‌ها و ریاکاری‌های شما امروز دیگر پنهان نیست، پس حداقل نمک روی زخم‌های مردم نپاشید، اگرچه می‌دانم دستورات را اجرا نکنید از زندگی لاکچری خود عقب...


مصطفی آل‌احمد

آن‌هنگام که صدها هنرمندِ خلاق، فیلمسازِ متفکر، هنرپیشه‌ی توانا و خواننده‌هایی محبوبِ مردم با صداهای آسمانی را ممنوع‌الکار و ممنوع‌التصویر کردند و از وطنشان فراری دادند، شما سلبیریتی‌ها نگفتید که آن‌ها افسرده و نابود شدند. وقتی استعدادهای این مرز و بوم را نفله کردند، شما دست در دست جباریت گذاشتید و فعالانه خوشحال بودید که عرصه برایتان باز شده است، زیرا با وجود آن استعدادها شما هرگز بالا نمی‌آمدید. شما نه‌تنها در مقابل ظلمی که به همکارانتان روا داشتند سکوت کردید، بلکه برخی از شما تبدیل به دهان‌های اجاره‌ای در خدمت جباریت شدید.

آیا غافل بودید که به این ترتیب کشور از هنرها و هنرمندان تهی و فروپاشی فرهنگی اتفاق می‌افتد؟! غافل بودید یا نادان و یا سر خود را در برف کردید تا در یک عرصه بی‌رقابت بالا بیائید؟

حالا حرف در دهانتان گذاشته‌اند که: “قضاوت نکنیم” ؟ چطور به خلخالی‌ها نگفتید قضاوت نکنند؟ چطور برای هزاران بی‌گناهی که قضاوت شدند و به حصر و زندان رفتند و یا مجبور شدند جلای وطن کنند به جبارانشان نگفتید قضاوت نکنند؟ آخ هم نگفتید!

آن هنرمندان محبوب و خواننده‌ها به کنار، حتا هنگامی‌که امیر نادری را فراری دادند، وقتی بهرام بیضایی را عاجز کردند از بس که فیلمنامه‌هایش رد شد، وقتی پرویز کیمیاوی را عاصی کردند، سوسن تسلیمی را بیرون کردند، بازهم شما هیچ نگفتید که چرا این‌ها را به ده‌ها انگ قضاوت کردند. عوام‌فرایبی نکنید، مردم احمق نیستند.
جمله لوسِ “قضاوت نکنید” را به شما یاد دادند تا در کنار اربابانتان چپاول کنید. “قضاوت نکنید” یعنی می‌خواهید جامعه را از تفکر انتقادی باز دارید تا با خیال راحت در کنار مشتی چپاول‌گر به ویژه‌خواری‌های خود مشغول باشید.

برای پول و چند قرارداد و یک جایزه دولتی مقوایی از روی سر یکدیگر نیز بالا رفتید. بی‌اخلاقی‌ها و ریاکاری‌های شما امروز دیگر پنهان نیست، پس حداقل نمک روی زخم‌های مردم نپاشید، اگرچه می‌دانم دستورات را اجرا نکنید از زندگی لاکچری خود عقب می‌مانید.

شما مشتی دهان‌های اجاره‌ای و بی‌سواد، فاقد بینش اجتماعی هستید که با خالی شدن مملکت از نخبگان در یک تقسیم کار جعلی و تقلبی مبتنی بر ایدئولوژی، فرصتی برای خوش‌رقصی پیدا کردید. اما زین‌پس روز افشای شماست و کنشگران و روشنگران، جوانان و وجدان‌های بیدار، شما و اربابانتان را روزانه افشا می‌کنند.

منبع: اینستاگرام نویسنده



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.