سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » صدای «دزدگیر ۸۸» پرونده مفاسد دولت را کش می‌دهد+ سند...

صدای «دزدگیر ۸۸» پرونده مفاسد دولت را کش می‌دهد+ سند

چکیده :چهار سال پیش احمدی نژاد و هوادارنشان با شعار مبارزه با فقر و تبعیض و تبلیغ اینکه احمدی نژاد دزدگیر ۸۸ است یک تنه همه انقلاب را زیر سوال برد و مورد حمایت فراقانونی و ضد قانونی راس حاکمیت نیز قرار گرفت. میرحسین موسوی و مهدی کروبی و بسیاری از زنان و مردانی که این چهارسال را در زندان سپری کردند هشدار دادند که این دولت برای خدمت نیامده است. آنها بسیاری از مواردی که امروز علنی شده است را هشدار دادند. نتیجه آن هشدارها کودتا و زندان و حصر و در عین حال دزدی های بیشترو اختلاس های چند میلیاردی تا روزی که رییس دولت نهم و دهم در کمال آرامش 16 میلیارد تومان را به حساب دانشگاه خود واریز کند و به کسی هم جواب پس ندهد....


کلمه- گروه خبر:‌ اخیرا رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد پیگیر دریافت ۶۰۰ میلیون تومانی بوده که به گفته وی برای خرید مبلمان دفتر ریاست جمهوری هزینه شده است. این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفته و مشخص شده که کل این مبلغ برای مبله کردن ساختمان ۹طبقه ونک که برای دفتر ودانشگاه احمدی نژاد در نظر گرفته شده مصرف شده است.

به گزارش کلمه، همچنین در روز تنفیذ ریاست جمهوری و در مدت کوتاه چند ساعته، مبلغ ۱۶میلیارد تومان از ردیف بودجه و حساب نهاد ریاست‌جمهوری به حساب کوتاه‌مدت بانک ملت به شماره ۴۷۰۱۶۸۶۴۹۵ به نام دانشگاه غیردولتی، غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان، دانشگاهی که احمدی نژاد به تازگی تاسیس کرده واریز شده است. ( عکس سند در پایین خبر قابل مشاهده است)

این در حالی است که محمود احمدی نژاد در آخرین برنامه تلویزیونی خود شماره حساب اعلام کرد و از مردم خواست تا برای کمک به تاسیس دانشگاه ایرانیان به حساب اعلام شده پول وارییز کنند. او چون همیشه در رسانه ملی مظلوم نمایی کرد و گفت که بودجه ای برای تاسیس این دانشگاه در اختیار ندارد و می خواهد با کمک مردم دانشگاه خود را تاسیس کند. حال مشخص نیست این ۱۶ میلیارد تومانی که به حساب دانشگاه ایرانیان ریخته شده از کدام محل تامین شده است. البته شنیده شده که احمدی نژاد خود گفته تمامی این پول ها از راه شرعی و حلال کسب شده است و ایراد قانونی ندارد!

در عین حال منابع خبری کلمه اطلاع داده اند که رقم برداشته شده در واقع ۲۰ میلیارد تومان بوده است و مشخص نیست ۴ میلیارد آن کجا رفته و در کدام حساب است. به نظر میرسد یکی از مشکلات دولت جدید، شناسایی کارهای خلافی که در روزها و ماه های آخر دولت احمدی نژاد صورت گرفته و بازگرداندن پول و اموال بیت المال باشد. احمدی نژاد در روزهای اخیر به شدت برای راه اندازی دانشگاه بین المللی ایرانیان تلاش می کند و تعدادی از وزرا و معاونان خود را به عنوان روسای این دانشگاه منصوب کرده است. ابتدا اسفندیار رحیم مشایی به عنوان موسس دانشگاه بین المللی ایرانیان مطرح شد، اما بعد از آن احمدی نژاد مجوز این دانشگاه را اخذ کرد.

