سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » توقیف گذرنامه کامبوزیا پرتوی و مریم مقدم، دو سینماگر ایرانی، هنگام ورود به کشور...

توقیف گذرنامه کامبوزیا پرتوی و مریم مقدم، دو سینماگر ایرانی، هنگام ورود به کشور

چکیده :به محض بازگشت كامبوزيا پرتوى فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی و مريم مقدم بازیگر سینما إز فستيوال برلين به کشور، پاسپورتشان ضبط شده و آنها ممنوع الخروج شده اند....


گذرنامهٔ کامبوزیا پرتوی و مریم مقدم، دو سینماگر ایرانی، هنگام ورود به کشور توقیف شد و این دو فعال فرهنگی ممنوع الخروج شدند.

به گزارش جرس به نقل از فیگارو، به محض بازگشت كامبوزيا پرتوى فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی و مريم مقدم بازیگر سینما إز فستيوال برلين به کشور، پاسپورتشان ضبط شده و آنها ممنوع الخروج شده اند.

شصت و سومین دوره جشنواره جهانی فیلم برلین در تاریخ ۲۹ بهمن ، جعفر پناهی فیلم ساز ایرانی را برای تهیه فیلم “پرده بسته” ستود و جایزه خرس نقره ای بهترین فیلمنامه را به او اختصاص داد.

هفتهٔ گذشته جواد شمقدری با انتقاد شدید از آنچه اهدای سیاسی جایزه جشنواره فیلم برلین به یک فیلم ایرانی می‌خواند، گفت: قطعا چنین رفتاری در تعاملات فرهنگی و سینمایی به هیچ وجه درست نیست و ما اعتراض خودمان را نسبت به این موضوع بیان کرده‌ایم اما باید توجه داشت که سازمان سینمایی، حوزه نظامی و انتظامی برای برخورد با رفتارهای غیرقانونی نیست.

فیلم “پرده” کار مشترک جعفر پناهی و کامبوزیا پرتوی به یاس و فکر خودکشی یک فیلم‌ساز می‌پردازد.

فیلم “پرده” روز سه‌شنبه (۲۴ بهمن/۱۲ فوریه) در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به نمایش درآمد. این فیلم با کم‌ترین مخارج در یک خانه تهیه شده و جعفر پناهی و کامبوزیا پرتوی در این فیلم، هم بازیگر، هم کارگردان و هم صدابردار هستند.بازیگر دیگر این فیلم مریم مقدم است.

کامبوزیا پرتوی در برلیناله در مصاحبه‌ای از جمله به شرایط تهیه فیلم، احتمال اذیت و آزار علیه دست‌اندرکاران این فیلم پس از اجرا در جشنواره بین‌المللی برلین می‌پردازد. او همچنین از واکنش جامعه فرهنگی ایران نسبت به فیلم‌سازانی که حق فعالیت‌های سینمایی ندارند می‌گوید.

طبق گزارش خبرگزاری ها، تماشاگران در جاى جاى فیلم ابراز احساسات کردند و با اولین تصویرى که از پناهى نشان داده شد تشویق بیشتر شد.

اکنون گزارش رسیده است که به محض بازگشت کامبوزیا پرتوى فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی و مریم مقدم بازیگر سینما إز فستیوال برلین به ایران پاسپورتشان ضبط شده و خود آنها نیز ممنوع الخروج شده اند.



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

یک پاسخ به “توقیف گذرنامه کامبوزیا پرتوی و مریم مقدم، دو سینماگر ایرانی، هنگام ورود به کشور”

  1. BastanHagh گفت:

    والله به آن جایزه ای گرفتند و شهره آفاق شدند می ارزید. یکی وارد رستورانی شده و سفارش کاملی داد و بعد که خورد و حسابی سیر شد بلندشد که راه بیفتد پرسیدند پول گفت ندارم، خلاصه طرف را انداختند زیر کتک و خونین مالین که داشت رستوران را ترک می کرد گفت اگر به این قیمت باشد، فردا هم میتوانم بیایم؟ حال قضیه این هنرمندان ماست. اگر قرار باشد گذرنامه آنها را اخذ کنندو حتا ممنوع الخروج شوند، می ارزد که فیلم هایشان اینگونه در دنیا گل کرده آنها را صاحب نام و نشان و شهرت بکنند. کشوری که وزارت ارشادش استعدادهای شکوفا را اینگونه بکشد، برای لای جرز بهتر است. آنوقت آن معاون نیمه خل ارشاد میگوید ما لابی کردیم و به فرهادی اسکار دادند. بدبخت چرا لابی نکردی که به کامبوزیا پرتوی و مقدم جایزه ندهند. شما ها از حسادت در حال ترکیدن هستید که چرا فیلم های قلابی شما غلطی نمی کنند.