سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » “مانع عربستانی” سر راه تلاش نظامی برای آزادی ۵ مرزبان ایرانی...

“مانع عربستانی” سر راه تلاش نظامی برای آزادی ۵ مرزبان ایرانی

چکیده :خبرگزاری رویترز با اشاره اظهارات اخیر وزیر کشور در مورد امکان ورود نیروهای نظامی ایرانی به درون خاک پاکستان برای نجات سربازان به گروگان گرفته شده ایرانی علت واکنش دولت پاکستان به این موضوع را در روابط خارجی آن کشور با عربستان سعودی یافته است....


خبرگزاری رویترز با اشاره اظهارات اخیر وزیر کشور در مورد امکان ورود نیروهای نظامی ایرانی به درون خاک پاکستان برای نجات سربازان به گروگان گرفته شده ایرانی علت واکنش دولت پاکستان به این موضوع را در روابط خارجی آن کشور با عربستان سعودی یافته است.

به گزارش تدبیر، خبرگزاری رویترز با اشاره به واکنش تند دولت پاکستان در مورد اظهارات وزیر کشور پیرامون احتمال ورود نیروهای ایرانی به درون خاک پاکستان برای نجات سربازان می نویسد :”پاکستان روز سه شنبه به ایران در مورد اعزام نیرو به داخل مرزهای آن کشور برای نجات ۵ سرباز ایرانی به گروگان گرفته شده هشدار داد.

“عبدالرضا رحمانی فضلی” وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه از احتمال اعزام نیرو به داخل پاکستان برای مقابله با اعضای گروهک تروریستی “جیش العدل” خبر داده بود. با این حال دولت پاکستان ضمن ابراز نظر مخالف با اظهارات وزیر کشور ایران نظرات او را مغایر با اصول حاکم بر “حقوق بین الملل” دانست.”

خبرگزاری “رویترز” عدم همکاری مناسب نیروهای پاکستانی با ایران در مورد نجات جان سربازان به گروگان گرفته شده ایرانی را در نوع رویکرد نخست وزیر پاکستان در مورد کشورهای منطقه می داند و در این مورد می افزاید :”هر دو کشور ایران و پاکستان دارای اکثریت جمعیت مسلمان هستند. پاکستان دارای اکثری جمعیت سنی مذهب است و اقلیتی شیعه در آن کشور سکونت دارند. در مقابل ایران دارای اکثریت جمعیت شیعه و اقلیت سنی است. از زمان به قدرت رسیدن “نواز شریف” نخست وزیر پاکستان، این کشور به عربستان سعودی نزدیک تر شده است کشوری که پیش از این نخست وزیر کنونی پاکستان پس از وقوع کودتا در آن کشور به آن جا گریخته بود.”

از سوی دیگر پایگاه خبری “داون” پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد که دیداری میان نمایندگان ایرانی و پاکستانی انجام شده بود که در جریان آن دو طرف بر لزوم افزایش همکاری های امنیتی و مقابله با تروریسم تاکید کرده بودند. “علی اصغر میر شکاری” معاون استاندار سیستان بلوچستان در راس هیئت ایرانی و “بابر یعقوب فاتح محمد” والی ناحیه بلوچستان نیز در صدر هیئت مذاکره کننده پاکستانی قرار داشته اند.

پایگاه تحلیلی “داون” پاکستان افزوده است :”در جریان این دیدار، نمایندگان پاکستان مدعی شدند که مرزبانان ایرانی در نزدیکی مرز “تفتان” وارد ناحیه ارضی پاکستان شده اند و ناقض قوانین بین لمللی بوده اند.” “داون” پاکستان به نقل از یکی از افراد حاضر در جلسه مذاکره اظهار داشته که مذاکره کننده های پاکستانی بارها مدعی شدند که ایران به داخل خاک پاکستان راکت هایی را پرتاب کرده است و تاکید کرده اند که نیروهای پاکستانی خود توانایی انجام تحقیقات برای یافتن گروگان گیران را دارند.” رییس مذاکره کنندگان پاکستانی خاطر نشان کرده که مذاکره در روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد یافت و دو طرف در پی یافتن راهی برای حل مشکلات مرزی هستند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.