سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آیت الله هاشمی: مردم گرانی را با گوشت و پوست لمس می کنند؛ عده ای هنوز به آمارهای تخی...
» هدفمندی یارانه ها قرار بود رشد اقتصادی بیاورد، نه تورم سرسام آور

آیت الله هاشمی: مردم گرانی را با گوشت و پوست لمس می کنند؛ عده ای هنوز به آمارهای تخیلی خود دلخوش اند

چکیده :مردم به وضوح چند برابر شدن قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی به یک‌سوم را با گوشت و پوست خود لمس می‌کنند، اما عده‌ای هنوز به آمار و ارقام تخیلی خود دلخوش هستند. نتیجه هدفمندی یارانه ها می‌بایست تقویت تولید و رشد اقتصاد و کشاورزی کشور می‌شد و نه سرازیر کردن مبلغی ناچیز به حساب مردم و در مقابل ایجاد تورم سرسام‌آور و کاهش شدید پول ملی....


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امید این بود که در سال «حمایت از کار، تولید ملی و سرمایه ایرانی»، وضع تولید، صنعت و کشاورزی کشور در مسیر پیشرفت تقویت گردد، اما درگیر شدن در قدرت‌طلبی‌ها و فعالیت‌های جناحی و باندی این فرصت طلایی را از ما گرفت.

به گزارش سایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وی دغدغه‌ها و مطالبات تولیدگران و کارآفرینان کشور را به‌حق و جدّی عنوان کرد و گفت: وضع نامطلوب اقتصادی کنونی و درد و رنج صنایع تولیدی و کشاورزی نتیجه تحریم‌ها، سوءمدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌هاست و لازم است اقتصاد و تولید کشور هر چه زودتر سامان یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متولیان اقتصاد کشور راه را گم و به روزمرگی افتاده‌اند، تصریح کرد: برای کشوری چون ایران اسلامی با امکانات خدادادی فراوان، منابع انسانی غنی و ارزشمند و مدیران لایق و باتجربه، روزمرگی اقتصادی و فعالیت جزیره‌ای سمّ مهلک و نتیجه‌اش وابستگی هر چه بیشتر به واردات مصنوعات خارجی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به تلاش‌های بی‌دریغ کارشناسان و دلسوزان کشور برای تدوین اسناد مهمی چون سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، برنامه چهارم و اصلاح صدر اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و افزود: خواست عمومی و رهبری معظم انقلاب از تدوین و ابلاغ این اسناد بالادستی مهم ایجاد تحول و انقلاب اقتصادی در کشور بود، اما بی‌تدبیری‌ها، عدم استفاده از مدیران لایق و متخصصان فن، موجب روزمرگی و افزایش وابستگی کشور به محصولات خارجی شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آمارهای خلاف واقع که از تولید و اقتصاد کشور ارائه می‌گردد، گفت: مردم به وضوح چند برابر شدن قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی به یک‌سوم را با گوشت و پوست خود لمس می‌کنند، اما عده‌ای هنوز به آمار و ارقام تخیلی خود دلخوش هستند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هدفمندی یارانه‌ها را نیاز اساسی اقتصاد کشور خواند و با اشاره به اجرای نادرست و انحرافی مرحله اول این طرح سرنوشت‌ساز تصریح کرد: نتیجه هدفمندی یارانه ها می‌بایست تقویت تولید و رشد اقتصاد و کشاورزی کشور می‌شد و نه سرازیر کردن مبلغی ناچیز به حساب مردم و در مقابل ایجاد تورم سرسام‌آور و کاهش شدید پول ملی.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امنیت غذایی کشور را مهم خواند و با اشاره به موانع موجود در سر راه فعالیت صنایع کشور، به‌خصوص صنایع غذایی، ناهماهنگی و بعضاً عملکرد متضاد سازمان‌های نظارتی و مدیریتی مرتبط با تولید را زیانبار خواند و گفت: امروز مدیران صنایع و تولیدگران کشور انتظار دارند که اگر حمایت و کمکی به آنان نمی‌شود، لااقل بر سر راه فعالیت آنان موانع غیرضرور هم ایجاد نشود.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۹ پاسخ به “آیت الله هاشمی: مردم گرانی را با گوشت و پوست لمس می کنند؛ عده ای هنوز به آمارهای تخیلی خود دلخوش اند”

  1. taher گفت:

    آقای هاشمی و خاتمی و خبرگان و دیگران که می توانند تاثیر گذار باشند اگر در این شرایط وارد نشوند قطعا زیانهای جبران ناپذیری به مردم و مملکت وارد خواهد شد. آقای خامنه ای با حمایت بی جا و بی بصیرانه اش از فردی متوهم کشور را به ورطه سقوط کشانده است. تمامی پیمانکاران و مهندسین مشاور طرحهای عمرانی در حال تعطیل شدن هستند و قشر فعال علمی در پروژه ها که در طول ۳۰ سال گذشته شکل گرفته و انسجامی پیدا می کردند به کلی از هم می پاشند.

