سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آقای رئیس قوه قضاییه! اگر مرتضوی به حق تبرئه شده، پرونده اتهاماتش به برادرتان را هم...
» سوال یک استاد دانشگاه درباره پرونده‌ای که هنوز بازنشده بسته شد

آقای رئیس قوه قضاییه! اگر مرتضوی به حق تبرئه شده، پرونده اتهاماتش به برادرتان را هم باز کنید

چکیده :یک استاد دانشگاه در نامه ای خطاب به صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه با یادآوری اذعان لاریجانی به سنگین بودن پرونده، هشدار می دهد اگر سعید مرتضوی به حق تبرئه شده است، پس در مورد برادر شما حقیقت را گفته و باید هر چه زودتر پرونده برادرتان فاضل لاریجانی به جریان بیفتد....


تیمور سهرابی، استاد دانشگاه در نامه ای خطاب به صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه با یادآوری اذعان لاریجانی به سنگین بودن پرونده، هشدار می دهد اگر سعید مرتضوی به حق تبرئه شده است، پس در مورد برادر شما حقیقت را گفته و باید هر چه زودتر پرونده برادرتان فاضل لاریجانی به جریان بیفتد.

به گزارش کلمه، سعید مرتضوی، قاضی پرحاشیه ی دو دهه اخیر دستگاه قضا هفته ی گذشته در حالی در پرونده ی کهریزک تبرئه شد که اسناد و مدارک جنایات روی داده در این بازداشتگاه مسجل و غیرقابل انکار بود. خانواده های شهدا و آسیب دیدگان و شاهدان فجایع این بازداشتگاه هنوز حاضرند و روایت می کنند.

حال یک استاد دانشگاه در نامه ای به صادق لاریجانی گفته فرض میگیریم که سعید مرتضوی به حق تبرئه شد، با این حساب افشاگری های وی در ارتباط با فاضل لاریجانی باید حقیقت داشته باشد.

در جلسه علنی بهمن ماه سال ۹۱ مجلس که به استیضاخ وزیر کار اختصاص داشت، محمود احمدی نژاد فیلم ویدیوئی از فاضل لاریجانی، برادر رئیس مجلس پخش کرد که در آن پیشنهاد زد و بند اقتصادی به سعید مرتضوی ارائه می داد و متقابلا قول مساعدت سیاسی و حقوقی به او از طریق ارتباط با برادرانش به عنوان روسای قوای مجریه و مقننه می دهد.

پس از آن فاضل لاریجانی  مدعی شکایت از احمدی نژاد و سعید مرتضوی شد که امید داشت با توجه به نسبت او با روسای قوای مقننه و قضائیه، شکایت او به سرنوشت شکایت دیگرانی که پیش از این مورد آبروریزی های مشابه و البته اغلب دروغ شدند، دچار نشود. همان زمان فاضل لاریجانی در گفت و گو با فارس گفته بود: این اقدام توطئه و حرکتی منافقانه بود تا مرتضوی از آن به عنوان اهرم فشاری برای تبرئه خود از اتهامات وارده و ایجاد حریم امن استفاده کند.

لاریجانی دلیل شکایت خود از رئیس دولت و سعید مرتضوی را نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی عنوان کرده و به همان موضوعی اشاره کرده بود که طی چند سال اخیر از زبان مدافعان آن روزهای احمدی نژاد زیاد شنیده می شود: وقتی اطرافیان رئیس دولت افرادی مسأله‌دار هستند و با مماشات با آنان برخورد می شود، گستاخانه دیگران را متهم می کنند.

این جمله از سخنان لاریجانی دقیقا همان ماجرای میرحسین موسوی در مناظره ی سال ۸۸ بود؛ اینکه “رییس دولت و اطرافیانش دیگران را گستاخانه متهم می کنند.” با این تفاوت که احمدی نژاد و مرتضوی از لاریجانی، فیلمی منتشر می کنند و او را متهم میکنند، که البته ضبط و انتشار مخفیانه آن شرعی و قانونی نبوده، اما اتهامات احمدی نژاد در جریان انتخابات ۸۸ به میرحسین موسوی و مهدی کروبی و تمام رییس جمهورهای قبل از خود و دیگر فعالان سیاسی و مسئولان حکومتی بی هیچ سند و مدرکی از تلویزیون پخش شد و وی هیچ گاه ناچار به پاسخگویی در مورد ادعاهای خود نشد.

ساکتین و ناظرین بی طرف و یا راضی آن روزها، یکی یکی خود نیز از بی اخلاقی های احمدی نژاد و یارانش بی نصیب نماندند، اما باز هم انصاف قاضی این میدان نبود و هیچ کدام حاضر نشدند اعتراف کنند، مردی که بیش از ۴ سال است به همراه همسرش در حصر به سر می برد، آیا جز آن گفته بود که این روزها مرتب از تریبون مجلس و قوه قضاییه و حقوقدان ها اعلام می شود؟

تیمور سهرابی امروز در نامه ی خود به لاریجانی هشدار می دهد که در گفت و گوهای دوستانه اعتراف کرده است که پرونده ی سعید مرتضوی سنگین بود و حداقل ۲۰ سال حکم داشت، اما به نظر می رسد که این پرونده هم مانند اختلاس ها نباید “کش” داده می شد و با اعلام رای تبرئه مختومه می شد.

متن این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

جناب آقای صادق لاریجانی

حکم آقای سعید مرتضوی چنان رعشه‌ ای بر اندامم انداخت که خود باور نداشتم؛ نه از آن جهت که چرا ایشان محکوم نشدند بلکه صحبتهایی که جنابعالی در مورد پرونده ایشان در جلسات دوستانه داشتید برایم جای تعجب بود اگر به خاطر دارید چندین بار اعلام کردید که سعید مرتضوی پرونده سنگینی دارد چه در مرگ جوانان کهریزک و چه در پرونده حجیم مالی که بیان می کردید حداقل ۲۰ سال محکوم خواهد شد البته تلویحا هم بیان می‌ داشتید که مقام معظم رهبری چندین بار به من تذکر دادند که در پرونده مرتضوی دقت داشته باشید تا حقی از او ضایع نگردد و زمانی هم که ایشان را یک شب در زندان نگه داشته بودید و پس از اینکه رهبری خواستند او را آزاد نمایند عصبانی شدید ولی به ناچار او را آزاد کردید و البته گاهی هم انتقادات ظریفی نسبت به رهبری داشتید که از بیت ایشان مانع رسیدگی به پرونده آقای سعید مرتضوی می‌گردند و تاکید دارند که تبرئه شوند.

حال سوالم این است اگر آقای سعید مرتضوی به حق چنین حکمی را گرفته‌اند چرا و چگونه پرونده برادر حضرتعالی جناب آقای فاضل اردشیر لاریجانی مختومه گردیده مگر نه این است که آقای سعید مرتضوی در مورد برادر شما حقیقت را گفته است، بنابراین باید هرچه زودتر پرونده ایشان به جریان بیفتد نه تنها پرونده ایشان بلکه شما و جناب آقای علی لاریجانی که نقش اصلی این پرونده را دارید و اگر ایشان خلاف گفته‌ چرا چنین حکمی صاد گردیده است. منتظر پاسخ شما در این موارد هستیم و امیدواریم به عادت مألوف با خط و نشان کشیدن و فرار به جلو از ارائه پاسخ طفره نروید.

تیمور سهرابی – استاد دانشگاه



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.