سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » سازمان مجاهدین انقلاب: بی‌سابقه‌ترین حبسها و حصرها نیز نمی‌تواند در اراده مردم ب...

سازمان مجاهدین انقلاب: بی‌سابقه‌ترین حبسها و حصرها نیز نمی‌تواند در اراده مردم برای پیگیری مطالبات خلل وارد کند

چکیده :اعمال بی‌سابقه‌ترین سیاست‌های حبس و حصر و تهدید و ارعاب و سانسور و سنگین‌ترین بمباران تبلیغاتی یک‌سویه نیز نمی‌تواند در عزم و اراده وی در پیگیری مطالبات و خواسته‌های مشروعش خللی وارد نماید. و در برابر نیک مردانی که در راه آرمان‌های ملت بزرگ ایران رنج محرومیت و حبس و حصر را به جان خریده‌اند سر تعظیم فرود می‌آوریم....


سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه ای به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تصریح بر اینکه تنها راه عبور افتخار آمیز از شرایط حساس کنونی همان است که دلسوزان مشفق نظام از جمله میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی بارها برآن تأکید کرده‌اند و با اشاره به باور و ایمان در حرکت های مردمی، نوشته اند: با اطمینان کامل می‌توانیم بگوییم مادام که این بیداری و خودباروی در جامعه ایران نهادینه و زنده است، نباید از سختی راه و بزرگی موانع و سرسختی نیروهای خودکامه و واپس‌گرا بیمی به دل راه داد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی معتقد است براساس همین خودباوری و ایمان به توانستن بود که ملت بزرگ ایران، کمترین مجال ممکن را در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ به فرصتی مغتنم تبدیل کرد و تنها نامزد متفاوت را بر کرسی ریاست جمهوری نشاند تا ثابت کند اعمال بی‌سابقه‌ترین سیاست‌های حبس و حصر و تهدید و ارعاب و سانسور و سنگین‌ترین بمباران تبلیغاتی یک‌سویه نیز نمی‌تواند در عزم و اراده وی در پیگیری مطالبات و خواسته‌های مشروعش خللی وارد نماید.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به موج احضارها و دستگیری ها و محاکمات و هجوم‌های شبانه به خانه‌های منتقدان طی هفته های اخیر، اظهار امیدواری کرده است که اخبار و شایعات مبنی بر تصمیم هماهنگ برخی مراکز قدرت و نهادهای نظامی امنیتی برای پایان بخشیدن به اندک گشایش‌های پدید آمده در عرصه سیاسی داخلی در ماه‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری و تلاش برای بازگرداندن شرایط داخلی به وضعیت قبل از انتخابات صحت نداشته باشد.

متن کامل این بیانیه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امروز به شرح زیر است:

بنام خدا

در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یاد و خاطره رهبر فقید انقلاب، شهیدان و مجاهدان راه استقلال و آزادی و سربلندی ایران عزیز را گرامی می‌داریم و در برابر نیک مردانی که در راه آرمان‌های ملت بزرگ ایران رنج محرومیت و حبس و حصر را به جان خریده‌اند سر تعظیم فرود می‌آوریم.

مردمی‌ترین انقلاب جهان تحقق آرمان‌هایی را فراراه خود قرار داده بود که مردم ایران در مبارزات سیاسی اجتماعی تاریخ معاصرخویش، از انقلاب مشروطه تا نهضت ملی تا قیام پانزده خرداد همواره بر آن پای فشرده بودند. استقلال از سلطه خارجی، برخورداری از حق حاکمیت ملی و اداره امور خویش، بهره مندی ازدموکراسی و آزادی در پرتو معنویت، عدالت و اخلاق مضمون مشترک این آرمان‌ها‌ به شمار می‌آمد.

