سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » جعفر پناهی برنده خرس طلای برلین شد...

جعفر پناهی برنده خرس طلای برلین شد

چکیده : فیلم تاکسی جعفر پناهی، کارگردان ایرانی برنده جایزه خرس طلای جشنواره فیلم برلین شد و جایزه خرس نقره‌ای برای فیلم باشگاه به پابلو لارایین، کارگردان شیلیایی رسیده است...


فیلم تاکسی جعفر پناهی، کارگردان ایرانی برنده جایزه خرس طلای جشنواره فیلم برلین شد و جایزه خرس نقره‌ای برای فیلم باشگاه به پابلو لارایین، کارگردان شیلیایی رسیده است.

به گزارش بی بی سی تام کورتینی و شارلوت رامپلینگ هم به خاطر بازی در فیلم ۴۵ سال به عنوان بهترین بازیگر مرد و زن انتخاب شدند.

جعفر پناهی پیش از این نیز در سال ۲۰۰۶ با فیلم آفساید به خرس نقره‌ای رسیده بود.

پناهی به دنبال بازداشت در جریان اعتراضات سال ۱۳۸۸ از ایران ممنوع‌الخروج شده و نتوانسته در رویدادهای هنری بین‌المللی شرکت کند. او حدود یک سال بعد از آن به ۶ سال حبس و ۲۰ سال از برخی حقوق اجتماعی محکوم شد.

با این حال جعفر پناهی پس از محکومیتش با مشارکت در ساخت سه فیلم این یک فیلم نیست، پرده و تاکسی در جشنواره‌های بین‌المللی حضور داشته است.

فیلمنامه پرده، که توسط جعفر پناهی و کامبوزیا پرتوی ساخته شد، دو سال پیش جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین را برد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.