سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » میمونی که با کاوشگر پیشگام به فضا رفت+ فیلم...

میمونی که با کاوشگر پیشگام به فضا رفت+ فیلم

چکیده : پرتاب موفقیت‌آمیز کاوشگر «پیشگام»، گامی بلند برای دانشمندان و متخصصان فضایی ایران در عرصة فناوری پیشرفته فضایی، ارسال حیات به فضا و تحقیقات زیستی که در انحصار چند کشور معدود است، محسوب می‌شود....


به نوشته خبرگزاری ها کاوشگر «پیشگام» (کاوشگر ۵) ایران، حامل میمون، با موفقیت به فضا پرتاب شد.

به گزارش ایسنا، پرتاب موفقیت‌آمیز کاوشگر «پیشگام»، گامی بلند برای دانشمندان و متخصصان فضایی ایران در عرصه فناوری پیشرفته فضایی، ارسال حیات به فضا و تحقیقات زیستی که در انحصار چند کشور معدود است، محسوب می‌شود.

کاوشگر «پیشگام» که با مدیریت یکپارچه سیستمی و تلاش دانشمندان سازمان فضایی ایران ساخته شده است، با استفاده از حامل سازمان صنایع هوا فضا ، تا ارتفاع مورد نظر پرتاب و پس از طی مراحل پیش‌بینی شده و رسیدن به سرعت، شتاب و ارتفاع مورد نظر، مجددا به زمین بازگشته و موجود زنده این کاوشگر (میمون) با موفقیت بازیابی شد .

کاوشگر «پیشگام» از چهار بخش «مجموعه موتور، متشکل از اجزای قفسه دم، بالک‌های پایدار ساز، بلوک تنظیم ارتفاع، موتور و نازل»، «سکوی پرتاب برای پرتاب مجموعه»، «ایستگاه‌های زمینی برای برقراری ارتباط با کاوشگر و دریافت اطلاعات بصورت زمان واقعی» و «محموله متشکل از اجزای کپسول زیستی سامانه خدمات (الکترونیک، مخابرات و پردازش) جدایش سازه و جدایش بازیاب موجود زنده» تشکیل شده است.

دسترسی به ارتفاع بیش از ۱۲۰ کیلومتری، ارسال موجود زنده ( میمون) با فیزیولوژی شبیه انسان، بومی سازی فناوری طراحی، ساخت و پرتاب کپسول زیستی، بازیابی سالم محموله، تله متری ثبت داده‌های محیطی، زیستی و تصاویر در تمامی مراحل پرتاب و تعیین بارهای اکوستیکی محفظه از اهدافی بود که با پرتاب کاوشگر پیشگام و بازیابی آن حاصل شد.

کاوشگرها بطور عمومی برای بررسی جو، داده برداری از لایه‌های میانی اتمسفر و بررسی لایه‌های مختلف آن و مطالعات مربوط به قطب مانند بررسی شفق قطبی، مطالعات پرتوهای کیهانی مانند اشعه ایکس، ماوراء بنفش و مادون قرمز، زیست شناسی و پرتاب موجودات زنده کوچک و بررسی رشد سلول‌های بنیادی در فضا، ستاره شناسی، رصد خورشید، بررسی کسوف، مطالعه جاذبه ناچیز، بازیابی محموله، توسعه فناوری‌های فضایی مانند ورود به جو و جدایش، آزمایش تراشه‌ها و مدارهای الکترونیکی فضایی، افزایش قابلیت اطمینان پرتاب‌های فضایی با انجام تست‌های مکرر بکار می‌روند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۰ پاسخ به “میمونی که با کاوشگر پیشگام به فضا رفت+ فیلم”

  1. (سبزه قبا(ی بصیر گفت:

    خداییش شما باور میکنید؟ این میمون نه ماسکی زده نه به اکسیژن وصل است. فقط مثل یک عروسک باربی آن را گذاشته اند داخل یک ضربه گیر. بعلاوه شاهدیم که بعلت وابستگی شدید در تولید خودرو پراید به خارج قیمت آن با افزایش نرخ دلار شدیدا زیاد شده. سوال بنده اینست که ما که هنوز در تولید همین پراید زپرتی که قبلا توسط کره ایها و قبل از آن توسط شرکت فورد آمریکا ساخته شده، عاجزیم، چطور یک میمون را با فضا پیما ارسال کردیم. نمیخواهم منکر توانایی هایمان بشوم ولی از بس این احمدی نژاد از قله حرف زده و ما به دره سقوط کرده ایم ، من بد بینم.