با پایان دولت احمدی نژاد هر روز یک خبر از سوی رسانه ها در ارتباط با جابه جایی پول، بازداشت اعضای دولت احمدی نژاد به اتهام اختلاس و مواردی از این دست منتشر می شود. حدود دوسال پیش هنگامی که اختلاس میلیاردی از سوی دستگاه بانکی کشف و اعلام شد، مشخص شد که بعضی از اطرافیان رییس دولت وقت نیز در آن دست داشته اند. همان زمان بسیاری از فعالین اقتصادی، سیاسی و روزنامه نگاران منتقد و دلسوز خواهان رسیدگی عادلانه به این موضوع شدند و تاکید کردند که آن دولت می تواند موارد متعدد دیگری نیز در این خصوص داشته باشد. از آنجا که دستگاه های نظارتی در دوره احمدی نژاد بسیار ضعیف عمل می کردند و در عین حال اراده ای نیز برای جلوگیری از تخلافات محمود احمدی نژاد نبود، در دولت نهم و دهم موارد زیادی از حیف و میل بیت المال تا جابه جایی گسترده مالی وجود دارد. پس از افشای اختلاس بزرگ چند میلیاردی در حالیکه بعضا اندک امیدواری بوجود آمده بود که با متخلفان اصلی برخورد می شود، ناگهان دستور از بالا آمد که داستان را “کش” ندهید و پس از آن پیگیران رسمی این اختلاس سکوت کردند و با چند محاکمه صوری به پایان قضیه رسیدند.

اما این روزها  هر روز زمزمه ای مبنی بر بازداشت یکی از اطرافیان او به گوش می رسد، کما اینکه شنیده شده محمد رضا رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد در روز تحلیف و پس از پایان مراسم در هنگام خروج از مجلس شورای اسلامی با ماموران امنیتی و قضایی همراه با حکم بازداشت مواجه شده است که نهایتا با امضای برگه تفهیم اتهام و قرار بازداشت اجازه می دهند تا روز دادگاه آزاد باشد.

در  مناظره تاریخی آقای احمدی نژاد  با میرحسین موسوی وی در مقابل حداقل ۷۰ میلیون نفر اتهامات شدیدی را  متوجه شخصیتهای انقلاب نمود  که امروز مشخص شده است این مساله با چراغ سبز مقامات عالیرتبه رخ داده است. در  همان روزها شعار« دکتر ما دزد گیره » و «دزدگیر ۸۸ صد درصد تضمینی» به شعارهای انتخاباتی و تبلیغاتی حامیان آقای احمدی نژاد تبدیل گردید. اما هنوز ۲ سال از عمر دولت نگذشته بود که بزرگترین اختلاس عمر بعد از انقلاب در دامان این دولت به اصطلاح پاک متولد شد و نه ۷۰ میلیون، بلکه عالم و آدم از این موضوع مطلع شدند و بر ورق تاریخ نگاشته شد. البته هنوز پرده های رانت خواری و تسهیلات دولتی   به  طور کامل بالا نرفته است .

چهار سال پیش احمدی نژاد و هوادارنشان با شعار مبارزه با فقر و تبعیض و تبلیغ اینکه احمدی نژاد دزدگیر ۸۸ است یک تنه همه انقلاب را زیر سوال برد و مورد حمایت فراقانونی و ضد قانونی راس حاکمیت نیز قرار گرفت. میرحسین موسوی و مهدی کروبی و بسیاری از زنان و مردانی که این چهارسال را در زندان سپری کردند هشدار دادند که این دولت برای خدمت نیامده است. آنها بسیاری از مواردی که امروز علنی شده است را هشدار دادند. نتیجه آن هشدارها کودتا و زندان و حصر و در عین حال دزدی های بیشترو اختلاس های چند میلیاردی تا روزی که رییس دولت نهم و دهم در کمال آرامش ۱۶ میلیارد تومان را به حساب دانشگاه خود واریز کند و به کسی هم جواب پس ندهد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.