سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » چرا هیچ کس این سوال را از رهبری نمی پرسد...
» ثمره حاکمیت یکدست را هم دیدیم

چرا هیچ کس این سوال را از رهبری نمی پرسد

چکیده :آیا رهبری از عهده ی انجام وظیفه ی خود برای حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه برآمده است؟ شکایت به خدا بردن و در لفظ به خیانت متهم کردن و در خفا و علن تهدید کردن و هشدار دادن، هنر نیست. با تعارف نمی توان مملکت را اداره کرد؛ شخص اول مملکت باید بتواند - و بخواهد - به وظیفه ی قانونی خود عمل کند. این معضل لاینحل نظام و اختلافی که در بالاترین سطح نظام ایجاد شده و آنچنان که همگان دیدند به اوج فضاحت و ابتذال هم کشیده شده، آیا بر اساس قانون اساسی جز اقدام رهبری بر اساس قانون اساسی را می طلبد؟ و آیا ناتوانی رهبری از انجام این وظیفه ی خود، و ناکارآمدی ایشان از حل اختلافات بی سابقه ی قوا، جای پرسش و پیگیری ندارد؟...


کلمه – سیدمهرداد طباطبایی:

جلسه روز یکشنبه مجلس، صدها نکته ی ناگفته دارد. می توان از چندین و چند زاویه ی مختلف به آنچه در این جلسه گذشت، پرداخت. کدام یک را بگوییم!

می توان از بگم بگم هایی گفت که امثال لاریجانی چهار سال در مقابل شنائت آن سکوت کردند و حالا دامنگیر خودشان شده. می توان به فضای توطئه آمیز و مافیایی پرداخت که به اعتراف رئیس مجلس بر سیاست و سیاسیون نظام، حاکم شده و قطعا از تبعات کودتای شوم انتخاباتی ۸۸ است. اما …  بگذریم.

نیز می توان از این گفت که سیاست مملکت تا چه حد آلوده به فساد شده که طرفین دیگر پروایی از اظهار و آشکارسازی آن ندارند، و یا از این نوشت که حاکمیت یکدست  مدعی اصولگرایی که قرار بود به حاکمیت دوگانه پایان دهد و وحدت را بر مدیریت نظام حاکم کند، حالا اینگونه در باتلاق مفاسد ناشی از تک صدایی فرو رفته و یارای بیرون آمدن هم ندارد… اما باز هم بگذریم.

واقعیت این که حتی در پرتنش ترین روزهای تاریخ جمهوری اسلامی هم تنش های درونی حکومت، نه اینقدر شدید شده بود و نه اینگونه علنی و – بی تعارف اگر بخواهیم بگوییم – مفتضح. دیگر همه فهمیده اند که کار خراب تر از آن که نباید می شد، شده و گرهی ناگشودنی به کار حاکمیت اقتدارگرا افتاده است. گرهی که به نظر می رسد جز با یک جراحی سنگین، قابل حل نیست.

فضاحت بیش از حد ماجرا آنجاست که توجه کنیم رهبری همین دو هفته قبل در جلسه ای خصوصی با سران دولت و مجلس، از دست آنها و اختلافاتشان  گلایه کرده بود و گفته بود که من دیگر جز شما کسی را ندارم؛ و سخن چندی قبل خود را نیز تکرار کرده بود که اختلاف کردن در این شرایط را خیانت می داند.

یک بار دیگر به این نکته ها بیندیشیم:
– چهار ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده است، اما ظاهرا هنوز هیچ کسی که بتواند حداقلی از رای را داشته باشد و در عین حال مورد اعتماد رهبری هم باشد، پیدا نشده است. با این مار در آستین پرورده، آیت الله خامنه ای دیگر به چه کسی می تواند اعتماد کند؟
– مقام رهبری که می داند همه ی دلسوزان و توانمندان را از صحنه حذف کرده و به حاشیه رانده یا محصور و زندانی کرده، و کشتی نظام را – به تعبیر شیخ مهدی کروبی – به یک قایق جمع و جور بدل ساخته که فقط برای چند روحانی و نظامی نزدیک به خود جا دارد، می گوید من که جز شما – جز تو رئیس دولت و تو رئیس مجلس – کسی را ندارم!
– حالا همین دو رئیس قوه ی مورد اعتماد، کاری می کنند که بنا به تصریح رهبری، خیانت است! دو خائن، و البته برادر خائن دومی، بر سه قوه ی نظام ریاست می کنند و رهبری – به اذعان خود – در حال اداره ی کشور با مجموعه ای از خائنان است!
– و از همه بامزه تر که نه، دردناک تر اینکه قیمت دلار به ۴۰۰۰ تومان رسیده، درآمدهای نفتی کشور به شدت کم شده و قرار است کمتر هم بشود، تحریم های جدید قرار است از پس فردا اجرا شود، مهار اقتصاد کاملا از دست در رفته، قیمت خودرو، قیمت مسکن، قیمت طلا، قیمت دارو و مواد خوراکی و مایحتاج اولیه معیشت مردم و … بگذریم و به این حکایت تلخ، دیگر برنگردیم. برویم سراغ حرف اصلی:

در حاشیه ی جلسه امروز مجلس، و مجموعه اتفاقات و اختلافاتی که منتهی به آن شده و حالا ادامه هم خواهد داشت، یک نکته را ظاهرا کسی توجه نکرده و یک سوال را کسی نپرسیده است. اگر مجلس خبرگانی داشتیم که واقعا منتخب ملت بودند، پرسیدن این سوال تکلیف آنها بود. حالا که نه عرصه ای برای این کار مانده است و نه عرضه ای و نه جرات و جسارتی، و نه اصلا تریبون و رسانه ای برای چنین سوالی هست، اجازه دهید طرح این پرسش را در اینجا واجب کفایی فرض کنیم و بپرسیم:

بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی که وظایف و اختیارات رهبر را احصاء کرده، مقام رهبری مسئولیت دارد که روابط قوا را تنظیم کند و معضلات نظام را با ساز و کار موجود در قانون برطرف سازد. در بند اول این اصل، تعیین سیاست های کلی نظام بر عهده رهبری گذاشته شده است. در بندهای ۷ و ۸ این اصل نیز دو وظیفه بر دوش شخص رهبر گذاشته شده است: حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه؛ و حل معضلات نظام که از طرق عادی قابل حل نیست، از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام.

پرسش حاشیه ای این است: آیا آیت الله خامنه ای که روزی به تئوری حاکمیت دوگانه ی کارکردی می تاخت و حاکمیت یکدست و زیردست خود را می طلبید، حالا که به این خواسته ی خود رسیده و هشت سال هم از استقرار آن گذشته، و حالا که بی کفایتی آنچنان حاکمیتی اینچنین آشکار شده، نباید پاسخگوی ناکارآمدی سیاستی باشد که خود برای کشور تعیین کرده بود؟

و پرسش اصلی که باید به آن پاسخ داده شود، اینجاست: آیا رهبری از عهده ی انجام وظیفه ی خود برای حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه برآمده است؟ شکایت به خدا بردن و در لفظ به خیانت متهم کردن و در خفا و علن تهدید کردن و هشدار دادن، هنر نیست. با تعارف نمی توان مملکت را اداره کرد؛ شخص اول مملکت باید بتواند – و بخواهد – به وظیفه ی قانونی خود عمل کند. این معضل لاینحل نظام و اختلافی که در بالاترین سطح نظام ایجاد شده و آنچنان که همگان دیدند به اوج فضاحت و ابتذال هم کشیده شده، آیا بر اساس قانون اساسی جز اقدام رهبری بر اساس قانون اساسی را می طلبد؟ و آیا ناتوانی رهبری از انجام این وظیفه ی خود، و ناکارآمدی ایشان از حل اختلافات بی سابقه ی قوا، جای پرسش  ندارد؟



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۵۸ پاسخ به “چرا هیچ کس این سوال را از رهبری نمی پرسد”

  1. Dfere گفت:

    خیر – به نظر من رهبر با دید الهی خود میتوانند همه چی رو درست کنند همه چی

    • Mjdacmpa گفت:

      واقعااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • Mohammad Abbasi گفت:

      بله حتما !!! تا حالا ایشون دید الهی خودشون رو روشن نکرده اند و از پکیج خود خارج نکرده اند !!!! البته روی جعبه اش نوشته ساخت روسیه !!!!!!!!!!!!!!!!

  2. Unknown گفت:

    اگه انتخابات آزاد بود الان این شتر دم خونه خامنه ای و لاریجانی نمی خوابید.

  3. Ali009 گفت:

    زمین خواری فاضل لاریجانی بهش مزه داشته حالا چندین شرکت تامین اجتماعی که متعلق به بازنشستگان است را بابت پشتیبانی قضایی از مرتضوی میخواهد! عجب اشتهایی دارند و عجب فسادی برپاست !

  4. Ali گفت:

    رهبری هم روزی باید به دلیل حمایت بی چون و چرا از احمدی نژاد و بستن دست مجلس و نزدیک بودن نظرش به نظر ایشان و حصر منتقدان و رقبای خوش سابقه ایشان پاسخگو باشد ..آن روز دیر نیست

  5. Ali گفت:

    از حاجی محمود فاسد تر این پسرهای هاشمی املی عراقی هستند و از این ها الوده تر و نکبت زده تر سید علی هست که خود را ولایت امر مسلمین میداند این شخص بی بصیرت صلاحیت اداره یک نانوایی هم ندارد تاچه رسد به اداره بیت جهل و جور خود ولایت و ولایت زاده او حاجی مجتبا که در دستان طایب ها ردان ها نقدی ها گرفتار و بازیچه شده و به هر جنایتی رو میاورند باید هم ولایت تا این حد سقوظ کند که بازیچه و مضجکه پسران هاشمی املی و دکتر ولایت شوند خلایق هرچه لایق لیاقت ولایت همین اوباش هست و بس
    ولایتی که ادم نجیبی چون موسوی را حضر میکند باید به این اوباش و سرگردنه گیر باج بدهد و گرنه برادران لاریجانی عاشق ولایت که نیستند انها عاشق پول و مقام هستند و مزدور ننگ بر ولایت و اوباش درگاه او درود بر همه فرزندان ایران
    درود بر میرحسین

  6. MOHAMMAD52 گفت:

    رهبر معظم بارها اعلام کرده اند حفظ نظام اوجب واجبات است . واین بیان حقی است .حال سوال اینست که با توجه به تبعیضات شدید قومی و مذهبی اگر خدای نکرده رهبر معظم بهر دلیلی با مرگ طبیعی یا ترور فوت کنند چه اتفاقی در مملکت می افتد؟ قطعا در ان صورت نه از جمهوری اسلامی نامی می ماند و نه از ایران عزیز : کردستان سیستان بلوچستان خوزستان وووو اعلام استقلال میکنند و استکبار جهانی هم فوری از این موضوع حمایت و کشورهای جدید را به رسمیت خواهد شناخت . بنابرابن بسیار واجب است که مقام رهبری در حیات خود رهبری را به یک مجتهد پخته و دنیادیده که حق همه اقلیتهای مذهبی و قومی را به رسمیت بشناسد واگذار نماید. این واگذاری باید با برنامه ریزی و متانت تحت رهبری و مدیریت خود مقام رهبری انجام پذیرد. به امید ایرانی یکپارچه و سربلند.

