سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » محسنی اژه ای: از نظر بنده موسوی و کروبی جرم و خلاف بزرگی مرتکب شده اند...
» سخنگوی قوه قضاییه به جای شورای نگهبان رد صلاحیت کرد

محسنی اژه ای: از نظر بنده موسوی و کروبی جرم و خلاف بزرگی مرتکب شده اند

چکیده :هر چند که رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری بعهده سخنگوی قوه قضاییه نیست، اما او که طی دو سال گذشته از ارائه یک مدرک محکمه پسند برای حصر غیرقانونی و غیرشرعی میرحسین و کروبی عاجز بوده است، اینک به اظهار نظر در مورد صلاحیت کسانی پرداخته است که از نیروهای اصیل انقلاب و مورد تایید بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده اند. ...


کلمه- گروه خبر: در هفتصدمین روز از حصر غیرقانونی موسوی و کروبی، سخنگوی قوه قضائیه بدون استناد به هیچ حکمی ادعا کرده است: اگر از بنده بپرسند که موسوی و کروبی جرم و خلافی را مرتکب شدند به صراحت می‌گویم آنها خلاف بزرگی را مرتکب شدند و صلاحیت حضور در انتخابات آینده را ندارند.

هر چند که رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری بعهده سخنگوی قوه قضاییه نیست، اما او که طی دو سال گذشته از ارائه یک مدرک محکمه پسند برای حصر غیرقانونی و غیرشرعی میرحسین و کروبی عاجز بوده است، اینک به اظهار نظر در مورد صلاحیت کسانی پرداخته که از نیروهای اصیل انقلاب و مورد تایید بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده اند.

وی که بعنوان یک مقام قضایی باید بی طرفی خود را در روند مسایل سیاسی داشته باشد، بدون ادله حقوقی ادعا کرد: موسوی و کروبی افرادی هستند که نسبت به نظام و ملت ظلم کرده و مرتکب خلاف شدند و چنانچه از کرده خود توبه نکنند و جبران مافات نکنند قطعاً صلاحیت حضور در انتخابات و کاندیداتوری ریاست جمهوری را ندارند.

سخنگوی قوه قضاییه نگفت اگر موسوی و کروبی مرتکب خلاف شده اند، چرا طی بیش از سه سال برای آنان محکمه ای تشکیل نشده است و چرا حصر خانگی و اعمال محدودیت های برای ایشان و خانواده هایشان بدون هیچ مجوزی صورت گرفته است.

این مقام قضایی نگفت که جرم و خلافی که این دو همراه انقلاب اسلامی مرتکب شده اند چیست که قاضی القضات قادر به گفتن آن و تبیین آن نیست و او در مقام دادستان کل کشور چرا تاکنون نسبت به تخلفات آنان اعلام جرم نکرده است.

میرحسین و کروبی در انتخابات سال ۸۴ مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند و بدنبال اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات مهندسی شده، بدون هیچ حکمی در حصر خانگی قرار گرفته اند.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سئوال که موسوی و کروبی صلاحیت‌شان در انتخابات آینده تایید می‌شود یا خیر، اظهار کرد: صلاحیت کاندیداها هیچ ربطی به مجرم یا غیر مجرم بودن آنها ندارد و قرار نیست کسی که تایید صلاحیت می‌شود الزاماً محکومیت قضایی نداشته باشد.

ادعای محسنی اژه ای در مورد صلاحیت میرحسین و کروبی در حالی عنوان می شود که جریان حوادث بعد از انتخابات رهبری گفته بود ….. یکی دیگر ۸ سال نخست وزیر خود بنده بوده است، نامزد دیگر فرمانده سپاه و از فرماندهان اصلی دفاع مقدس است و نامزد دیگر هم دو دوره ریاست مجلس بوده است بنابراین همه این آقایان از عناصر نظام و متعلق به نظام هستند و رقابت آنها برخلاف تبلیغات خباثت آمیز رسانه های صهیونیستی، امریکایی و انگلیسی، رقابت درون نظام است.

چندی پیش علی مطهری نماینده تهران در نامه ای به شورای نگهبان با انتقاد سخنان احمد جنتی نوشته بود: آقایان موسوی و کروبی هم کاندیدای ریاست جمهوری شوند، قطع نظر از اعتقاد شخصی ما درباره میزان قصور یا تقصیر آنها در بحران مذکور، چون در هیچ دادگاهی به طور علنی محاکمه نشده و از خود دفاع نکرده اند، مجوز قانونی برای رد صلاحیت آنها وجود ندارد.

اینک سخنگوی قوه قضاییه اظهار نظر کرد: هر کس را که مراجع ذی‌صلاح تشخیص دهند که صلاحیت حضور در انتخابات آینده را دارند مورد تایید قرار می‌گیرند و الزامی به پرونده قضایی داشتن یا نداشتن ندارد.

