سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

کاترین اشتون به ایران دعوت شد

چکیده :خانم اشتون یک دعوت باز از آقای ظریف برای سفر به ایران دارد. هنوز زمان مشخصی برای انجام این سفر تعیین نشده است....


عباس عراقچی، معاون امور بین‌الملل وزارت امور خارجه گفته است که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه از خانم اشتون برای سفر به ایران دعوت کرده است.

عراقچی خبر داده که خانم اشتون یک دعوت باز از آقای ظریف برای سفر به ایران دارد. هنوز زمان مشخصی برای انجام این سفر تعیین نشده است.

به گزارش بی بی سی، خانم اشتون در سال‌های اخیر و در جریان مذاکرات اتمی، به نمایندگی از کشورهای ۱+۵ (شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) با ایران در حال مذاکره بوده است.

مذاکره کنندگان ارشد اتمی ایران در دوره های مختلف با اشتون و هیات همراه او در شهرهای استانبول، بغداد، آلماتی، مسکو، نیویورک و ژنو مذاکره کرده‌اند.

تازه ترین نشست میان دو طرف در اواسط پاییز امسال به توافق ژنو منجر شد که در جریان آن ایران وعده داد در ازای تعلیق برخی از تحریم ها و تصویب نشدن تحریم های تازه، در برخی از فعالیت های اتمی‌اش وقفه شش ماهه ایجاد کند.

دور تازه‌ای از گفت و گوها میان کارشناسان دو طرف برای اجرایی کردن این توافق ها به تازگی در ژنو به پایان رسیده اما دو طرف می گویند اختلافاتی در این زمینه وجود دارد که امکان دارد برای رفع آن ظریف و اشتون دوباره با هم دیدار کنند.

کاترین اشتون در سال ۲۰۰۹ به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جانشین خاویر سولانا شد.

هرچند سولانا به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بارها به ایران سفر کرده بود، اما اشتون تاکنون دیداری از ایران نداشته است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.