    • آریو گفت:

      اصلا هم این طور نیست

    • az diar fars گفت:

      بدبختی اینه که تمام مردمی که جناب عالی نام بردی از دست همین رهبر دلشون خونه ! در ثانی رهبر معظم چنان بر سر این مردم آورده که دیگه مردم کمتر وقت فکر کردن به مسائلی که شما مطرح کردین را دارند ، مردمی که در تهیه ی یه لقمه نون موندن چکارشون به قومیت ؟ ثالثا چند تا مثل توهستند که شب و روز دم از جدایی و تجزیه می زنند تا شاید به این بهانه مردم را از انقلابی دیگر بازدارند ! از قدیم گفتن بالاتر از سیاهی رنگ نیست ما نمی تونیم تا ابدالدهر به این بهانه که شاید ایران تجزیه بشه دست رو دست بگذاریم و بنشینیم که آقا بتونه حکومت کنه و در قبال مردم ایران هر طور می خواهد رفتار کنه ! در ضمن برای هیچ ایرانی جایی بهتر و پر نعمت تر از ایران پیدا نمیشه طوری که بعضی ها می خواهند با دزدیدن مشاهیر ایران و یا اختراعات و مرسوم ایرانی برای خود وجهه ایی دست و پا کنند که بدبختانه این رژیم هم چون استعمار انگلیس پست و رذل با آنها هم نوا شده و با ندانم کاری و اهمال خود این بهانه را بدست آنان داده است .

  7. تراب گفت:

    استغفر اللاه!!
    با خدا میتوان مجادله کرد با ایشان نه
    از خدا میتوان سوال کرد از ایشان نه

  8. حامد گفت:

    شما رهبر بمان :

    جناب آقای آیت الله خامنه ای رهبرجمهوری اسلامی باتقدیم احترام که ادب هرمسلمان است و آرزوی توجهات الهی برای آن شخص اول ایران ،بیست و سه سال سپری شد خود،ما ، و جهانیان شاهد اوضا ع انقلاب وایران می باشیم خدا وکلیلی ما دوست داریم شماعزیزباشید،مکرم و بزرگوار باشید ،شاهدهتک حرمتتان در کوچه و بازار وکوی و برزن نباشیم ، بخدا ازتوهین های غیر خودی ها وآنانی که دردامن اجانب ارتزاق می کنند نگران نیستیم ، به همان خدایی که هر روز به پیشگاهش نماز می گزاری شاهد اهانت های نمازگزاران هرهفته نمازجمعه ها آن هم وقیهانه اش می باشیم ، آقای خامنه ای مجزگویان حائل بین شما و دوستداران دلسوزت شده اند ،دیوار ها رابشکاف ، اعتمادهای از دست رفته را باز یاب ….
    بیاو یک کاری کارستان انجام ده که هم در پیشگاه خدا و هم تاریخ انقلاب عزیز باشی وانهم سپردن عنان اداره جامعه به اهلش ، شما رهبر بمان اما باتفعیض اختیارات به دلسوزان واقعی انقلاب .شما رهبرب مان اّما شریک کردن اصحاب انقلاب در مدیریت بحران زده ،شماعزتّ دو باره یاب اما با یک تقسیم کار متفکرانه و عالمانه …
    ما می خواهیم شما را رهبر بدانیم آنگونه که باید باشی نه آنگونه که تحمّیل گردید .ای بزرگوار دیروز همگان ، بیاوبزرگی را برای بار دیگر به این سنگرواقعی انقلاب باز گردان ،دیدید دیروز دست پروده ات که نظرش به شما نزدیکتر بود ماهیتّ ضداصول اخلاق و مرّوت ومردانگی را به کمال رسانید …
    آقای خامنه ای بزرگوار همانقدر که احمدی نژاد با ندانم کاری و نادانی وجهالتش به این نظام ضررو زیان غیرقابل جبران وارد کرد لاریجانیها با آگاهی و کیاست می کنند ولی همانگونه که برای موسوی نمی پسندیدیم برای دیگران هم نمی پسندیم . آیا دفاع جاهلانه محمد جواد لاریجانی را در مجامع بین المللی گواه بر این ادعا نیست ؟!! ما با سیاست های اینان انگشت نمای جهانیان شده ایم آیا بس نیست ؟!!
    دیروز این مردک بی محتوا سنگ تمام گذاشت آن هم در خانه ی ملت و در حضور پاپتهای ( مترسک های بوستان برا ی پراندن کلاغ ها ) به اسم نمایند ه و وکیل بی اراده .همگان را سنگ روی یخ کرد . او به لاریجانی نتاخت بلکه فقط و فقط به شخص شما تاخت و ما تا این حد راضی نیستیم پس بیا و یک کار کارستانی کن …
    از قدرت حکم حکومتی بهره برده و با یک خط آن هم کوچکتر از حکم میرزای شیرازی و این جرسومه تباهی را برکن و فراقانونی یک ادم منصف را تا انتخابات بنشان و …..
    اما، آن آدم مورد پذیرش دلسوزان چپ و راست باشد و آنگونه که بر میآید حجت الاسلام ناطق نوری مقبول تر است و با آزاد کردن موسوی وکروبی دلجویی از این سید خدا دل مردم را بدست آور بخدا شدنی است و با این کارآب رفت به جوی باز خواهد گشت .
    مادوست داریم سپاهیان موشک بسازند ، هواپیما ساخته و میمون هواکنند ، درتنگه ی هرمز واترپلو بازی کنند و خاتمی و رفسنجانی ها دلار چهار هزار تومانی را سرجایش بنشانند …
    رهبرا ، اماما ، …. وقت ذیق است و هوا پس اماّ ازدست نرفته ازخفتگان ببر و به بیداران و دلسوزان پیوند تا جاودانه مانی حال خود دانی .