نزدیک به دوسال است زهرا رهنورد و میرحسین موسوی و مهدی کروبی در زندان خانگی به سر می برند و ارتباطات آنها با بیرون قطع شده است. در این مدت خانواده ماه ها از آنان بی خبر بوده اند و یا ملاقات های نامنظم و ارتباطات تلفنی بسیار اندک داشته اند. اخیرا نیز دختران موسوی از دیدار با پدر و مادر خود محروم هستند و حتی در چند هفته اخیر امکان گفت و گوی تلفنی نیز نداشته اند. با این حال هیچ یک از مقامات رسمی کشور تا کنون حاضر به تعیین وضعیت حقوقی میرحسین و کروبی و رهنورد نشده است و مشخص نیست بر اساس چه قانونی و با چه حکمی از طرف حکومت بر موسوی و کروبی و رهنورد اعمال محدودیت شده است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۳۹ پاسخ به “محسنی اژه ای: از نظر بنده موسوی و کروبی جرم و خلاف بزرگی مرتکب شده اند”

  1. khosrow گفت:

    آقایان موسوی و کروبی می‌خواستند جلوی فاجعه احمدی نژاد را بگیرند که کشور را به پرتگاه سقوط نکشاند، می‌خواستند کشور را نجات دهند، ولی‌ آخوند‌های بی‌ بصیرتی همچون محمد یزدی با حمایت‌های بی‌ دریغ و کور کورانه از احمدی نژاد کشور را ویران کردند، و حاضر نیستند که پاسخگو باشند و هنوز هم نمی‌فهمند و فقط میتوانند به اصلاح طلبان تهمت بزنند. هیچ حرفی‌ برای زدن ندارند به جز تهمت و ناروا و دروغ، و حتّی اجازه ی صحبت به مخالفان خودشان را هم نمیدهند چون می‌دانند که دست اصلاح طلبان پر است. آقایان موسوی و کروبی برای کشور فدا کاری کرده‌اند، و همچنین زندانیا‌ن سیاسی.

    • kameran گفت:

      دوست عزیز مانند ان یزدی کار خانه دزد ۰لاستیک دنا ) و مصباح ها و جنتی ها و اعلم الهدی ها و احمد خاتمی ها و سر داران رانت خور سرکوبگر و مگسان دوربر رهبر بی بصیرت که برای خودشان پست مقام و قدرت با زور سر نیزه درست کرده اند خوب می فهمند و می دانند با اوردن ملیجک بی تعا دل و احمق مانند احمدی نزاد چه خسارت های میلیاردی ملیاردی مالی و جانی بر کشور وارد شده است منتهی چون صداقت ندارند و رو راست نیستند و باید شرایط را به نفع خودشان نگه دارند و الوده به نیات شیطانی و اهریمنی شده اند نمی توانند اعتراف کنند و باید بر همین خر با پالان کج سوار به جلو بروند شاید از این چاهی که کنده اند و در ان افتادند یک جوری بتوانند بیرون بیایند . نمی بینید که چه ازواژه ازادی به ترس و لرز افتاده اند و همگی به میدان امده اند و ضد ازادی و مردم به ناچار سخن می گویندو چنان رسوا و بی پرده از جهل استبداد و زور و سر کوب مردم دفاع می کنندو سخن می گویند

  2. Gharib گفت:

    وقتی قصاب بی وجدانی چون تو مسند قضاراغصب کند و به قساوت بنشیند . حکمش جز این نیست . خدایا می شود خفت این ارذل الأراذل، انبان کینه ، بی وجدان ترین و کثیف ترین مو جود روی زمین را . در همین دنیا ببینم . خدایا تو را به حق موسی بن جعفر امام مظلوم زندانی استبداد عباسی ،بزرگواری کن و این سید بزرگوار از تبار پاکان را از چنگال اهریمن عبوس دد منش بجات بده . آمین

  3. ناشناس گفت:

    آقای اژه ای از نظر بنده نظر شما اصلا مهم نیست… نظر مردم مهم است.

  4. Matha گفت:

    حصر خانگی، زندان انفرادی، اعدام یا تبعید؟ فکر کنم گزینه اول عاقلانس.

  5. ya hosein mir hosein گفت:

    nazaret bokhore too saret

  6. یار میر حسین گفت:

    زبان به دهان بگیر .جرم بزرگ موسوی و کروبی این است .که محکم وسر راست .حکومت و رهبر را نقد نکرد دو پهلو حرف زدن .

