سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » انتقاد فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از بازداشت فعالان رسانه‌ای در ایران...

انتقاد فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از بازداشت فعالان رسانه‌ای در ایران

چکیده :رئیس فدراسیون بین المللی روزنامه ‌نگاران، در خصوص فشارهای اخیر حکومت ایران بر روزنامه‌نگاران ایرانی گفته است: "اظهارات دلسرد کننده مقامات در خصوص این روزنامه‌نگاران، نشانه تلخی از وضعیت روزنامه‌نگاران ایرانی است که به احتمال زیاد این وضعیت تا انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئن بدتر خواهد شد."...


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، ادعاهای وزارت اطلاعات در خصوص بازداشت روزنامه‌نگاران در این کشور را “تهدیدی مستقیم علیه آزادی رسانه ها” توصیف کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، این فدراسیون امروز دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه اعلام کرده که در پی موضع گیری وزارت اطلاعات، هفته گذشته هیاتی از فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران با سفر به ترکیه در صدد کمک به روزنامه‌نگارانی برآمده که برای حفظ امنیت خود از ایران خارج شده اند. وزارت اطلاعات هفته پیش با صدور بیانیه ای در مورد بازداشت ۱۵ روزنامه‌نگار ایرانی، آنان را به ارتباط با خارج از کشور متهم کرد و افزود که روند بازداشت و احضار روزنامه‌نگاران متهم، “با جدیت ادامه خواهد داشت”.

اکنون جیم بوملا، رئیس فدراسیون بین المللی روزنامه ‌نگاران، در خصوص فشارهای اخیر حکومت ایران بر روزنامه‌نگاران ایرانی گفته است: “اظهارات دلسرد کننده مقامات در خصوص این روزنامه‌نگاران، نشانه تلخی از وضعیت روزنامه‌نگاران ایرانی است که به احتمال زیاد این وضعیت تا انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئن بدتر خواهد شد.”

او افزوده که هیات اعزامی فدراسیون ببن المللی روزنامه‌نگاران به ترکیه، پی گیر کمک به روزنامه‌نگاران ایرانی مهاجر به آن کشور است و در عین حال می کوشد به آنان در خصوص حقوق قانونیشان اطلاع رسانی کند. براساس بیانیه فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران، هیات اعزامی در ملاقات با کمیسر عالی امور پناهجویان سازمان ملل، در خصوص مشکلات روزنامه‌نگاران تبعیدی و شرایط ثبت نام و مصاحبه آنها و امکان تسهیل این روند گفت و گو کرده است.

ریحانه طباطبایی، میلاد فدایی اصل، سلیمان محمدی، ساسان آقایی، نسرین تخیری، جواد دلیری، امیلی امرایی، نرگس جودکی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی، کیوان مهرگان، حسین یاغچی، و فاطمه ساغرچی ۱۵ روزنامه نگاری هستند که از ۱۶ روز پیش در بازداشت به سر می برند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.