  9. Sabzazadi883 گفت:

    نوکر انگلیس و آمریکا کسیست که به مملکت خیانت میکنه و با مدیریت غلط و ناکارآمد اقتصادمملکت را فلج میکنه وهر کسی را که انتقاد دلسوزانه میکنه سرکوب و تخریب میکنه و ……

  10. Info گفت:

    اگر جای خامنه ای بودم لباس و امامه ام را به کناری می گذاشتم و پشت یک کوه پنهان می شودم .افتضاح بود ابرو برای کسی نگذاشت .

  11. به کجا میرویم! گفت:

    مادامیکه نمایندگان محترم مجلس خبرگان به خواسته مردم توجهی نمیکنند و به جای بررسی بی کفایتی ها و جنایاتی که رهبر خودخواه و پلید و یا سگان درباری اش انجام میدهند ، چاپلوسانه به دست بوسی و پابوسی ایشان میروند.
    مادامیکه برخی از روحانبون بزرگوار علیرغم مفاسد بسیار زیادی که در بدنه نظام و شخص بی کفایت رهبری وجود دارد، ساکتند و نگران قطع جیره و مواجب خود و یا نگران کاهش تولید کارخانه های پیشکشی
    مادامیکه تمامی دلسوختگان نظام به خاطر عقده های ناگشوده رهبر پلید و خودخواهی ها و تمامت خواهی هایش، در زندان هستند و یا به حاشیه کشانده شده اند.
    بدیهی است که دقیقا خواسته رهبر پلید همین وضعیت است که همه یا خموش باشند و یا دستبوس و پابوس و یا بسان ملت دردکشیده شبانه روز در پی تلاش برای معاش، در چنین وضعیتی رهبری و مقربین درباری با آرامش خاطر به غارت و چپاول مملکت مشغول بوده و گاهگاهی بسان گرگی درنده بخاطر تکه ای استخوان برای هم زوزه کشیده و پنجه در پنجه هم میفکنند (نظیر آنچه دیروز در مجلس بین سران دو قوه شاهد بودیم)

  12. ناسناس گفت:

    همه اینها از نداشتن بصیرت این افراداست !!! اگر یه کم فکر کنیم همین بصیرت در این چند سال بهد از ۸۸ چقدر به ما کمک کرده . زیرا اگر احمدی نژاد در انتخابات ۸۸ کنار می رفت تا آخر زمان می گفتن اگر احمدی نژاد بود چه کارهای مهمی می کردووووووو !!!! حالا مشخص شده با این روش همه مردم احمدی نژاد شناختند و موسوی نیز اعتبارش بیشتر شد

  13. عاقل باش گفت:

    شما یک جای دنیا را مثال بیاورید که کشور دست یک نفر باشد و در آنجا دموکراسی و پیشرفت حاکم شود متاسفانه روحانیون متحجر غافل از اینکه در قرن بیست و یک تشریف دارند هنوز هم به فکر حکومت های قرون وسطایی هستند .خداوند در قر آن میفرمایند که بایدیگر مشورت کنید و حضرت علی میفرمایند با افراد دانا این کار را انجام دهید .خوب اگر خامنه ای مشاورانش افرادی همچو ولایتی جنتی حداد عادل احمد خاتمی صدیقی لاریجانی ها رحیم پور ازغدی فلاحیان طائب مصباح و سردارن ظالم سپاه و پسر قدرت طلبش باشد که همه چاپلوس و منفعت طلب بلا شک هستند و افراد دلسوز در زندان و خانه نشین و خارج کشور تشریف دارند وضعییت مملکت بهتر از این خواهد شد؟خامنه ای بزرگترین ضربه را در طول تاریخ به تشیع زد و افتخارات این گروه از مسلمانان را به تاراج سپرد .و دین را ابزار حکومت نامشروعش ساخت.از سال ۸۸ فیتیله ی این حکومت با کشتار مردم غیر مسلح پایین کشیده شد .او نمی دانست اگر این مردم را بکشد و سرکوب کند خب دیگر برای چه کسی حکومت خواهد کرد. ای کاش او هر چه زودتر قبل از اینکه کشور به نابودی سوق پیدا کند به طور مسالمت آمیز از منصب فرا قانونی اش پایین بیاید و کشور را به مردم بسپارد اگر شاه سقوط کرد کشور هایی بودند که پذیرای او باشند آیا به غیر از کره شمالی پناهگاه دیگری برای او هست پس آقای خامنه ای اگر هنوز میخواهی در ایران گذران زندگی کنی زودتر سر عقل بیا.