  7. شهاب گفت:

    ازنظرملت فهیم ایران توهم جنایتکارومجرمی یادت رفته بدن سحرخیزراگارگرفتی

  8. Mehrdad گفت:

    محسنی اژه‌ای مباشر و از عوامل اصلی‌ قتلهای زنجیریی است، این انسان خوک مسلک را چه به اظهار نظر در مورد مهندس میر حسین و شیخ شجاع ملت همیشه سبز ،اینهم مثل اربابانش باورش شده اینها تا خدایانی هستند و ما ریز خوارن اونها ، ننگ و نفرین خونهای شهدای انتخابات مهندسی شده ۸۸ و ۹۲ بر تو و رهبرت،

    گیرم گلاب تو و رهبرت اصل قمصر است

    اما چه سود که حاصل گلهای پر‌پر است

  9. Barar456 گفت:

    البته ایشون نظر شخصی خود را با سو استفاده از موقعیت شغلی بیان کرده است حالا ایشون عقلش نرسیده شما چرا لافائلات و ترهاتی را که مجموعه نظرات و عقاید شخصی ایشون را تشکیل میدهد در سطح وسیع منتشر میکنید ؟

    • kameran گفت:

      دوست عزیز باید نظرات مستبدان و متحجران و رانت خوران و سرکوبگران و نیات شیطانی ان ها را منتشر کرد و ان ها را رسوا کرد من نمی فهمم چرا شما از انتشار این مطالب و رسوا کردن ان ها ناراحت هستی !!!!!!!!!۱

  10. rahvar گفت:

    میرحسین، منتظر دستور قیام ایم. این حکومت اصلاح نشدنی است.

  11. Payampoyandeh گفت:

    گناه کار شمایید که در کشتار مردم دست داشته اید. از قتل های زنجیره ای گرفته و قبل آن تا سال ۸۸ .

  12. Ali گفت:

    ۱) کار غلامحسین محسنی اژه ای ۵۵ ساله به جایی رسیده است که بدون ذره ای سابقه انقلابی و مبارزاتی و همراهی با امام و نداشتن حتی یک حکم یک خطی از امام خمینی (ظاهرا” در بحبوحه انقلاب مشغول تحصیل در بلاد فرنگ بوده اند) زبان به خصم گویی در مورد بزرگانی مبارز با سابقه انقلابی روشن و همراهی امام و از سابقون انقلاب چون موسوی و کروبی گشوده است. او چه از نظر سنی و چه از نظر سابقه حضور در انقلاب و قبل از آن به گرد پای این عزیزان هم نخواهد رسید. از این منظر حسادت را یکی از دلایل این سخنان می دانم
    ۲) ایشان بدون حکم قانونی دو تن از رجال سیاسی کشور را مجرم دانسته اند که این خود جرم است و حد دارد و نیز به همین دلیل آنها را فاقد صلاحیت دانسته اند. اولا” اگر هر کسی افراد را بدون حکم قانونی و تنها با نظر شخصی مجرم بداند و آنها را از حق کاندیدا شدن محروم کند پس قانون چه کاره است آیا سنگ روی سنگ بند می شود ثانیا” ایشان چه کاره اند که افراد را فاقد صلاحیت بدانند و یا تایید صلاحیت کنند نکند عضو علی البدل! شورای نگهبانند کذایی اند!
    ۳) کاش انتخاباتی آزاد و با نظارت بی طرفانه و با جضور اژه ای و موسوی برگزار می شد تا مردم به ایشان نشان دهندآنکه صلاحیت ندارد و باید تا آخر عمر توبه کند به درگاه خدا از ظلمهایی که کرده کیست
    ۴) ایشان یادشان رفته که به زودی ورق برخواهد گشت و جناب اژه ای و بزرگترهایشان باید در برابر ملت پاسخگو باشند بر ظلمهای رفته و این وعده تغییر ناپذیر الهی است.
    ۵) مردم از اژه ای محق تر و اولی ترند به اینکه مشخص کنند چه کسی صلاحیت اداره امور را دارد و چه کسی ندارد و زمام امور تا چه زمانی باید در دست چه کسی باشد اینها همه حق مردم است ظاهرا” بر جناب اژه ای امر مشتبه شده که برای مردم نسخه می پیچند و برای آنها کاندیدا مشخص می کنند ایشان جمهوری را با پادشاهی مطلقه اشتباه گرفته اند

  13. Ziba گفت:

    نظرت رو بذار در کوزه آبش رو بخور. تو از روی شکم که نمی تونی کسی رو محکوم کنی(چنانچه سالهاست می کنی و ما هنوز دادگاه نمایشی کرباسچی رو یادمون نرفته) باید استناد به بند و تبصره یا هر کوفتی در قانون کنی. مطمئن باش اکثریت این ملت کل موجودیت تو براشون اهمیت نداره چه برسه به نظرت!!!

  14. Motagh_1330 گفت:

    شما یکنفرید وحق یک نظر دارید..حاکمیت کودتا کرد بر علیه امام و خط امام .جنبش سبز مانع انست.وهمیشه حرف حق خریدار دارد

  15. greenof گفت:

    قاضی ای که گاز بگیره قندون پرت کنه؛ نظرش حق نباشه مال آقایی باشه که دنبال انحصارگرایی در قدرت هست دنبال کینه های شخصی اش هست این قاضی نیست که صلاحیت قضایی نداره. ولی به عنوان یک انسان اگر خودت رو قبول داشته باشی بهت احترام میگذاریم اگر غلام آقاتی که هیچی برو با ولیت بیا!

