سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

اشتباه سخن گفته‌اید، سردار!

چکیده :همرزم عزیز جناب آقای قاسمی دزفول و اندیمشک را دراین واقعه به دلیل نزدیکی مسافتشان با یکدیگر توام نام می برد قطعا اشتباه کرده است. مردم دزفول جدا از اینکه خدماتشان در همه گونه پذیرایی از نظامیان و بسیجیان شهره آفاق عالم است و نمونه های اعجاب آوری در سینه یکیایک رزمندگان عزیز اسلام در این زمینه ازخدمات هشت ساله آنها ثبت شده است نه تنها چنین روحیه کاسبکارانه ای نداشته اند بلکه اساسا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص در مسیر این اتفاقات نبوده اند که بشود درباره آنها چنین قضاوت نادرستی نمود....


غلامعلی رجایی:

دیروز یکی از همشهریان همکار تماس گرفت و گفت فیلم اخیر سخنرانی سردار سعید قاسمی را در جمع راهیان نوردیده ای؟ گفتم نه، می بینم. گفت در سطح شهر و سایتهای محلی خیلی عکس العمل داشته است. شماهم یادداشتی بنویس. گفتم باید ببینم. آخرشب در وایبر کسی قطعه ای از این سخنرانی را برایم فرستاد.

نزدیکی سحر فیلم را دیدم. سردار سعید قاسمی که از فرماندهان قدیم و زحمت کش جنگ است و البته من با غالب مواضع سیاسی او اصلا موافقتی ندارم در این سخنرانی پر از احساس، از حوادث تلخ پایان جنگ می گوید و اینکه ظرف چند روز خیلی از مواضع مان را که با نثار خون های زیادی به دست آورده بودیم از دست دادیم و از جمله در مدت سه روز ۱۲ هزار اسیر هم به عراق دادیم.

ایشان گفته است:

معروف است در اندیمشک و در دزفول، مردم لباس آورده بودند و به نظامی ها نشان می دادند و می گفتند: سلاحت را بده و لباس بگیر. بگذار هر کس می خواهد ناراحت بشود، ناراحت شود. این تاریخ ماست.

نمی دانم این آمار اسرای پایان جنگ تا چه حد درست است اما وی در بیانی اشتباه می گوید کار به جایی رسید که مردم دزفول و اندیمشک سلاح نظامیانی را که از خطوط عقب نشینی کرده بودند می گرفتند و درعوض به آنها لباس می دادند.

در اینکه همرزم عزیز جناب آقای قاسمی دزفول و اندیمشک را دراین واقعه به دلیل نزدیکی مسافتشان با یکدیگر توام نام می برد قطعا اشتباه کرده است. مردم دزفول جدا از اینکه خدماتشان در همه گونه پذیرایی از نظامیان و بسیجیان شهره آفاق عالم است و نمونه های اعجاب آوری در سینه یکیایک رزمندگان عزیز اسلام در این زمینه ازخدمات هشت ساله آنها ثبت شده است نه تنها چنین روحیه کاسبکارانه ای نداشته اند بلکه اساسا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص در مسیر این اتفاقات نبوده اند که بشود درباره آنها چنین قضاوت نادرستی نمود.

اگرهم دراندیمشک یکی دو مورد در این زمینه گزارشی وجود داشته باشد درباره عموم مردم شریف و غیور و متدین و شهیدپرور آن صدق نمی کند.

البته این خطا در چنین سخنرانی های احساسی و شورانگیز تا حدودی قابل تسامح است ولی درهرحال نمی توان منکر این غلط تاریخی در سخن سردارقاسمی شد. نه مردم از جنگ خسته شده بودند و نه دنبال کاسبی تبدیل لباس به اسلحه بودند.

دوستان امثال جناب قاسمی بدانند و می دانند مردم دزفول که در زمان امام شهرشان پایتخت مقاومت کشور نامیده شد و امام آنها را افرادی نامید که خوب از امتحان الهی به در آمدند و تنها شهری در کشور بودند که با آنکه زیر آن همه توپ و موشک های ارتش بعث عراق قرار داشتند به جای یک گردان نیرو که بعضی شهرهای بزرگ در جبهه داشتند آنها یک تیپ به علاوه در جبهه ها نیروی مردمی داشتند، اگر هم در اینگونه موارد خود را به خطوط جبهه نزدیک نمودند در عملیاتی همانند فتح المبین بود که با خودروهای سواری و غیر سواری شخصی نظیر پیکان، وانت، ژیان، نیسان و… به مدد جبهه ها شتافتند و هزاران نیروی اسیرعراقی – که نظامیان قدرت تخلیه آنها را به دلیل فراوانی تعدادشان نداشتند- را به پشت جبهه تخلیه می کردند.

من این صحنه غرورانگیز و کم نظیر در تاریخ جنگهای دنیا را خود شاهد بودم.

وقتی می شود با گفته و نوشته ای سخن اشتباهی را اصلاح کرد همشهریان دزفولی نباید از این سخن اشتباه سردار قاسمی – که امید است در سخنی گفته ی اشتباه خود را اصلاح نماید- برنجند.

شایسته است دوستانی که از جنگ سخن می گویند، در صحبت هایی که می کنند با دقت بیشتر متوجه همه جوانب صحبت های خود باشند.

منبع: وبلاگ نویسنده



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.