سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » بحران در اوکراین به مرحله مذاکره رئیس‌جمهور با معترضان رسید...

بحران در اوکراین به مرحله مذاکره رئیس‌جمهور با معترضان رسید

چکیده :آقای کلیتچکو، که قهرمان سابق جهان در رشته مشت زنی و رهبر حزب اودر است به یک شبکه تلویزیون اوکراینی گفت: "باید از هر فرصتی برای حل مسالمت آمیز این بحران استفاده...


کلمه – گروه بین الملل: ویکتور یانوکویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین، در حالی‌که کیف، پایخت آن کشور شبی بحرانی و پرتنش را گذراند، قول داد که با مخالفان به گفت‌وگو بنشیند.

شب ۲۹ دی‌ماه بیش از صد هزار نفر از معترضان اوکراینی به خیابان‌ها رفته و اعتراضاتی که به خشونت کشیده شد تا بامداد ادامه داشته است.

گروهی از معترضان تندرو در حالی‌که کلاه‌های ایمنی بر سر و ماسک‌های ضدگاز بر صورت داشتند با مواد آتش‌زا به نیروهای پلیس حمله کرده‌اند.

نیروهای پلیس نیز در پاسخ از گلوله‌های پلاستیکی و نارنجک‌های مشقی علیه آنها استفاده کرده است.

ویتالی کلیچکو از سرشناس‌ترین چهره‌های معترض به دولت تلاش کرده است که جلوی درگیری‌ها را بگیرد. تلاش‌های او راه به جایی نبرده، در عین حال گروهی حتی به خود او نیز حمله کردند.

کلیچکو در شب گذشته برای گفت‌وگو به دیدار یانوکویچ رفت.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفته است کمیسیونی متشکل از چند حزب روز دوشنبه ۳۰ دی ماه برای بررسی و پیدا کردن راه‌حلی برای بیرون رفتن از بحران جلسه برگزار می‌کند.

در حالی‌که معترضان به دولت اوکراین همچنان با نزدیک شدن این کشور به روسیه مخالفت کرده هوادار نزدیکی بیشتر به اتحادیه اروپا هستند، پارلمان آن در هفته گذشته قانونی را تصویب کرد که بر اعتراضات خیابانی سخت‌گیری‌های بیشتری اعمال کرده و مصونیت سیاسی نمایندگان را نیز محدودتر می‌کند.

مخالف دولت می گویند، این قانون زمینه استقرار «دولت پلیسی» را در آن کشور فراهم می‌کند.

هشدار جنگ داخلی

در همین باره بی بی سی نوشت: اواخر شب یکشنبه، دفتر مطبوعاتی رییس جمهوری اوکراین خبر داد یک گروه کاری به ریاست وزیر دفاع و امنیت ملی و عضویت برخی مقامات دولتی تشکیل می شود و روز دوشنبه برای حل بحران اوکراین با نمایندگان معترضان ملاقات و مذاکره خواهد کرد.

ویتالی کلیتچکو، از رهبران مخالف دولت در پی ملاقات با رییس جمهوری اوکراین در محل سکونت آقای یانوکویچ این خبر را تایید کرده است.

کلیتچکو، که قهرمان سابق جهان در رشته مشت زنی و رهبر حزب اودر است به یک شبکه تلویزیون اوکراینی گفت: “باید از هر فرصتی برای حل مسالمت آمیز این بحران استفاده کنیم.”

این رهبر مخالفان نسبت به “سناریوی زور” هشدار داد و افزود که “احتمال جنگ داخلی را رد نمی کند.”

آرسنی یاتسنیوک، یک رهبر دیگر مخالفان نیز گفته رییس جمهوری شخصا به او تلفن کرده که بگوید برای مذاکره حاضر است.

با این همه مخالفان هشدار داده اند مذاکرات باید به نتایجی واقعی منجر شود و صرفا فرصتی برای وقت کشی رییس جمهوری نباشد.

معترضان خواستار استعفای دولت و برگزاری هرچه زودتر انتخابات ریاست جمهوری اند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.