  16. az diar fars گفت:

    دوستان گرامی فراموش نکنید که سیدعلی شطرنج باز ماهریست که به سادگی ۲۶ سال است ما را بازی می دهد ! ما ۸ سال خاتمی را به عنوان رییس جمهور داشتیم ، چه شد ؟ آیا اگر دوباره خاتمی یا میر حسین را به عنوان رییس جمهور انتخاب کنیم تغییری ایجاد میشود ؟ قوه ی قضاییه را چه باید کرد که شخص رهبر وزیر آن را می گمارد ؟ مجلس را چه باید کرد ؟ وزارت اطلاعات و ارشاد و نظامیان منصوب رهبر را و….. چه ؟ نباید فرامش کرد که گروهی لاشخور در کسوت نظامی و سیاستمدار و روحانی و … دور تا دور رهبر را گرفته اند و تمام منابع مالی و امتیازات اقتصادی و مناسب را برای خود و اطافیان خود حصر و محدود کرده اند ، زمانی که احمدی نژاد می گوید تمام وام های کشور و نقدینگی کشور دست ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر می شود و یا خودشان می گویند ۲۰۰ نفر تمام ادارات و ارگان ها و وزارت خانه ها را در اختیار دارند ، چه چیزی را با شرکت در انتخابات می خواهی تغییر بدهی ؟ عینا خودت رییس جمهور این کشور شدی ! از یک شیر بی یال و دم چه بر می آید ؟ آیا سردار جعفری و نقدی و همین منصوبین رهبر و خویشاوندانش و همین ۲۰۰ و ۳۰۰ نفرها می گذارند تو حرکت کنی و اصلاحی انجام دهی ؟ با کدام مجلس با کدام قوه ی قضاییه ؟ آخرش تنها می گویی که من فقط یک تدارکات چی صرف بودم !!!!!!!!!!!!!!! دوستان گرامی بحث حسین یا علی یا نقی و یا تقی و … نیست بحث شخص رهبر است که چون اختاپوسی بر تمام کشور سایه افکنده و منصوبین و سرداران سپاه و بسیج و روحانیانی چون مصباح و احمد خاتمی و … بازوان این اختاپوس شده اند که تمام کشور را ارث پدری خود می دانند و حاضر نیستند که یک هزارم از شش دانگ این خاک را به یک ایرانی دیگر دهند ! وقتی حداد عادل به صراحت می گوید ۶۰ درصد آراء از آن من و قالیباف و ولایتی است ، چه نتیجه ایی باید گرفت ؟ گیریم که دقیقه ی ۹۰ محسن رضایی را به گود آوردند و او رییس جمهور شد ، ما را چه حاصل ؟
    تنها راه برون رفت از اوضاع کنونی تحریم انتصابات سید علی ست تا بدین وسیله به عمری بازی سید علی با مردم ایران پایان داد ! مگر فرق ما مصر چه بود ؟ در آنجا ، تنها ، حسنی مبارک به جای اینکه خود را رهبر معرفی کند خود را رییس جمهور معرفی می کرد و تنها کاندید ریاست جمهوری هم خودش بود و مثل ایران تمام قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی در اختیار خودش و یارانش بود ! اما اینجا که هزار پله بدتر است رهبر مادام العمر است حتی اگر کفایت و لیاقت نداشته باشد چون خبرگان رهبری گماشتگان خودش هستند تا روزی که بپوسد رهبر است ! و احتیاجی به رییس جمهوری نداردذ چون رییس جمهور ، عملا ، یک عروسک در دست اوست تنها انتخاباتی صوری بر پا می کند با حضور تنی چند از بستگان [ مثلا پدر عروسش ] و یکی را به میل و سلیقه خود انتصاب می کند ! و اگر روزی یکی از منتصبین [ چون احمدی نژاد بازی پالان کجی را در آورد ] پاچه خوران را می گمارد یا کفن بپوشند [ در زمان خاتمی ] و یا تمام ندانم کاری های نظام را بدو منصوب دارند و بدین صورت او را ناکار کنند در این حالت تنها رهبر تحمل می کند البته در مورد احمدی نژاد چون نظر او [ که بدبختانه نشان داد بسیار هم بد و کج سلیقه است ] به احمدی نژاد نزدیک است خیلی تندروی نمی کند سکوت را پیشه می کند !
    پس تنها راه کاری که تا کنون نیازموده ایم همان گزینه تحریم انتصابات است که می توان با این گزینه بساط دیکتاتوری و آن ۲۰۰ -۳۰۰ نفرها و زیر شاخه هایشان را برای همیشه برچید ! می گویند مشت نمونه خروار است اگر به شهر ، روستا و یا ده خود نگاه کنید تنها می بیند گروهی انگشت شما که هیچ دانش و سوادی ندارند و تنها وابستگان رژیم هستند در هر دوره و یا سال جای خود را با یکدیگر تعویض می کنند مثلا نقی که تا حالا شهردار بوده جای قلی که فرماندار است می نشیند و حسنی که رییس شرکت زانو بوده جای نخودی که رییس اداره ی بوق است و ….. تنها شما یک چرخه را می بیند که هر از دهه ای یکی از نوه و نبیره ها یا دامادان به آن اضافه می شود باور کنید که لایه های بالای نظام هم اینگونه است فقط جای این سطل آشغال با سطلی دیگر عوض می شود و گرنه همان بازوهای اختاپوسی همیشه بوده و هستند و یا احیانا گاهی اوقات برای سیاهکاری یکی از ایشان را برای چند صباحی اخراج می کنند از بزم شان و او نیز بلا فاصله مشاور رهبر می شود ! و همیشه این بازی و انتصابات وجود داشته و خواهد داشت پس بر ماست که با تحریم این انتصابات برای همیشه ایران را از یوغ دیکتاتوری در آوریم و برای همیشه به این بازی اختاپوس و بازوان و نوکرانش پایان دهیم که این جماعت را امیدی به اصلاح نیست .

