سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

مدیر مسئول آسمان آزاد نشد

چکیده :وکیل مدافع عباس بزرگمهر مدیر مسئول روزنامه توقیف شده آسمان گفت: مراحل اداری و قانونی تودیع وثیقه مورد نظر شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه طی شده اما موکلم امشب آزاد نخواهد شد....


وکیل مدافع عباس بزرگمهر مدیر مسئول روزنامه توقیف شده آسمان به ایرنا گفت: مراحل اداری و قانونی تودیع وثیقه مورد نظر شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه طی شده اما موکلم امشب آزاد نخواهد شد.

سید محمود علیزاده طباطبایی افزود: بزرگمهر فردا (یکشنبه) چهارم اسفند ماه جاری از زندان اوین آزاد می شود.

مدیر مسئول روزنامه آسمان اول اسفند ماه جاری با اعلام جرم دادستانی تهران به علت انتشار مطلبی با موضوع قصاص به شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و پس از ارایه پاره ای توضیحات از سوی بازپرس برای بزرگمهر قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی صادر شد.

بر اساس این گزارش، بزرگمهر به علت پایان وقت اداری برای تودیع وثیقه، روز پنجشنبه هفته گذشته بازداشت و به اوین منتقل شد.

دادستانی تهران نیز همان روز طی اطلاعیه ای اعلام کرد که با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، روزنامه آسمان به دلیل انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات اسلامی توقیف شد.

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، روزنامه آسمان در شماره روز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ مطلبی را در ارتباط با حکم قصاص منتشر کرد و متعاقب انتشار این مطلب سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه مدیر مسئول این روزنامه اعلام جرم کرد و خواستار توقف انتشار آن شد.

در پی ارجاع پرونده به شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، بازپرس پرونده پس از رسیدگی، دستور توقیف این روزنامه را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر و ابلاغ کرد.

محمد قوچانی سردبیر روزنامه توقیف شده آسمان نیز یکم اسفند ماه ضمن عذرخواهی از مردم، اشتباه فنی در آخرین لحظات چاپ را علت چنین اتفاقی عنوان کرد و گفت: قرار بود این بخش از گزارش حذف شود.

نویسنده این مطلب نیز امروز (شنبه) سوم اسفند ماه به شعبه ۱۲دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و پس از ارایه پاره ای توضیحات، بازپرس برای وی قرار کفالت صادر کرد.

گفته می شود هیات نظارت بر مطبوعات نیز روز دوشنبه هفته جاری مطلب روزنامه آسمان را بررسی خواهد کرد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.