سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » امضای تفاهم نامه لغو یکطرفه روادید بین ایران و مصر؛ با حاشیه های مهمتر از متن...

امضای تفاهم نامه لغو یکطرفه روادید بین ایران و مصر؛ با حاشیه های مهمتر از متن

چکیده :تفاهم‌نامه‌ی گردشگری بین ایران و مصر که متضمن لغو یکطرفه روادید از طرف ایران است، بین دو کشور امضا شد. تفاهم نامه ای که ایران می گوید قرار است گردشگران مصری را راهی ایران کند، اما وزیر جهانگردی مصر این ادعا را رد می کند!...


کلمه – گروه خبر: تفاهم‌نامه‌ی گردشگری بین ایران و مصر که متضمن لغو یکطرفه روادید از طرف ایران است، بین دو کشور امضا شد. تفاهم نامه ای که ایران می گوید قرار است گردشگران مصری را راهی ایران کند، اما وزیر جهانگردی مصر این ادعا را رد می کند!

به گزارش کلمه، این اقدام یکسویه که هیچ نشانه ای از حفظ عزت کشور در آن به چشم نمی خورد، در سفر اخیر احمدی نژاد به مصر اعلام شده بود و حالا به طور رسمی امضا شده است.

هشام زعزوع وزیر جهانگردی مصر در توجیه اینکه چرا این کشور به طور متقابل حاضر به لغو روادید ورود شهروندان ایران نشده، گفت: تشریفات حقوقی پیچیده‌ای برای لغو روادید مصر وجود دارد و اگر برای ایرانی‌ها بخواهیم روادید را لغو کنیم، سایر کشورها هم این تقاضا را خواهند داشت!

این مقام مصری که با ملک‌زاده معاون احمدی نژاد و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در یک نشست خبری شرکت کرده بود، افزود: ما براساس قوانین و مقررات در مصر، برای اتباع کشورهای دیگر روادید صادر می‌کنیم. این‌گونه نیست که برای بعضی لازم باشد یا نباشد، اما می‌توان تسهیلاتی در صدور روادید داد.

به گزارش ایسنا، او با تشکر از ایران برای لغو روادید یک‌طرفه گفت: فکر می‌کنم در مصر تشریفات پیچیده‌ای درباره‌ی لغو روادید باشد و همچنین اگر بخواهیم برای ایران لغو کنیم، باید این کار را برای سایر کشورها هم انجام دهیم.

در ادامه، عماره رییس دفتر حافظ منافع مصر در ایران نیز با وعده اینکه “ما تسهیلاتی را در زمینه‌ی روادید برای فعال‌سازی حرکت‌های گردشگری ارائه خواهیم کرد”، تصریح کرد: در سفر سیاسی محمود احمدی‌نژاد برای لغو روادید برای برخی اقشار، موضوعاتی مطرح شد که هنوز تأکیدی برای اجرای این تصمیم به‌دست ما نرسیده است.

ملک‌زاده در ادامه‌ی این نشست درباره‌ی محاسباتی که برای جذب مصری‌ها انجام شده است، اظهار کرد: 34 سال ارتباط گردشگری بین دو کشور قطع بود، امروز اولین استارت آن زده و اولین سفر رسمی یک مقام مصری به ایران انجام شد. باید اجازه داد این روند پیش رود.

اما وزیر جهانگردی مصر در واکنش به وی، گفت: باید حداکثر صداقت را داشته باشیم. پیش‌بینی‌هایی که درباره‌ی حرکت گردشگری ایران و مصر می‌شود این است که فکر نمی‌کنیم در آینده‌ای نزدیک شاهد عزیمت تعداد فراوانی از مصری‌ها به ایران باشیم، چون میانگین درآمد مصری‌ها پایین است و به اندازه‌ی ایرانی‌ها نیست و این حرکت بین‌المللی مبتنی بر درآمد کشورهاست. برای مثال، کل تعداد مصری‌هایی که سال 2010 برای گردشگری و حضور در همایش‌ها و نمایشگاه ها از این کشور خارج شدند کمتر از 100هزار نفر بود که البته این جمعیت شامل درمان نمی‌شود.

وزیر جهانگردی مصر تأکید کرد: مصر، کشور پذیرنده است نه فرستنده‌ی گردشگر.

بدین ترتیب مشخص نیست دولت به چه امیدی به لغو یکطرفه روادید که فی نفسه عملی از موضع پایین و نابرابر تلقی می شود، اقدام کرده است.



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

یک پاسخ به “امضای تفاهم نامه لغو یکطرفه روادید بین ایران و مصر؛ با حاشیه های مهمتر از متن”

  1. زهرا گفت:

    آقا جان شنونده باید عاقل باشه طرف سنگ خودشو به سینه زده از مصریها خواسته لغو روادید رو برای برخی افراد اعمال کنن که اونها هم نپذیرفتن . احمدی نژاد صد سال به من و تو فکر نخواهد کرد.
    بدبخت ان شا الله تو هم مثل دیکتاتور محمد رضا آواره میشی و به مصر و سرزمین اجدادت فراعنه پناه میبری و اونها هم تو رو مثل یه موجود پست یه جا تو صحرا ول خواهند کرد هر چند بعدا مومیاییت هم میکنن تا روح خبیثت با فراعنه و در قعر جهنم و درک محشور و مصاحب باشه امیدوارم فراعنه و شیاطین خواب نماشون کنن تا به تو و مقام معظمت به حکم نسبت خونی با فرعون و نمرود و قارون بدون روادید اجازه ی رفتن بدن ما هم اجازه ی برگشت ندیم .
    فرعون توبه های تو آندم شنیدنیست
    بنگر عصای موسویان مار میشود