  17. Soheil گفت:

    وقتی گفتن اینکه انتخابات باید آزاد باشد فتنه است جرم این بزرگواران هم برای من یکنفر روشن است اجرای بدون تنازل قانون خودتان هم جرم میشه دیگه البته مردم گوششان از این حرفها پراست.

  18. مرتضی گفت:

    بنظرم این هرزه گویی ها بهترین دلیل است بر اینکه خودشان بو برده اند که انتخابات رسوایی خواهند داشت و عموم ملت بجهت ظلمها و بی تدبیریها که اینها داشته اند و مملکت را اینطور به هلاکت انداخته اند هیچ اقبالی به اینها نخواهند داشت زیرا انتخابات یک انتخابات غیر آزاد و بسته خواهد بود که جای بسیاری از افراد و گروههای مورد علاقه ملت در آن خالی است بهمین جهت همان ۱۵ درصد طرفداران سنتی خود را پای صندوقها خواهند آورد و بعد با تبلیغات دروغ و یکسویه دوربینهای سیمای میلی آنرا یک انتخابات و بیعت شکوهمند با مقام معظم رهبری قلمداد خواهند کرد. در هر حال همانطور که شیر در حبس یعنی تاج زاده قهرمان گفت گویا اینها تعادل خود را ازدست داده اند که حتی لفظ انتخابات آزاد هم آنها را میترساند!

  19. Amir_reza1355 گفت:

    خلافکار کسی است که شانه مردم را گاز می گیرد و به سمت آنان قندان پرتاب میکند

  20. Ali گفت:

    باشد شایسته درگاه رهبری و بیت دزدی و دروغ و خدا فروشی همین اشخاص هستند که فتوای قتل دیگر اندیشان داده و روزی باید در پیشگاه ملت جواب باشند با ان ارباب بیسواد و خدافروش خود اگر جویی شرم دارید با نظارت بین الملی انتخاباتی برگزار کنید بین ولایت و موسوی اگر با بیش از ۲۰ میلیون رای ولایت دچار خفت نشد حق با شما است بچر قاتل تا نوبت تو و اربابت برسد

  21. قاسم آقا گفت:

    آقای اژه رحمت به آن شیری که انشاء الله ترا هرچه زودتر بخورد ما را از شر تو راحت کند، تو چطور دادستان کلی هستی که پیش از آنکه متهم بازداشت و تفهیم ادعا شود و به دادگاه برده شده و علیه او اقامه دعوا شود و به او اجازه داده شود که ازخودش دفاع کند، حال بفرمایید آقای دادستان کل، ای درسا کوجا خوندی، این مشقا کوجا کردی. واقعا شما الفبای قضاوت را میدانی که ترا نشانده اند آن بالا بالا و از این حرفها میزنی. مملکت ما اگر مملکت نفرین شده ای نبود و عده ای از قبیل تو آنرا غصب نکرده بودند، اکنون موسوی ترا به اتهام انتشار اخبارجعلی و توهین به خود و مشوب ساختن افکار عمومی علیه او فورا میتوانست شکایت و ترا به دادگاه بکشاند. اما افسوس از مردی و سنگی. وقتی رئیس انتصابی تو که در راس قوه قضاییه نشسته آنگونه نصب به رهبر اظهار عبودیت و چاکری کند و بگوید اگر حکمی ازسوی دادگاه صادر شد حتما باید بفرستیم آقا اگرتایید کردند ابلاغ کنیم، دیگر از تو چه انتظاری میتوان داشت. تازه این در شرایطی است که یک کشور جهان سومی فقیری که ملت آن اغلب بیسواد هستند، به نام پاکستان، قوه قضاییه اش چنان استقلال و اقتداری دارد که حکم جلب نخست وزیر آن کشور را صادرمیکند.. تو و رئیس تو جرات دارید دانه درشت ها را که همه نیز آنها را می شناسند حتا به دادگاه احضار کنی؟ واقعا شرم نمی کنی وقتی ترا دادستان کل می نامند؟