    • az diar fars گفت:

      دوست گرامی چنین اخباری که به یاری دانشمندان و فرزندان ایرانی رخ می دهد را باید همیشه به فال نیک گرفت و بدان افتخار نمود زیرا بسیاری از همین عزیزان علی رغم مخالف بودن با این رژیم به تلاش خود برای پیشرفت این کشور ادامه می دهند و حتی جان پاک خود را نیز نثار این آب و خاک می کنند و باید این بزرگواران را پرستش کرد ! نکته ایی که نباید فراموش کرد مخالفت ما با این رژیم است که بال افکار بیمارگونه ی خود صلح جهان را تهدید می کند آن هم نه برای ایران و ایرانی ! بلکه برای ماجرا جویی ها و ایده های ضد انسانی خود ! و گرنه ما هم نباید مثل آمریکا و اسراییل بیاندیشیم که ایرانی را چون شیری بی یال و دم و اشکم می خواهند که حتی توان دفاع کردن از خود را نداشته باشد و همواره چون ترکیه و … دست به دامن آنان باشد آنچه ما ایرانیان خواستار آن هستیم آزادی و دموکراسی و جمع شدن دیکتاتوری و بساط ولایی است تا مردم به میل و اختیار خود و طبق جمهوری سرنوشت خود را رقم بزنند و در برابر قانون همگان برابر و هر ایرانی به ایرانی بودن خود ببالد و حق و حقوقی برابر داشته باشد و کشور به دو گروه خودی و ناخودی و رانت هایشان و منافع شان تقسیم نشود و حقوق هم ادیان و مذاهب و قومیت ها به رسمیت شناخته شود و دهان گشاد و یاوه گوی تجزیه طلبان سود جو بسته شود ! آنچه یک ایرانی را می رنجاند ارزش قائل نشدن این رژیم برای فرهیختگان و دانشمندانش است که مجال به کشوری مثل ترکیه می دهد که با وجود عدم تحریم بودن از سوی غرب و شرق و دریافت تمام منابع و امکانات و در اختیار داشتن تمام دانشمندانش هنوز در بسیاری از زمینه ها از ایران عقب تر است ! اما وقتی شما می بینید که در همین آمریکا با تلاش ایرانی ها محله ایی بنام تهرانجلس در قلب لس آنجلس شکل می گیرد که بر گرفته از نفوذ ایرانیان است و یا می بینی به که همین ایرانیان در زمینه ی پزشکی و مهندسی فضا و … در آمریکا بسیار تاثیر گذار بوده و هستند به حال کشورت قبطه می خوری که چرا اینان در کشور خود نیستند تا به تعالی و پیشرفت این خاک کمک کنند و آنجاست که ابعاد دیگری از فرار مغزها از سوی دیکتاتور و نوکران وطن فروش و تهی مغزش بر شما آشکار می شود و …
      تمام تلاش ما ایرانیان باید بر آن باشد که ضمن حفظ داشته های کنونی که حاصل کوشش فرزندان این آب و خاک است زمینه ایی فراهم شود که تمام ایرانیان از دورترین و نزدیک ترین نقاط به ایران باز گردند و تمام قدرت نهفته ی ایران به جنبش درآید تا فردایی روشن و توام با بزرگی که در شان این کشورست را رقم بزنیم ایرانی بدور از تعصبات نژادی و قومی و دینی ! ما ایرانی می خواهیم که کسی جرات پرسیدن دین و آیین و نژاد و قومیت کسی را نداشته باشد ما ایرانی می خواهیم که تنها مردم بر مردم حکومت کنند ما ایرانی می خواهیم که در آن دین از سیاست جدا شده باشد و ….. و اینها بدست نمی آید جزء در سایه ی یک خیزش ملی بنام تحریم انتصابات ! چرا ؟ چون با اقدامات رژیم تمامیت خواه به همگان مسجل شده که این رژیم اصلاح پذیر و رفورم گرا نیست و حتی آخرین شعبده ایی که از آستین این رژیم در آمد باز داشت اهل قلم بود ! و ما نباید خودمان را فریب بدهیم و دست به دامن دلسوزان نظام یا مهره هایی سوخته ایی باشیم که تنها به منافع شخصی خودشان و رهایی فرزندان شان از بند می اندیشند و تا زمانی که بر مسند امور بودند هیچ کمکی به تثبیت دموکراسی در این خاک نکردند و امروز هم در گوش ما می خوانند که اگر مصلحت باشد در انتصابات شرکت می کنم !!!!!!!!!!!!!!!!!
      پس بامید آزادی و رسیدن به آرمان ایران شهر بزرگ و برابری و برادری در سایه ی قانونی نشات گرفته از خواست تمام ایرانیان بپا خاسته و برای یکبار هم شده شعار ما می توانیم را ورد زبان مان کرده و با فعلی برخاسته از ایمان و باورمان انتصابات فرمایشی را تحریم کنیم .