  2. Sina0935222 گفت:

    از کى تا حالا آقاى هاشمى که من ارادت دارم بهشون آىت الله شدند؟؟؟؟؟؟

    • Sadat گفت:

      عزیزدل اینجاسوییس که نیست مدارج براساس لیاقت وشایستگی طی گردد . تواین مملکت بعضیها یک شبه آیت الله ومرجع تقلیدورییس جمهور و ….. میشن .

  3. khosrow گفت:

    شما میگوید قدرت خرید مردم کم شده، ولی‌ من می‌گویم که سقوط پول ملی‌ امکان داد و ستد‌های کلان را را به مردم و شرکت‌ها نمیدهد، امکان سرمایه گذاری‌های کلان را نمیدهد، امکان بستن قرارداد‌ها ی مختلف را نمیدهد، کسی نمی‌تواند با خیال راحت خرید و فروش کند، اقتصاد به رکود کشیده میشود، و فلج میشود، سپس بیکاری افزایش میابد، و جامعه به سمت ناا امنی‌ پیش میرود.

  4. Asad گفت:

    آقای هاشمی! شما هنوز فکر می کنی که دارو دسته کودتا فقط سوئ مدیریت داشتند؟ خیر آقا! اینها اومدن تا ایران را ویران کنن! موفق هم بوده اند و ماموریت خود را به خوبی انجام داده اند. سیاست شما در حفظ خائنین در رده بالای قدرت چه تاکتیکی بود را نمی دانم اما می دانم که شما و رهبری(با احترامی که برای هردوی شما قائلم) چهارسال عمر این ملت و ثروت ایشان را هدر دادید و باید پاسخگوی آن باشید. البته به ما که پاسخ نمی دهید اما در نزد پروردگار حتما باید دلیل محکمی داشته باشید. اگر هم شما نقشی نداشتید باید شفاف به مردم بگویید که چه کسی باعث خسران ملت شده.

  5. Sensor گفت:

    جناب آقای هاشمی حق با شماست اما شما هم حرکتی بکنید مملکت شده فحش دادن به این و آن بالاخره این دنیا تمام می شود و دیگر پول و نفت و قدرت و ثروت نیست که به داد آدم برسد به امثال آقایان مسئول بفرمایید که این دنیا روزی به پایان می رسد به فکر آخرت باشیم به فکر این باشیم که در آن دنیا از ما در برابر مسئولیتی که داشتیم از ما سوال خواهند پرسید در آن روز هاشمی و ا حمدی نژاد و خامنه ای و لاریجانی و غیره و غیره در دنیا که بودید چکار کردید چگونه بر مردم حکومت کردید فکر آن شرایط را بکنید فکر آخرت ترس از خدا ترس از عذاب خدا عاقبت کار خودتان را ارزیابی کنید این دنیا تمام شدنی است و گذرا

  6. زهرا گفت:

    تورم و نن جون مهدی فهمید
    این …. نفهمید

  7. SATTARBEHESHTI100 گفت:

    یک سوال؟ تقصیر آمریکاست که برادر رئیس قوه قضاییه با رئیس تامین اجتماعی(دادستان سابق. متهم سابق) ساخت و پاخت می کنن تا با کمک رئیس قوه قضائیه قانون رو دور بزنن و بیت المال رو بالا بکشن. آقای رفسنجانی مسئولانی که عرضه مملکت داری ندارن باید استئفا بدن تا افراد شایسته برخاسته از دانشگاه و زحمت کشیده امور مملکت رو به دست بگیرن نه امثال محمد رضا رحیمی که یه شبه دکتر میشن. اگه اقای خامنه ای به جای پول دادن به سپاهی های مفت خور همین پول رو خرج فارغ التحصیلان وزارت علوم می کرد الان کشور اینقدر نیازمند بیگانه نبود. خاک بر سر ما مردم ایران که آقای خامنه ای با پول ما در قالب سپاه برای خودش در آمدزایی میکنه و پولش به جای رفتن در خزانه دولت میره تو جیب اقا واسه روز مبادا.

  8. Alireza 11 گفت:

    حرفی بجا بود ولی شعار مردم برای انقلاب استقلال ازادی و جمممممممممممممممههههههههههههههوری اسلامی بود . کدام دز زمان شما اتفاق افتاد . یادتان رفته ؟؟؟ تیتر روزنامه ها . خانه نخرید … همه را خانه دار میکنیم . اب برق …. مجانی . وووو……………. ما دیگر عادت کرده ایم . هیچ کدامتان به فکر مردم نیستید . فقط دنبال قدرت و حق السهم خود میباشید . محبت کنید از مردم مایه نگذارید