سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » بارش برف در تهران از اواخر پنجشنبه/ آب گرفتگی شدید اهواز + عکس...

بارش برف در تهران از اواخر پنجشنبه/ آب گرفتگی شدید اهواز + عکس

چکیده :ز روز پنجشنبه با ورود سامانه بارش دیگری به کشور در جنوب غرب و غرب بارش برف و باران آغاز می‌شود و بتدریج روز جمعه کل نیمه غربی، جنوب مرکز، شرق، شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد. در این مدت نیز بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس و جنوب کشور شدت بیشتری خواهد داشت. این سامانه بعد از ظهر روز شنبه در نوار شرقی و شمال شرقی کشور فعال خواهد بود و روز شنبه با نفوذ جریانات شمالی ابتدا در نیمه غربی و سپس در نیمه شرقی کشور کاهش دما رخ خواهد داد. ...


بارندگی‌های شدید ۴۸ ساعته گذشته در شهرهای مختلف استان خوزستان باعث آب گرفتگی گسترده معابر و خیابان‌ها شده است.

در حال حاضر اکثر خیابان‌های شهر را آب فرا گرفته و بارندگی همچنان ادامه دارد.

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان نیز گفت: بررسی وضعیت نقشه‌های هواشناسی، استقرار سیستم کم‌فشار در سطح زمین و تقویت خط ناپایدار در تراز میانی جو نشان می‌دهد.

فرمانداران خوزستان آماده باشند

مدیرکل بحران خوزستان هم گفت: بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده در خوزستان همه فرمانداران آماده باش هستند و آمادگی مقابله با مشکلات احتمالی را دارند.
محمدرضا آملازاده اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های صادر شده همه فرمانداری‌های خوزستان ستاد بحران خود را تشکیل داده‌ و به صورت آماده باش هستند.وی افزود: تاکنون مشکل خاصی از شهرهای استان گزارش نشده ولی احتمال بروز مشکلات و حوادث در شهرهای استان زیاد است و به این دلیل هشدارهای لازم را اعلام کرده‌ایم.وی با اشاره به اینکه فرمانداران تدابیر لازم را اندیشیده‌اند، خاطرنشان کرد: فرمانداران در همه شهرها ستاد بحران خود را تشکیل داده‌ و مردم در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

علی‌رضا غلامپور اظهار کرد: با وجود این سیستم، انتظار می‌رود بارش های خوبی در استان مشاهده شود. همچنین این سیستم بارشی با باد قابل ملاحظه و رعد و برق همراه است. وی افزود: در ۲۴ ساعته گذشته بیشترین بارندگی مربوط به ایذه بوده که ۱۰.۵ میلی‌متر بوده است و کمترین بارندگی نیز با ۰.۴ میلی‌متر مربوط به آبادان و بهبهان بوده است. میزان بارندگی در اهواز نیز ۳.۷ میلی‌متر بوده است.

گفتنی اینکه روز گذشته مدیریت بحران استانداری خوزستان، در خصوص بارندگی شدید همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در سطح استان در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری اخطاریه صادر کرد. در این اخطاریه که به کلیه ادارات‌کل مرتبط، اورژانس، هلال احمر و رسانه‌ها ابلاغ شده، آمده است: “با توجه به هشدار مجدد اداره‌کل هواشناسی خوزستان مبنی بر وزش باد شدید در سطح استان از بعدازظهر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه، احتمال وارد آمدن خسارات به تاسیسات زیربنایی و مواج و طوفانی شدن خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود. شرکت‌های آب و برق ضمن حفظ آمادگی کامل نسبت به اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از حوادث احتمالی اقدام و گزارش اقدامات به عمل آمده را به این اداره کل ارسال کنند.”

آغاز بارش برف در تهران از اواخر پنجشنبه

در همین حال، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از آغاز بارش برف در تهران از اواخر پنجشنبه خبرداد. عبدالرضا امیدوار شهری، افزود: نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و باران در نیمه غربی و شمالی کشور است که بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بتدریج در برخی مناطق شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزر شدت بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: از اواخر سه‌شنبه بتدریج در جنوب غرب، غرب و روز چهارشنبه در مرکز و دامنه‌های البرز از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و سامانه بارشی بعد از ظهر روز چهارشنبه در شمال شرق، برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور موجب بارش شده و بتدریج از کشور خارج می‌گردد. در این مدت در برخی نقاط جنوب غرب،‌غرب، جنوب و بتدریج در جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از روز پنجشنبه با ورود سامانه بارش دیگری به کشور در جنوب غرب و غرب بارش برف و باران آغاز می‌شود و بتدریج روز جمعه کل نیمه غربی، جنوب مرکز، شرق، شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد. در این مدت نیز بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس و جنوب کشور شدت بیشتری خواهد داشت. این سامانه بعد از ظهر روز شنبه در نوار شرقی و شمال شرقی کشور فعال خواهد بود و روز شنبه با نفوذ جریانات شمالی ابتدا در نیمه غربی و سپس در نیمه شرقی کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

وی افزود: بر این اساس در رزو چهارشنبه آسمان تهران قسمتی ابری در اواخر وقت به تدریج ابری گاهی با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد همچنین در روز پنجشنبه آسمان پایتخت ابری در اوایل شب با بارش باران و برف و وزش باد است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۴ و ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

تصاویر آب گرفتگی شدید اهواز



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.