  22. تراب گفت:

    تو نمی خواد نظر بدی برو گازو بگیر و قندونتو پرت کن

  23. منصور از مراغه گفت:

    خوب آقایان اگر جرعت دارند دادگاه، حتی فرمایشی خود را تشکیل دهند، و جرم این عزیزان را بگویند. حداقل یک صدم آقای عسگر اولادی شرف داشته باشید که آنها را برادر خود خطاب کرد!! اقا این حرف‌ها چیه انتخابات را دزدیده به دست اوباش دادند که آنهم بحمدالله مزدشان را داد دستشان. در ترکی ما اصطلاحی داریم : “دینسیز الینن ایماسیز گلر” یعنی بی ایمان به بیدین نارو زده

  24. محق گفت:

    اصلاح آری – افساد نه .

    چرا کلمه ای که صلاح را بر جامعه حاکم کند و فساد را از گسترش باز دارد از حلقوم شما بیرون نمی آید ؟

  25. Mosa269801 گفت:

    این بزرگان جرمشان اسرارهویدا میکرد

  26. فریاد گفت:

    ازنظربنده وبسیاری ازهمنظران بنده شماوهمپالکیهایتان مجرم ومفسد هستید.شمابدون محکمه یادرمحاکم فرمایشی ادعامیکنید مادر محضرتاریخ وانشااله دردادگاهی صالح اثبات خواهیم کرد.

  27. ساوجی گفت:

    آقای اژه‌ای ، شما و همکاران نظامی و رهبرتان آقای خامنه‌ای باید بفهمید و اعلام کنید که حکومت امانتیست که ملت به دست شما داده نه‌ ملک طلق شما. قانون اساسی‌، قوانین مدنی و همه لوازم حکومت جمهور مردم برای اینستکه شما اینطور گوگیجه نگیرید و ارکان حکومت اینگونه به غارت اموال مردم و رقابت‌های مخرب مشغول نباشند. از دو نفر آدم مظلوم و صلح طلب که بیش از دوسال استکه تحت انواع اتهام، تهدید، و زندان قرار داده آید می‌ترسید؟. رئیس جمهور محبوبتان جواب مجلس را آنطور داد که رئیس مجلس از عدم رعایت قانون به فغان آمد. مشکل از نادانی‌ و لجاجت خود شماست. لحظه‌ای که مردم را ولینعمت خود بدانید و به‌‌‌ رعایت قانون و انتخابات آزاد تمکین کنید آغاز آزادی شما از تارهای عنکبوتی که خود تنیده اید‌.

  28. kameran گفت:

    باز گاز گرفتی اقای ازه ای !!!!!۱تو کاره ای نیستی فقط باید نوکری بت بزرگ را بکنی اگر اقا گفت فلان پرونده فساد را کار نداشته باش تو باید سر فرود بیاوری مانند تو باید همیشه مهره باشند و گر نه با یک تیک پای اقا به قعر چاه می افتی

  29. Mehrdad گفت:

    ه نظرم این راز ماندگاری ایرانیان در طول قرن هاست. با نسیمی به یک سوی سر خم می کنیم. مانند علف هستیم چنان که حتی سخت ترین تند باد هم قادر به ریشه کن کردن ما نیست. زمانی که به ناموسمان تجاوز میشود غیرتی نداریم که هیچ نام متجاوز را هم بر روی فرزند نامشروع می گذاریم و افتخار می کنیم.

    جمله ای بود در فیس بوک از قول هیتلر که اشکی که در هنگام شکست می ریزیم، عرقی است که در میدان نبرد نریختیم. و باید گفت، سرشکستگی که در اطراف و اکناف تحمل می کنیم حاصل همان تفکر بزن در روی ماست که نخواستیم برای آزادی میهن قدمی برداریم و بهایش را بپردازیم و هرکدام که توانستیم فرار را بر قرار ترجیح دادیم. نماندیم.

    قبل باید فکر امروز را می کردیم و الان باید فکر آینده را بکنیم. پدران ما در برابر استبداد دینی کرنش کردند و ما در برابر مشتی سپاهی فاسد کم آوردیم. چه پاسخی داریم که در عصری زندگی می کردیم کهرهبرمان خامنه‌ای، و عمله مثل لاریجانی قاضی و همزمان بردارش زمین خواری قهار، از این اراجیف محسنی اژه‌ای از اربابانش زیاد شنیدیم ، حواسمون باشه انتخابات آزاد بی‌ خامنه‌ای و این پاچه خوران ریز و درشتش امکان پذیر .چگونه مردمی بودیم که این دلقک رئیس جمهورمان شد. پاسخی نیست!