  14. دوست گفت:

    سلام شما چرا اینقدر توقعات بالا از رهبری دارید ایشون الان تو فکر این هستن که چه شکلی سر احمدی نژاد رو زیر آب کنند تا گند کارای خودش و بالا نیورده پس دیگه وقتی برای رسیدگی به مشکلات کشور نداره!

  15. Rtdh 350 گفت:

    انشااله خداوند همه مارو هدایت کنه از بالاترین مقام مملکتی تا پایین ترین مقام.
    رفتار آقایان مصداق بارز آیه شریفه (( مکرو مکر اله واله خیر الماکرین )) است . این آقایان همانهایی هستند که که روزی با غروز جمع شده بودند جلوی مجلس شعار مرگ بر موسوی کروبی و خاتمی رو میدادند. باید منتظر روزهای بدتر از این روزها برای این آقایان دنیا طلب بود انشااله و بلطف خدا دست همگیشان رو شود.

  16. Mohamad گفت:

    عدم کفایت رهبری بر مردم ایران و حتی نزدیک ترین یاران خود رهبری و حتی بر تک تک اعضای مجلس خبرگان به اثبات رسیده ، اما نمیدونم چرا کسی برای برکناری علی خامنه ای اقدام نمیکند …

  17. حسین گفت:

    کلمه ؟ لطفا یک بار دیگر نامه تاریخی و بدون سلام آقای هاشمی رفسنجانی خطاب به رهبر با بصیرت رو انتشار دهید …
    تا بصیرت آن زمان آقای هاشمی رو با بصیرت خامنه ای مقایسه کنید …

  18. ایمان گفت:

    اگه ما نوکر انگلیس هستیم شما هم حتما مشاور آقای شریعتمداری مدیر مسئول کیهان هستید که از همون توهمات اشیون استفاده میکنید اصلا وقتی اینقدر ناراحت میشوید از اینکه حرف ما وطن فروشان رو میشنوید چرا به اینجور سایتها سر میزنید گناه کبیره میکنید آ………

  19. بنده خدا گفت:

    روزی می آید نوارهایی که مخمود دروغگو از خانواده رهبری دارد روی یوتیوب خواهد آمد و مردم می فهمند چرا رهبری هشت سال نمیتوانسد دهان باز کند و این مصیبت را از جامعه ایران بردارد. انشالله او هم مانند علی لاریجانی شهامت داشته باشد و به بگم بگم های محمود بگوید بگو. مردم همانطور که هم اکنون احسنت به علی لاریجانی میگویند به شهامت رهبری هم احسنت خواهتد گفت و دست حق السکوت گیران بریده خواهد شد. در ضمن وقتی محمود دروغگو به کشور مسلط شد مطمئن باشید با این روش تخریبی که در پیش دارد آنها را هم سر وقت بی آبرو خواهد کرد تا قدرت را کاملا قبضه کند و سلطنت احمدی نژاد برقرار نماید که خداوند آنروز را نیاورد.

  20. Ysqb1371 گفت:

    اگر انصاف داشتی که نداری اینجور حرف نمیزدی آیا شما رد میکنید که مملکت دچار انحراف و فساد شده است. اگر عرضه داشتید که ندارید تو این هفت سال مشکلات رو حل میکردید.

  21. az diar fars گفت:

    آیا به نظر احمدی نژاد و وابستگان رهبر و سپاهیان ، تاریخ مصرف خامنه ایی به سر آمده است ؟ آیا ما باید پیشدستی کنیم و از شکل گرفتن یک حکومت ۱۰۰ درصد میلیتاری جلوگیری کنیم ؟

  22. Mj9890 گفت:

    آقای لاریجانی عزیز !!! زمان انتخابات که محمود خان موسوی رو به جرم ناکرده محاکمه کرد،همه ی گناهای کرده و ناکرده ی دولت های قبلی رو گردن موسوی انداخت شما کجا بودی که اعتراض کنی .
    برادر ارزشی دیروز عصبانیت و ناراحتیتو دیدم که خودتو از گناه برادرت تبرئه میکردی و یاد اون روز افتادم .
    نوش جون همتون که لیاقتتون همین
    ه . . . .

  23. Mj9890 گفت:

    الهی توبه . . .

  24. بنده خدا گفت:

    بولله در اوایل انقلاب بود و نماز جماعت جمعه تا میدان ولیعضز میرفت. چه اتحادی بین مردم و چه عزتی برای اسلام. در همان زمان امامان جمعه بودند یک هفته هاشمی بود و یک هفته خامنه ای. خداوند من شاهد است که نمازگزاران میگفتند که آنها وقتی هاشمی امامت دارد به خطبه های او گوش فرا میدهند و هنگامی که خامنه ای امامت دارد به صوت و قرائت خوش او در خواندن نماز؛ چون کسی از خطبه های رهبر سر در نمی آورد. آقای خامنه ای اکنون بی کفایتی شما را با شاه سلطان حسین صفوی و فتحعلی شاه مقایسه میکنند بیایید رهبری را بدهید بدست کسی که جکمت داشته باشد. این قبایی که هاشمی برای شما دوخت برای شما بیقواره است. بیایید و بصیرت داشته باشید و این قبا را از دوش خود بردارید تا آن دنیا را برای خود بخرید.