  2. Ziba گفت:

    بعد نگفتن که این کاوشگر کجا فرود اومده؟؟!! بدبخت میمون!!! عمرش به دنیا نبوده.

  3. Mohammad گفت:

    بدبخت بیچاره رو شوتش کردن فضا

  4. az diar fars گفت:

    oooooooooops ! we could sent a peple as m.r ….inplace monkey ! in this case ‘notonly we could saved a monkey’slife we so could save our homeland and our pepole ‘are you agree with my opinion ?

  5. Masoud_m78 گفت:

    بنده به سهم خودم این دستاورد عظیم رو به ساحت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نخبه تبریک و تحنیی عرض می کنم… باشد که به زودی انقلاب خود را به فضاهای دوردست صادرکنیم. آورین آورین

  6. Mama گفت:

    آخه یکی نیست به این آقایون … بگه پرتاب یک کاوشگر با هزینه چندین میلیاردی اون هم برای یک چنین موردی که اصلا در زمان کلی ۲۰ دقیقه (از زمان پرتاب) هیچ اثر تشعشعی و دز جذبی قابل مشاهده و اندازه گیری اون هم در پایین جو زمین بر روی موجود زنده ندارد، چه لزومی دارد. اصولا موجود زنده برای بررسی اثرات فضایی (تشعشع، فشار و …) در فضا بویژ بالای جو زمین ارزشمند است نه پرواز ۲۰ دقیقه ای پایین جو. واقعا این خبرهاب با آب و تاب فقط به درد عوام میخوره.

  7. Jackmarck4 گفت:

    این حکومت سالهاست که با پراید موجود زنده به فضا پرت میکنه
    کاش این مملکت به جای اینکه این همه به فکر ساخت موشک بود به فکر ساخت خودرو ایمن برای مردمش بود

  8. Mehdi گفت:

    در حکومت استبدادی..که عرصه بر عقلانیت و اندیشه بسیار تنگ است و بچاپ بچاپ ملت براه، برای تخدیر مردم و پر کردن شکم های خالی آنان و پرتر کردن جیب های خودشان باید از وسایلی مانند شعار دادن و کشاندن عده ای به مانند گله ای از گوسفندان در خیابان،نشان دادن دشمن خارجی بسیار جنایتکار ،غرور ملی ساخته و پرداخته شده توسط اوهام و وسایلی از این دست مانند پرتاب موشک و …،ریختن چندرغاز یارانه تو حساب ملت بدبخت و کمک های مالی به خانوده های مستضعف ماقبل انتخابات نظیر دادن سیب زمینی ارزان قیمت به مردم و در آخر انتخابات (انتصابات فرمایشی)بسیار با شکوه همراه با تدابیر امنیتی تدارک داده شده از قبل و انتشار اخباری مبنی بر خنثی کردن چندین بمب بسیار خطرناک در حوزه های انتخابیه برای تهییج(تحمیر) بشتر رای دهندگان گرامی استفاده شود . حرکت اخیر نیز در همین راستا قابل ارزیابی است زیرا گرانی های بسیار وحشتناک و فضایح اقتصادی سیاسی زیادی که مسئولین کشور به بار آورده اند آنها را به تکاپو انداخته و ناگزیر شدند میمونی بیچاره را یافته درون راکتی بگذارند و به فضا پرتاب کنند تا غرور ملی خدشه دار نشود و همزمان نیز یارانه ها هم به حساب مستضعفین ریخته شد تا بلکه قطره ای باشد بر این آتش بحرانی که دامنگیر آقایان شده است. بیشتر بیاندیشم

  9. Ling_shu5 گفت:

    salam hanuz montazeram neveshte ra inja bebinam