  30. Dfg گفت:

    در زمان شاه ملعون هم همین اش بود همین کاسه تا بخوای هم دهان و روزنامه و تلوزیون الانم همینه
    اون میگفن مردم میگن شاه اینان میگن مردم میگن اقا ( امام خامنه ای )

    لعنت بر هردو مردم باید بگن ما اون دولتی عدالت محور و جمهوریه که اقا بالا سر نداشته باشه و مردم همه اقا باشن
    نه اینکه شاه رفت و شخصی مثل خامنه ای رو شاه کردیم ما اصولا تو تراشیدن شاه استادیم مملکتی داریم

  31. سید نظام مجتهدی گفت:

    شما برو گازت رو بگیر….
    کار به این کارا نداشته باش!

  32. سیاوش گفت:

    ببخشید کی نظر تو رو پرسید؟؟از کی تا بحال …..فیل هم قاطی اجیلها شده؟

  33. Eisa Zadeh گفت:

    .

    ما تابع آرای ملّت هستیم.
    به گزارش آریا، آیت الله مصباح یزدی در همایش جبهه پایداری به مناسبت سالروز حماسه ماندگار ۹ دی سخنرانی کردند وی با تجلیل از ۹دی،در بارۀ تفاوت درجات ایمان ،به اوضاع صدر اسلام و مراتب ایمان مسلمانان در آن زمان پرداختند در پایان سخنان خود ،با اشاره به موضوع انتخابات نیز اظهار کرد: یکی از اشتباهات این است که برخی گمان می‌کنند رای دادن حق مردم است و به هرکه دلشان بخواهد می‌توانند رای بدهند.
    وی تصریح کرد: آنها غفلت می‌کنند که در بینش اسلامی، حق با تکلیف ممزوج است. حق و تکلیف در کنار هم قرار دارند. شما به لحاظ قانونی حق دارید که به هرکه می‌خواهید رای دهید، اما مکلفید که به اصلح رای دهید. حق داشتن، تکلیف را رفع نخواهد کرد.
    در این نوشته صرف نظر از بیان سابقۀ فکری ایشان قبل انقلاب وزمان حضرت امام(ره) که هرکدام در جای خود قابل تأمل است و بعضی ها در سخنان ونوشته های خود به آن پر داخته اند ، جهت یاد اوری وروشن شدن اذهان بخصوص نسل جوان که کمتر با آرا و اندیشۀ امام آشنا هستند،نظرات امام (ره) را در باره حقّ ونقش مردم در انتخابات را مرور می کنیم .
    ….در اندیشۀ سیاسی امام خمینی(ره) ،حکومت به تمامه از آنِ مردم است ونقش مردم در حکومت صوری واعتباری نیست، بلکه همه جانبه وتمام عیار است، وحقّ ایجاد وابقا واصلاح حکومت برای مردم ثابت است. در اندیشۀ سیاسی امام خمینی(ره)،مردم میزان امور وشاخص اصلی حکومت شمرده می شوند وهیچ کس حقّ ندارد بر مردمی بدون خواست آنان حکومت کند ویا کسانی خود را برخلاف خواست مردم بر آنان تحمیل نمایند وآرا و عقاید خود را بدون تمایل مردم به آنان بقبولانند ویا قیّم مآبانه با مردم رفتار کنند وآنان را صغیر تصوّر کنند وبه جای آنان تصمیم گیرند.
    امام (ره) فرمودند: «میزان ملّت ها هستند…وهیچ قدرتی نمی تواند یک ملّت را منزوی کند وهیچ ملّتی نمی تواند بر یک ملّتی که به پا خاسته است حکومت کند» (۱)
    «….دموکراسی این است که آرای اکثریّت وآن هم این طور اکثریّت معتبراست اکثریّت هرجه گفتند آرایشان معتبر است،ولو به خلاف،به ضررخودشان باشد.شما ولیّ شان نیستید که بگویید که این برخلاف،ضرر شما هست، ما نمی خواهیم بکنیم.شما وکیل آن ها هستید، ولیّ آن ها نیستید….شما آن مسائلی را که مربوط به وکالتتان هست وآن مسیری که ملّت دارد، روی آن مسیر راه بروید ولو عقیده تان این است که این مسیری که ملّت رفته، خلاف صلاحش است. خوب باشد، ملّت می خواهد این طور بکند، به من وشما چکار دارد؟خلاف صلاحش را می خواهد. ملّت که رأی داده، رأی که داده رأی متّبع است.» (۲)
    امام(ره) در بیانات متعدّد خود به مفهوم جمهوریت به عنوان اساس حکومت اسلامی پرداخته وهمۀ امور را تابع آرای مردم واکثریّت معرفی نموده است.
    «….ما تابع آرای ملّت هستیم. ملّت ما هر طور رأی داد ما هم ار آن ها تبعیّت می کنیم. ما حقّ نداریم، خدای تبارک وتعالی به ما حقّ نداده است ، پیغمبر اسلام به ما حقّ نداده است که ما به ملّتمان یک چیزی را تحمیل بکنیم،بله ممکن است گاهی وقت ها ما یک تقاصایی از آن ها بکنیم، تقاضای متواضعانه، تقاضایی که خادم یک ملّت از ملّت می کند»(۳)