  25. Jamshid 4mbf گفت:

    مهم این است که این رژیم میگفت امریکا هیچ غلطی نمی تواند و دیدیم چه شد در زمان جنگ میلیارد ها دلار اسلحه به ما و کشور های عربی فروختند حلا نیز همین کشور های عربی به بهانه ان شکست دارند نفت را به کشور های اروپایی و امریکا با قیمیت پایین تر می فروشند از سر لجبازی ما هم داریم به چین و روسیه باج می دهیم این حکومت در یک چیز مهارت دارند ان هم ساختن دشمن فرضی است .خمینی یه چیزی گفت حالا نوچه اش مونده چی کار کنه البته خمینی خیلی چیز ها گفته …….که مردم الان فهمیدن دروغه اما صداشو در نمی اورند

  26. مسلم گفت:

    عزیز جان مشکل اصلی همین رهبری است، که اگر خیلی بهش تخفیف بدهیم وجودش زائد است. در جایی خواندم سرانه ی خرجی که رهبری و ابواب جمعی وی برای مردم آبرو دار و دردمند ایران می تراشند به ازای هر ایرانی ۵۰۰ دلار در سال است و این در حالی است که سرانه خرجی که ملکه انگلیس در سال برای مردم کشورش می تراشد سالانه به یک پوند هم نمی رسد. دیگر اینکه فاسدترین دستگاه ها آنهایی هستند که تحت نظارت رهبری هستند از قوای مسلحه گرفته، تا بنیاد شارلاتان ها که قرار بود بنیاد مستضعفان باشد تا صدا و سیمای کذایی. در کشوری که سه قوه اصلی دارد، وجود رهبری حتی اگر صالح هم باشد ضرورتی ندارد، چه رسد به کشور گل و بلبل که هرچه می کشیم از موجود منفور متفرعنی بنام رهبر است.

  27. Javadaryana گفت:

    اتفاقاوطن فروش شمایی هستی که میگی به خودمان ربط داردچون داری درسرزمینی زندگی میکنی که هیچ نقشی دراداره امورش نداری امثال شمابرای هرمملکتی وهرصدای حق طلبانه ای افت هستید

  28. Matha گفت:

    فقط حواسمان باشد که حضرت علی ع فرمودند در فتنه ها مانند بچه شتر باشید. زیرا نه میشود سوارش شد و نه دوشیدش!! آب به آسیاب دشمن ریختن خطاست شاید هم خیانت.

  29. Hmv 2012 گفت:

    ودر ادامه سوال شما، ایشان همواره وخصوصاً در سخنرانی چند روز پیش خود فرمودند دشمن شناسی این ملت بی نظیر است ، خوب حالا سوال این است این ملت که دشمن شناس است وفریب هیچ دشمنی را نمیخورد وبقول شما عوامش از خواصش فهمیده ترند وباز بقول شما آن تعدادی هم که معترض به نتایج آرای ۸۸بودند اکثرشان متوجه و متنبه شدند واز بقول شما فتنه گران برائت جستند! سران فتنه هم که با عالم خلقت قطع ارتباط شدند! هاشمی هم که ذلیل وخوار شد ودانشگاه آزاد ومجلس خبرگان ونمازجمعه ازَ ش گرفته شد! ملت هم که فوج فوج به استقبال شما در سفرها میایند!! شرایط هم که شرایط خیبر است وپیروزی !!! خوب آدم حسابی پس چرا اینقدر نگرانی؟! چرا اینقدر شرایط را حساس اعلام میکنی؟ ومردم را به مراقبت وفریب نخوردن دعوت میکنی؟! چرا یارانت با تمام عده وامکانات کشوری ولشگری ورسانه آی وتنها تلویزیونی که شبانه روز با دروغ وتزویر حتی مجلس خود اصولگرا هاراهم سانسور میکنه بازهم از۴تا روزنامه غیر همسو با شما که ولله تیراژ تمامشان به ۱۰۰هزار !نمیرسه(با اطلاع عرض میکنم) میترسند وبطور گروهی میریزند بازداشتشان میکنند؟! چرا دست از این محملات بر نمیداری؟! آه ه ه ه ه ه ه ه ه…..که چه میگویم یک لحظه جو گیر شدم فکر کردم این باصطلاح آدم، عقلی هم داره! بگذریم دلنوشته ای بود از یک رزمنده سابق که اگر همین حرفهارا هک گاهی نزنیم ازشدت ناراحتی وغصه ودرد منفجر میشویم. خدایا به تو پناه میبریم ازشر سلطان جائر ودشمن قاهر. اللهم اصلح کل فاسد من امورالمسلمین- اللهم فک کل اسیر …

  30. Ofme110 گفت:

    با سلام یک سایتی دارید که به هیچ عنوان دید و تحلیل سیاسی درستی ندارد و با علم به اینکه خواسته و یا نا خواسته گه البته خواسته این شکل ادبیات سیاسی را در راستای اهداف دشمنان حرکت انقلاب اسلامی ترویج می کنید که دقیفا هدفتان نیز روشن می باشد چرا انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه فقیه را با مطاب خود به چالش می کشید البته فکر می کنید این توان را دارید و. چرا دررمینی که دشمن برای شما تعریف کرده بازی می کنید با توجه کنید. چرا با همان ادبیات مثلا سیاسی دشمنان جهان اسلام با انقلاب اسلامی برخورد میکنید و خواهان حرج و مرج سیاسی در کشور اسلامی را دنبال می کنید و اگر واقعا دلسوز از نوع بی اطلاع هستید که نیستید چرا که دقیقا در راستای حرکت صهیونیزم جهانی حرکت میکنید. شما مسایل مختلفی را مثلا پیگری می کنید . چرا دقیقا افکار رسانه ای غرب ضد اسلام را پیگیری می کنید. به خود بیاید و اب به اسیاب دشمن نریزید و بدانید این را رو سایتتان نمی اورید. بیاورید تا باز تکمیلتر برایتان بنویسم . اگر واقعا مستقل هستید ولی شما مستقل نیستید

    • Sadat گفت:

      این دشمن کیه ؟ که این همه افرادرابه اوحواله می کنندماکه نفهمیدیم !!!!!!!!!!!!!!!!

