سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » واکنش علمای قم به هتک حرمت حرم حضرت معصومه: مسئولان این اقدام اخلال گرانه را ریشه ی...

واکنش علمای قم به هتک حرمت حرم حضرت معصومه: مسئولان این اقدام اخلال گرانه را ریشه یابی کنند

چکیده :در حالی که دو تن از علمای قم در تماس تلفنی با علی لاریجانی نسبت هتک حرمت حرم حضرت معصومه واکنش نشان دادند، آیت الله مکارم شیرازی، از اقدام اخلال گرانه در جریان جشن پیروزی انقلاب در قم ابراز تاسف کرد و گفت: مراجع و علما نگران اقدامات اخلال گرانه هستند. ...


در حالی که دو تن از علمای قم در تماس تلفنی با علی لاریجانی نسبت هتک حرمت حرم حضرت معصومه واکنش نشان دادند، آیت الله مکارم شیرازی، از اقدام اخلال گرانه در جریان جشن پیروزی انقلاب در قم ابراز تاسف کرد و گفت: مراجع و علما نگران اقدامات اخلال گرانه هستند.

آیت الله مکارم شیرازی، صبح دوشنبه در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم، با بیان این که روز گذشته حرکت بسیار زشتی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اتفاق افتاد، اظهار داشت: مسئولان مشغول مطالعه در این باره هستند و بعداً در این باره صحبت‌های مناسب خواهد شد.

وی با تاکید بر این که باید جلوی کارهای اخلال گرانه گرفته شود، یادآور شد: باید بررسی کرد که آیا این کارها ریشه‌های انتخاباتی دارد یا نه؛ باید عاقلانه آن را حل کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مکارم با بیان این که متاسفانه عده‌ای یا فریب خورده هستند و یا اغراض خاصی دارند، گفت: مراجع، علما، فضلا و طلاب، همه از اقدام دیروز نگران هستند و منتظر نتیجه مطالعات مسئولان در این خصوص می‌باشند.

در همین حال، آیت الله جوادی آملی روز گذشته قبل از اخلال در مراسم، درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: ‘اغتشاش و اخلال در این مراسم، حرام عینی است’.

از سوی دیگر، آیت الله جواد فاضل لنکرانی در پی هتک حرمت نسبت به حرم شریف حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در یوم الله ۲۲ بهمن و اهانت به رئیس مجلس طی تماس تلفنی با دکتر علی لاریجانی این اقدام زشت را به شدت محکوم کرد و آن را در راستای اهداف دشمنان خواند.

آیت الله جواد فاضل لنکرانی با بیان اینکه نبایستی تعدادی اندک حرمت رئیس قوه مقننه و نماینده قم را در شهر مرجعیت مورد اهانت قرار دهند، حرکت این افراد را اقدامی نادرست، شنیع و اهانت به آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در یوم الله ۲۲ بهمن عنوان کرد.

همچنین آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در تماس تلفنی با رئیس مجلس، ضمن اظهار تالم و تاثر فراوان و فاجعه بار خواندن اتفاق ۲۲ بهمن قم، اقدام افرادی را که حرمت آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و سالروز جشن بزرگ انقلاب را رعایت نکردند، منزجر کننده خواند.

آیت الله نوری همدانی همچنین از حلم و بردباری رئیس مجلس تجلیل کردند و با بیان اینکه حضرتعالی از بیت مرجعیت و روحانیت و فرزند حوزه و نماینده اول مردم قم هستید، از حوادث تلخ ۲۲ بهمن ابراز تاسف کردند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۹ پاسخ به “واکنش علمای قم به هتک حرمت حرم حضرت معصومه: مسئولان این اقدام اخلال گرانه را ریشه یابی کنند”

  1. Asad گفت:

    فقط با ابراز تاسف کار درست نمی شه. ابراز تاسف مربوط به من است که یک فرد معمولی هستم. شما باید ریشه این اقدامات شنیع از جمله هتک حرمت حرم معصومین و هتک حرمت به بیوت مراجع را از بن بکنید.