    امام(ره) در تمام انتخابات بر آزادی کامل مردم ،که سلامت نظام بدان وابسته است، تأکید داشتند «…مردم در دادن رأی به اشخاص واجد شرایط آزاد هستند وهیچ کس را حق الزام کسی نیست»(۴)
    امام (ره) برخلاف آن هیی که مردم را فاقد تشخیص لازم می دانند ومعتقدند که باید به جای مردم تصمیم بگیرند، براین باور بوده است که مردم به خوبی قدرت تشخیص دارند وهیچ کس حقّ تصمیم گیری برای مردم را ندارند. ایشان با روش های قیّم مآبانه در امر انتخابات به شدّت مخالف بودند واجازۀ چنین کاری را به هیچ کس نمی دادند. ایشان در پیام خود به مناسبت انتخابات سومین دورۀ مجلس شورای اسلامی در این باره فرمودند:
    «….همان طور که بارها گفته ام مردم در انتخابات آزاداند واحتیاج به قیّم ندارند وهیچ فرد ویا گروه ودسته ای حقّ تحمیل فرد ویا افرادی را به مردم ندارند .جامعۀ اسلامی ایران که با درایت ورشد سیاسی خود جمهوری اسلامی وارزش های والای آن وحاکمیّت قوانین خدا را پذیرفته اند وبه این بیعت واین پیمان بزرگ وفادار مانده اند، مسلّم قدرت تشخیص وانتخاب کاندیدای اصلح را دارند»(۵)
    «…ملّت وشما وهرکس آزاد است همیشه وبه هرکس که می خواهد رأی می دهد،ولو آن که آقایان وفرض کنید که علمای حورۀ علمیۀ تهران یاقم آن ها را معرفی نکرده باشند. شما الزامی ندارید به این که هرچه آن ها معرفی کردند، شما هم همان را معرفی کنید.»(۶)
    در منظر سیاسی امام(ره) انتخابات در انحصار هیچ کس ،هیچ مقام وهیچ گروهی نیست آفت وخطراین اندیشه، که گروهی خاص باید نقش تعیین کننده داشته باشند ومردم پیرو آنان باشند، ویا این که انتخابات حقّ مجتهدین است، از اندیشۀ جدایی دین از سیاست بیشتر نباشد کمتر نیست. وای توطئه ای است برای حذف مردم وبی رنگ کردن نقش مردم وسلب کردن حقّ آزادی، که در زمان امام کمتروامروزه بیشتر از سوی بعضی جریان های فکری مطرح می شود.امام (ره) در این باره چنین فرموده است:
    «…همان طور که مکرّر من عرض کرده ام وسایرین هم گفته اند انتخابات در انحصار هیچ کس نیست، نه در انحصار روحنیین است، نه در انحصار احزاب است،نه در انحصار گروه ه است. انتخابات مالِ همۀ مردم است. مردم سرنوشت خودشان دستِ خودشان است وانتخابات برای تحصیل سرنوشت شما ملّت است. از قراری که من شنیده ام در دانشگاه بعضی از اشخاص رفته اند گفته اند که دخالت در انتخابات، دخالت در سیاست است واین حقّ مجتهدین است. تا حالا می گفتند که مجتهدین در سیاست نباید دخالت بکنند،این منافی با حقّ مجتهدین است. آن جا شکست خورده اند،حالا عکسش را دارند می گویند.این هم روی همین زمینه است. این که میگویند انتخابات از امور سیاسی است وامورسیاسی هم حقّ مجتهدین است هردویش غلط است. انتخابات سرنوشت یک ملّت را دارد تعیین می کند.انتخابات بر فرض این که سیاسی باشد وهست هم، این دارد سرنوشت همۀ ملّت را تعیین می کند، یعنی آحادملّت سرنوشت زندگی شان در دنیا وآخرت منوط به این انتخابات است.این، این طور نیست که انتخابات را باید چندتا مجتهد عمل کنند. این معنی دارد که مثلاً یک دویست تا مجتهد در قم داشتیم ویک صد تا مجتهد در جاهای دیگر داشتیم، این ها همه بیایند انتخاب کنند،دیگر مردم بروند کنار؟ این یک توطئه ای است…»(۷)
    ۱) صحیفۀ نور،ج۷،صص۵۷۴- ۵۷۵
    ۲)همان،ج۵،ص۳۰۰
    ۳) همان،ج۶،ص۲۶۰
    ۴) همان، ج۹، ص۶۳۹
    ۵) همان، ج۲۰،ص ۱۹۴
    ۶) همان، ج۹،ص ۶۳۰
    ۷) همان، ج۱۸،صص۲۵۲-

  34. ناشناس گفت:

    به فرمایش امام *****اذافسد العالِم فسدالعالَم

  35. Muses گفت:

    lسلام , جناب آقای اژه ای لطفا قدری هم در مورد سوابق انقلابی خودتان و جناب اقای جنتی بفرمائید