  31. Aghel گفت:

    شما هم نوکر روسیه و چین هستید که تمام مملکت را در اختیار اجناس بنجل آنها گذاشتید و تمام آشغالهای آنها را خریدید.

  32. یه دوست گفت:

    شما که دم از آزادی بیان می زنید نظر هم اول باید تاییدکنید بعد منتشر بشه واقعا که

  33. Fati گفت:

    اصلحه احمدی بگم بگم.

    • Bhrz_rastin گفت:

      واقعا دارم به حرفهای نوریزاد ایمان میاورم.گروهی درحاکمیت نفوذ کرده اند که بجز منافع اسرائیل هیچ دغدغه ای ندارند.واقعا با این رفتارهایشان مملکت را مضحکه خاص وعام کرده اند.تعداد اعدامها نقض حقوق بشر ،زندان مطبوعات ،اوضاع اقتصاد وگسترش فقر ،از هم پاشیدن نظام اداری کشور .ازآنطرف اسرائیل دراین جنجالها وآب گل آلود توانست هم مظلوم نمایی کند سرعت شهرک سازیهایش را بالا ببرد وکلا از لیست کشورهای غاصب وزورگو خارج شود وجایش را به ما دهد.

  34. بی بصیرت گفت:

    سید جان خداوند هرچه بصیرت بود دریک پکیج استثنایی به شماها هدیه کرد.دیگه چیزی نموند برای ما.حالا که شما با این تدبر وشجاعتتان مملکت را گل بلل کردید.حدودا”کی منتظر روسیاحی ذغال باشیم.؟دوستان واربابان شما ازهمان روزی که مطبوعات را فله ای بستند مشخص بود چه درسردارند.دزدها همیشه قبل ازدزدی چراغهارا خاموش میکنند.اگر مطبوعات آزاد میبود کسی جرات اینهمه دست اندازی به اموال ملت را نمیداشت.اختلاسهای میلیارد دلاری بجز درسایه نبود مطبوعات مقدور نبود.شاید همه اینها بخاطر روحیه خاص موسوی خوئینیها بوده؟!
    امیدوارم خداوند هم مارا هدایت کند وهم یک هزارم پرروگری شمارا بما هم بدهد شاید بتوانیم درراه صیانت از حقوق ملت ازآن بهره ببریم.

  35. Obeydsankhozani گفت:

    نخست با گفتن و نوشتن این همه تعارف و تملق و تعریف این آقا را به جایی رسانده ایم که حال توهم او را برداشته که فرعون، شداد، بخت النصر، نمرود و…. عصر حاضر است، آنهم در قرن بیست و یکم!!! دوم پرسش را ازکسی می کنند که احتمال بدهد او هم معتقد باشد مثل دیگران آدم است و آدم هم جایزالخطاست. کسی که ادعا کنند هنگام خارج شدن از مادر یاعلی گویان پای به صحنه گذاشته است و یا نایب این یا آن قدیس است و یا ظهور امام زمان در زمان ایشان به وقوع خواهد پیوست و ایشان همان سید خراسانی و چه و چه و چه هستند و آقا هم به ریش مبارک بگیرند و باد تفاخر به منخرین مبارک بیندازند و اصلا به روی مبارک نیاورند که این ترهات چیست که به نام من و به کام خودتان اختراع می کنید تا من بدنام شده شما بی ریشه ها به آلافی از نوع اولاف برسید، از ایشان پرسیدن هم والله بیهوده است. من خودم بیش از بیست نامه سرگشاده و ته گشاده وجدی و شوخی صریح و غیرصریح برای ایشان و حتا دختر ایشان نوشته و فرستاده و آنها را عینا هم درمطبوعات چاپ کرده اند اما ایشان از قرار علاوه بر ایرادهای جسمی و روحی دیگر گوش مبارکشان هم مانند جسم ناتوان وعلیل من قدری سنگین تشریف دارند که انگار نه انگار اصلا به خاویار مبارک هم به حساب نیاورده اند. درحالیکه هیچ کس هم نداند شما خودتان بهتر از هرکسی میدانید که من کم آدمی نیستم. ما با ایشان عوالمی داشته ایم و….. آقا فایده سی یخدور

  36. Sasani Sasan20 گفت:

    عبا سلام.همه این اتفاقات وظلم ها.وبی عدالتی ها.و……….درنتیجه ای بی قانونیهایست که در سال ۸۸به پشتیبانی همین رهبرعزیز.. وتوسط همین رئس جمهور اتفاق افتادکه………..ناگفتنم بهتراست
    ممممم

  37. Ma Faraji گفت:

    خدا لعنت کنه ظالمین رو
    با این رویکرد منافقانتوی دل رهبر رو خون کردید

  38. ضّد گفت:

