سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » رویترز: احتمال بازگشت آرامش به بازار نفت با روی کار آمدن روحانی...

رویترز: احتمال بازگشت آرامش به بازار نفت با روی کار آمدن روحانی

چکیده :رویترز با اشاره به افزایش ۳۱ سنتی قیمت نفت در روز دوشنبه تحت تاثیر وضعیت اقتصادی چین نوشت: با توجه به پدیدار شدن نشانه هایی از اراده ایران و آمریکا برای کاهش تنش ها احتمالا بازار نفت برای حفظ قیمت های کنونی با مشکل مواجه خواهد شد....


رویترز با اشاره به افزایش ۳۱ سنتی قیمت نفت در روز دوشنبه تحت تاثیر وضعیت اقتصادی چین نوشت: با توجه به پدیدار شدن نشانه هایی از اراده ایران و آمریکا برای کاهش تنش ها احتمالا بازار نفت برای حفظ قیمت های کنونی با مشکل مواجه خواهد شد.

 رویترز، پس از انتشار آمار امیدوار کننده اقتصادی از سوی چین، قیمت نفت به بالای ۱۰۹ دلار در هر بشکه رسید، اما با توجه به پدیدار شدن نشانه هایی از اراده جدید ایران و آمریکا برای پایان دادن به اختلافات در خصوص برنامه هسته ای تهران و کاهش یافتن ریسک های موجود، احتمالا بازار نفت برای حفظ سطح فعلی قیمت ها با چالش مواجه خواهد بود.

حسن روحانی، رئیس جمهوری جدید ایران که روز یکشنبه سوگند یاد کرد، خواستار گفت‌وگو برای کاستن از «خصومت» شده است. به فاصله چند ساعت از برگزاری مراسم تحلیف روحانی، کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که اگر دولت روحانی در زمینه برقراری رابطه جدی باشد، آماده همکاری با آن است.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز دوشنبه با ۳۱ سنت افزایش به ۱۰۹.۲۶ دلار در هر بشکه رسید. نفت سبک آمریکا نیز با ۲۳ سنت افزایش به بشکه ای ۱۰۷.۱۷ دلار در هر بشکه رسید.

جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «با توجه به تغییر لحن مقامات ایران و اظهارنظرهای مقامات آمریکایی، ما شاهد آن هستیم که افزایش قیمت ناشی از ریسک های موجود در خاورمیانه و ایران در حال پایین آمدن است.» وی افزود: «این یک تغییر خوب است و بر قیمت ها سایه خواهد افکند.»

نگرانی ها در زمینه عرضه نفت و افزایش تنش ها در خاورمیانه قیمت نفت را در اکثر ماه های سال گذشته میلادی بالای ۱۰۰ دلار نگاه داشت و امسال نیز به رغم وضعیت ضعیف اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا، همچنان این روند ادامه یافته است.

اما گزارش های کمتر از حد انتظار از میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا احتمالا جلوی افزایش بیشتر قیمت نفت را گرفته است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.