سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

معنای ۹ دی

چکیده :شاید تا سال گذشته جشن و پایکوبی برای 9 دی مناسبتی داشت و شور و شوق سوم تیری ها قابل فهم بود. اما امسال نمی دانم چه شادی و شعفی برای دوستان ارزشگرا به همراه دارد که باز بساطی راه انداخته اند و بر طبل حماسه می...


سجاد سالک

شاید تا سال گذشته جشن و پایکوبی برای ۹ دی مناسبتی داشت و شور و شوق سوم تیری ها قابل فهم بود. اما امسال نمی دانم چه شادی و شعفی برای دوستان ارزشگرا به همراه دارد که باز بساطی راه انداخته اند و بر طبل حماسه می کوبند.

۹دی یعنی چه؟ ۹ دی از آن رو برای اصولگرایان ارزش و اهمیت داشت که به معنی پایان دادن به صدای مخالف بود. ۹ دی یعنی تثبیت ناب گرایی، یعنی به نتیجه رساندن یک صافی و جدا کردن سره از ناسره (به تعبیر خودشان) و مهمتر از آن ایجاد انسداد فرهنگی و سیاسی.

با این احوال نهم دی ماهی که بعدش یکی از خواص بی بصیرت رئیس جمهور و تعدادی ساکت و یا همراه فتنه معاون و وزیر شده و اصحاب جبهه پایداری به کنج عزلت گزیده باشند چه ارزشی دارد؟

نهم دی ماهی که مصادف شده با تزریق انرژی به کمپین تحول خواهان و شوک ناشی از شکست محافظه کاران چه جشن گرفتنی دارد؟

با ۹دی قرار بود بساط هراصلاح طلبی و صدای مخالفی برچیده شود. قرار بود ناب گرایان بر مسندامور دیده شوند و یکسان سازی فرهنگی به اجرا درآید. با ۹دی قرار بود تنوع و تفاوت ها کنار گذاشته شود نه اینکه دگراندیشان فضای تنفسی پیدا کنند.

با ۹دی قرار بود اطاعت پذیری، سرسپردگی، سکوت و انفعال فراگیر شده و رقابت فکری و شیوه زندگی دموکراتیک به فراموشی سپرده شود نه اینکه حامیان سبک زندگی متفاوت، شور و شوقی دوچندان پیدا کنند.

با همه این احوال فکر می کنم امسال ۹دی برای محافظه کاران و خاصه اصحاب جبهه پایداری رنگ و بویی نداشت. این سر و صداهایی هم که می شنوید برای تزریق روحیه به جبهه خودی و برای ارسال این پیام به گروه های رقیب است که ما هنوز هستیم و کنار نکشیده ایم؛ وگرنه ۹دی به معنای کارکردی اش عقیم ماند و این را محافظه کاران و سوم تیری ها هرچقدر هم که هلهله برپا کنند اما خوب می دانند.

منبع: فیس بوک شخصی نویسنده



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.