    از ماست که بر ماست، از آن طرف ربع پهلوی مشغول تبلیغ نظام بی‌دین و سکولار است و از این طرف دوستداران انقلاب به جان هم افتاده اند و خوراک برای رسانه‌‌های معاند مثل بالاترین تهیه میکنند. متأسفانه رهبری به هشدار‌های میر حسین و هاشمی عزیز توجه نکرد که این احمدی نژاد غیر خودی است و اگر این پرونده‌ها باز شود چیزی از نظام نمی‌‌ماند و باید جلوی این افشاگریها و بی‌ اخلاقی‌‌ها را گرفت. هنوز هم دیر نیست، رهبری باید صدای دلسوزان نظام و انقلاب به خصوص اصلاح طلب‌ها و هاشمی‌ را بشنود و تا دیر نشده فکری به حال این هرج و مرج اردوگاه خودی کند تا بیش از این انقلاب اسلامی صدمه نبیند و سلطنت طلب‌ها در رسانه‌‌های معاند خوشحالی نکنند.

  39. مهر گفت:

    دیگه کسی به این رهبر اعتقاد نداره

  40. haddadnadel گفت:

    فکر میکنی یکی از دلیلهایی که خامنه ای در مقابل احمدی نژاد کوتاه مییاد چیه؟

    برای اینکه در دوره بعد بتونه رییس جمهوره اینده را اگر از جناح مخالفش روکار امد عزل کنه و اگر الان اینکار را با احمدی نژاد بکنه دیگه برای رییس جمهور بعد ابروریزیست که دو رییس جمهور را پی در پی عزل کنه.

    لذا با این رهبر و ادمها ش که برای عزل رییس جمهور اینده نقشه عزل دارند باید با سیاست خاص عمل کرد.

  41. Aghel گفت:

    آقای بهنام یکم اینکه ۹۸ درصد مردم به قانون اساسی رای ندادند به موجود ناشناخته ای رای دادند که فکر می کردند از نظام قبلی بهتر است. دوم اینکه براساس مستندات مردان بزرگی چون دکتر محمد ملکی این رای ۹۸ درصدی هم حاصل تخلفات بود. سوم اینکه اگر شما آقای خمینی را قبول دارید ایشان گفت نسل قدیم نمی تواند برای ما تصمیم بگیرد. برای همه مشخص شده که ولایت فقیه و رهبری چقدر به ایران ضربه زده و باید جای خود را به رییس جمهور منتخب ملی با نظارت مجلس و دارای دوران محدود بدهد.

  42. Yashar T1040 گفت:

    البته ما این سوال را تو دلمان از رهبر میپرسیم منتها وقتی از دلمان درز کنه سر از اطلاعات سپاه در میاریم که اصلا جای خوبی نیست و به شما توصیه نمیکنم. خدا را شکر که رهبری امروز اختیاراتش با خدا برابری میکند شاه ملعون هم چنین اختیاراتی نداشت

  43. raha گفت:

    رهبر یک جامعه اسلامی باید هم مقبولیت داشته باشه هم مشروعیت, حالا مشروعیت که هیچ! از لحاظ مقبولیت کلا مردوده این آقا, در جواب اونایی که میگن شما وطن فروشید باید گفت که اتفاقا وطن فروش شمایید که گذاشتید یه عده به اسم دین و خدا بیان تمام سرمایه و ذخایر مملکتتونو بخورن و یه آبم روش , واقعا برای آدمای کوری که دارن جلو چشمشون حقشونو میخورن و باز میان از همین دزدا طرفداری میکنن متاسفم

  44. EHSSANERFAN گفت:

    Aشما خیال کردی قصه به این راحتی به خدا اگر این رهبر را زیر کار هم بگیرن اون کسانی که فکر کردن رو به او سپردن براش یه روایت پیدا میکنن خداوند به شما نشان خواهد داد که حکومت فرعونی چه هزینه های خواهد داشت

  45. Ali_wer گفت:

    بسمه تعالی
    رهبر معظم انقلاب در دیدار با ارتشیان تذکر دادند که اگر مسئولین گوش ندهند خودم وارد عمل میشوم.واین کاملا واضح است که دارند فرصتی دیگر به سران می دهندتا به خودشان بیان.آقایان و خانم ها بایداتصافرا هم درنظر بگیرید خودتان را جایرهبریبگذارید، حتی برای یک لحظه هم نمی توانید مملکت را اداره کنید کری چه بسا مشکل است.رهبری دلسوز انقلاب این مملکت را تا کجاها که قرار بوده نظام از دست برودحفظ کرده فلذا بی انصافی است که اینگونه برداشت ها می شود.والسلام.برای سلامتی و طول عمر آقایمان صلوات.

  46. Ardawand گفت:

    چون ایشان به هیچ سوالی پاسخ نمیدن.

  47. GhasemAgha گفت:

    برای اینکه مردم به این نتیجه رسیده اند که “نرود میخ آهنین برسنگ” دیگر ولش کرده اند تا خدا خودش یکجوری راحتش کند. یا سرش را محکم بکوبد به دیوار که مخش بیریزد بیرون تا شاید آنوقت بیدار شود که عجب کارهایی میکرده

  48. رضا گفت:

    حسادت و تکبر هر دو مانع بصیرت واقعی می شود که متاسفانه رهبر ما هر دو را به وفور داراست.