این درست است که پس از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب بخش عظیمی از آرمان‌های مذکور محقق نشده و ارمغان‌های اولیه انقلاب نیز به دست نیروهای استبداد طلب و واپس‌گرا به محاق رفته است. این درست است که امروز عوامل بازدارنده قدرتمندتر از گذشته به مسخ و تحریف آرمان‌های انقلاب مشغولند و سد راه تحقق اهدافی شده‌اند که مردم در راه‌پیمایی‌های خود در روزهای انقلاب فریاد زده‌اند، اما در مقابل این نیز درست است که آگاهی و خودباوری ملت ایران در پیگیری مطالبات به حق خویش و ایمان و یقین به قدرت خویش در تحقق نهایی آن‌ها به مثابه درخشان‌ترین دستاورد انقلاب در جامعه ایران نهادینه شده به طوری که الهامبخش مبارزات سیاسی اجتماعی ملت ایران طی سه دهه گذشته بوده است.

در مقاطع مختلف سال‌های پس از انقلاب آرمان‌های استقلال،عدالت، آزادی، و جمهوریت و دموکراسی ا گر چه با شدت و ضعف اما پیگیر و مستمر اصلی‌ترین محورهای پویش اجتماعی سیاسی جامعه ایران به شمار آمده است. بیداری و آگاهی ارمغان انقلاب طی سال‌ها گذشته به رغم تلاش‌های سازمان‌یافته برای تحریف و انحراف آرمان‌های انقلاب همواره ملاک و معیار ملت ایران در تشخیص و تمایز استقلال کشور مبتنی بر موازنه منفی و بذل و بخشش ثروت و منافع ملی برای جلب حمایت این و آن در مجامع بین المللی، رویکردهای ملی و ضد ملی، آزادی و استبداد، جمهوریت و آمریت، اسلام رحمانی و متعهد به منافع مردم و اسلام درخدمت توجیه قدرت بوده است.

براساس همین آگاهی و خودباوری و ایمان بود که جوانان برومند ایران زمین در جنگ مقدس میهنی در برابر دشمن متجاوز خارجی و برخوردار از حمایت جهانی، قهرمانانه از کیان استقلال و تمامیت ارضی کشور و سرزمین خویش دفاع کردند.

براساس همین آگاهی و خودباوری بود که در مقاطع مختلف سال‌های پس از پیروزی انقلاب، عدالت، آزادی، دموکراسی و جمهوریت اصلی‌ترین محورهای پویش اجتماعی سیاسی جامعه ایران را تشکیل داده است.

براساس همین آگاهی و خودباوری بود که جنبش اصلاحی ملت ایران در برابر روند تحریف و انحراف نظام شکل گرفت، براساس همین آگاهی و ایمان به حقانیت آرمان‌ها بود که در واکنش به تلاش سازمانیافته برای مصادره رأی ملت و بلاموضوع کردن نهاد انتخابات جنبش ملی سبز ایران ظهور کرد تا رؤیای نیروهای خودکامه و استبداد طلب را برای همیشه آشفته سازد.

و بالاخره براساس همین خودباوری و ایمان به توانستن بود که ملت بزرگ ایران، کمترین مجال ممکن را در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ به فرصتی مغتنم تبدیل کرد و تنها نامزد متفاوت را بر کرسی ریاست جمهوری نشاند تا ثابت کند اعمال بی‌سابقه‌ترین سیاست‌های حبس و حصر و تهدید و ارعاب و سانسور و سنگین‌ترین بمباران تبلیغاتی یک‌سویه نیز نمی‌تواند در عزم و اراده وی در پیگیری مطالبات و خواسته‌های مشروعش خللی وارد نماید.

امروز در سایه همین خودباوری و یقین به توانستن است که سالگرد پیروزی انقلاب را در وضعیتی کاملاً متفاوت با شرایط سال گذشته گرامی می‌داریم. و با اطمینان کامل می‌توانیم بگوییم مادام که این بیداری و خودباروی در جامعه ایران نهادینه و زنده است، نباید از سختی راه و بزرگی موانع و سرسختی نیروهای خودکامه و واپس‌گرا بیمی به دل راه داد.