  2. Sadegh گفت:

    اللهم اشغل الظالمین به الظالمین

  3. ho گفت:

    اقایان مراجع دینتان هم برای دنیایتان است مرگ بر این دین داری وقتی که بی حرمتی های دیگری در سالهای ۷۷ تا ۸۴ رخ می داد چرا این دین داری تان خفه می شد حال که از هم مسلخانتان را به رسم زمانه به قربانگاهی که خود مبدع آن بودید آورده اند فریاد می کنید خدا کند این نشانی از بیداری تان باشد نه هم مسلکی و هم راهیتان با کسانی که خود قربانی تندرویهای گذشته خویش شده اند وای به حال آخرتتان اگر وجود داشته باشد چون با اعمال شما دین فروشان و علما به وجود آخرت هم شک داریم که اخرتی نیست اگر بود شماها چنین نمیکردید

  4. kamran گفت:

    آیا بر هم زدن یک سخنرانی مهمتر است یا حصر بدون دلیل رهبران جنبش سبز؟شما از حکومت بپرسید جرم این عزیزان چیست؟مگر نه اینکه هر آنچه که آنها پیش بینی میکردند ؛درست از آب در آمد و این دولت ایران و ایرانی را به خاک سیاه نشانده؟کدامیک باید بیشتر شما را نگران کند؟

  5. Ali گفت:

    آقایان علما با اظهار تاسف، دیگر کمی دیر شده، سکوت های جهت دارد و معنادار شما به اصطلاح سران مذهبی از سال ۱۳۸۸ به بد اخلاقی ها و مظالمی که به ملت ایران رفت، امروز دامان عده ای از دوستان شما را گرفته و فریاد واسلامای شما را به آسمان برده، ایمان داشته باشید فردا نوبت خود شماست ماری بود که خود در آستین خود پروراندید، ببخشید منظورم امثال احمدی نژاد نیست، فرهنگ احمدی نژادی است.

  6. کامران گفت:

    اقای مکارم اخلاق . اخلاق را ولایت و مزدورانش و مگسان اطرافش در ایران نابود کردند شما و اقای عا ملی هی بنشینید از دین بگوئید و از جنایت ها ی ولایت و شعبان بی مخ ها خودش با مصلحت اندیشی چشم پوشی کنید . اگر دین این است که ما از این دین و این اخلاق بی زاریم

  7. کمینه گفت:

    پس اینها زبان وچشم وگوش دارند، فقط جایی که صرف کند یا بفرموده باشد، اظهارنظر می کنند.
    حضرات زمانی خواهد رسید که جایی برای اظهار پشیمانی هم نخواهد بود.

  8. amir گفت:

    علمای معظم یعنی‌ شما نمیدونید ریشه این کجاست. به خود ریشه دارین میگین ریشه یابی‌ کن؟کار از این حرفا خیلی‌ وقت گذشته پس یا چیزی نفرمایید یا اینکه اقدامی کنید یا حرفی‌ بزنید که به خشک شدن این ریشه بینجامه.

  9. محق گفت:

    دنیا را ببین !!!!!!!

    تقریبا همه می دانند که به استناد نظرات و مقدماتی که آقایان مکارم و نوری همدانی فراهم آوردند دفتر نشر آثار مرحوم آیت الله العظمی منتظری در قم پلمب کردند و بابی از ابواب علم را غیر منصفانه بستند . عرض کردم غیر منصفانه , برای اینکه پس از اعلام نظر آقای مکارم دال بر اینکه دفاتر مراجع مرحوم را تعطیل کنند تا مراجع زنده میدان داری نمایند , فقط دفتر آقای منتظری بسته شد و دیگر دفاتر از قبیل دفتر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و ……..هنوز فعالند. برای اهالی قم معلوم است که منظور آقای مکارم مورد خاص بود و با آن تنگ نظری , غرضی غیر از بستن دفتر آقای منتظری نداشتند .

    مرحوم امام خمینی در آخرین نظر خود انتظارش این بود که حوزه و نظام و مردم از درس و بحث آقای منتظری استفاده کنند و از آن گرمی بگیرند اما شما آقایان مدعی علم و حکمت و فقاهت که بر خلاف نظر امام , در حیات آن مرحوم تحملش نکردید , لا اقل پس از رحلتش تحملش می کردید.

    اکنون علایمی در قم به ظهور رسیده است که به شما آقایان هشدار می دهد : هان ای کسانی که با آن فقیه عالیقدر آنچنان کردید آماده باشید شاید با شما نیز آن کنند که با آقایان منتظری و قبل از آن با آقایان شریعتمداری , سید محمد شیرازی و آذری قمی کردند . شما آقایان علمای امت محمد (ص) , چون اختلاف بین خود را مایه رحمت ندانستید , بترسید که رحمت خداوند به نقمت بدل نگردد . خیر الکلام اینکه شما می دانید که هیچوقت برای جبران ما فات دیر نیست . موفق باشید .