تجارب ارزشمند و امید بخش مذکور نشان می‌دهد ملت بزرگ ایران با انقلاب اسلامی در راهی بی‌بازگشت به سوی عزت و سربلندی و تحقق مطالبات و آرمان‌های به تعویق افتاده تاریخی خویش گام‌ نهاده است. راهی که هر روز حقانیت آن آشکارتر و رهروان آن افزون‌تر می‌شود و از چنان ظرفیتی برخوردار است که می‌تواند اصول‌گرایان منصف و مخالف افراط‌ گری را با دیگر نیروهای متعهد به منافع و مصالح ملی همراه کند. چنان که طی سال‌های اخیر چنین شده است.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ضمن تبریک مجدد به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ابراز تواضع و فروتنی در برابر اراده ثابت و استوار ملت ایران برای دستیابی به مطالبات به حق و مشروع خویش، مشفقانه و دلسوزانه متذکر می‌شود وضعیت وخامت بارکنونی نتیجه سیاست‌ها و روش‌های ناصواب و پرهزینه سالیان گذشته در اداره کشور است. دستاورد رویکردهای تمرکزگرا و فردمحور در اداره امور، طی این سال‌ها برای کشور جز برباد دادن طلایی ترین فرصت‌های تاریخی رشد و توسعه و درگیرکردن کشوربا بحران‌ها و چالش‌های حاد درعرصه‌های مختلف نبوده است، بحران‌ها و چالش‌هایی که ملت ایران برای حل و کاهش آن‌ها چنان که امروز مشاهده می‌کنیم علاوه بر خسارت‌های گذشته، ناگزیر از پرداخت هزینه‌های سنگینی است. تسریع در عبور هرچه کم هزینه‌تر از این شرایط و حل بحران‌های مذکور در گرو تجدید نظر کامل در روش‌های ناصواب گذشته و فراهم آوردن بستر لازم برای استفاده سازمان‌یافته و نهادینه از همه ظرفیت‌های جامعه بزرگ و توانمند ایران است. مواجهه گزینشی با این ضرورت و منحصر کردن تغییر از سر اضطرار به عرصه سیاست خارجی به علت سنگینی فشارها و تهدیدهای خارجی و متقابلاً ادامه روش‌های گذشته در عرصه‌های داخلی هزینه‌هایی به مراتب سنگین‌تر از گذشته برای کشور به همراه خواهد داشت. عدم برخورداری از حمایت نهادینه و مشارکت‌جوی ملی، در دیپلماسی خارجی جز هزینه کردن از منافع و مصالح ملی و دادن امتیازهای کلان به این یا آن قدرت‌ بیگانه برای جلب حمایت آنان در برابر فشارها و تهدیدهای خارجی نتیجه‌ای نخواهد داشت.

متأسفانه حوادث هفته‌های اخیر از جمله موج احضارها و دستگیری‌ها و محاکمات و هجوم‌های شبانه به خانه‌های منتقدان از تمایل آشکار نهادهای امنیتی نظامی به برخورد گزینشی با ضرورت بازنگری در روش‌های گذشته حکایت دارد. ما امیدواریم اخبار و شایعات مبنی بر تصمیم هماهنگ برخی مراکز قدرت و نهادهای نظامی امنیتی برای پایان بخشیدن به اندک گشایش‌های پدید آمده در عرصه سیاسی داخلی در ماه‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری و تلاش برای بازگرداندن شرایط داخلی به وضعیت قبل از انتخابات صحت نداشته باشد. ما امیدواریم فشارهای سازمان یافته و هماهنگ علیه دولت، مبتنی بر طرحی هماهنگ و مدیریت شده برای منصرف کردن رئیس جمهور از انجام تعهدات و وعده‌هایی که به ملت داده است، نباشد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران تأکید می‌کند تنها راه عبور افتخار آمیز از شرایط حساس کنونی همان است که دلسوزان مشفق نظام از جمله آقایان میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی بارها برآن تأکید کرده‌اند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ( شاخه خارج کشور )

۲۰/۱۱/۹۲



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.