سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » نرگس موسوی: پدرم زندانی است چون این‌روزهای ایران را پیش‌بینی کرده بود...

نرگس موسوی: پدرم زندانی است چون این‌روزهای ایران را پیش‌بینی کرده بود

چکیده :وی با اشاره به اینکه میرحسین مقام و منصبی ندارد خاطرنشان می کند: تنها دارایی پدر من محبوبیت و آبرویی است که نزد مردم دارد، درست همان طور که مردم پیش ایشان عزیز و محبوبند و خب آقایان از همین می ترسند. اما حاکمیت بر قلب و دل رو با هیچ چیز نمی شود محدود کرد و پوشاند....


کلمه- زهرا صدر: نرگس موسوی، دختر کوچک نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس می‌گوید پدرش در زندان به سر می برد چون این روزهای ایران را پیش بینی کرده بود.

در آستانه ی پایان دومین سال حصر خانگی رهبران جنبش سبز روز گذشته فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و فرزندان مهدی کروبی در بیانیه ای خطاب به ملت ایران با بیان مظالمی که بر والدینشان می رود از حاکمیت خواسته بودند تا به والدین آنها فرصتی داده شود تا بتوانند از ظلم رفته بر آنها و حجم انبوه اتهام ها، دستگیری بی مورد و خشونت رفته برخود، خانواده و تمام دوستدارانشان به پیشگاه مردم شریف و دلیر ایران شکایت کنند.

طی هفته های اخیر علیرغم فوت پدر زهرا رهنورد، دختران وی حتی امکان تماس تلفنی با مادر خود و عرض تسلیت به وی را نداشته اند تا اینکه دیروز میرحسین و رهنورد تحت الحفظ برای ساعتی به منزل مرحوم پدر خانم رهنورد اعزام شده بودند و یکی از فرزندان که برای دیدار با مادربزرگ داغدار خود در منزل ایشان بوده است به طور تصادفی می تواند با پدر و مادر خود دیدار کند.

به گزارش کلمه، علیرغم آنکه بارها گزارش شده که هر زمان اطلاع رسانی ای درباره ی وضعیت میرحسین و رهنورد صورت گرفته، خانواده ی این همراهان جنبش سبز در معرض تهدیدهای جدیدی قرار گرفتند، اما کوکب موسوی دختر ارشد میرحسین صبح امروز در گفت و گو با کلمه گفته بود: ما تا جایی که توان داریم درباره ی وضعیت پدر و مادر خود اطلاع رسانی و نیز در مقابل تهمت های ناروا از ایشان دفاع می کنیم.

در همین حال خانم نرگس موسوی دختر کوچک خانواده موسوی نیز با تاکید بر اینکه این زندان کاملا غیر قانونی است به کلمه می گوید: اصرار ما فقط و فقط بر آزادی بدون هیچ قید و شرط پدر و مادرمان است و همچنین پاسخگویی حکومت در مقابل این دو سالی که به ناحق وقت و عمر پدر و مادر ما در زندان گذشت.

دختر نخست وزیر دوران دفاع مقدس در ادامه می افزاید: ما به این قضیه معترضیم و به جز آزادی بی قید و شرط والدینمان قانع نخواهیم شد. ما هیچ دلیل و برهان عقلی و قانونی برای این زندان که نزدیک به دو سال است پدر و مادر ما و آقای کروبی اسیر آن هستند، نمی بینیم.

نرگس موسوی با بیان اینکه میرحسین موسوی مدت ها پیش این روزهای بحران ایران را پیش بینی کرده و جرمش نیز همین بود می گوید: تمام حرف های پدر من به نوعی پیش بینی اوضاع امروز بود و به حق بودن آن حرف ها را هم امروز داریم می بینیم. آن روزها می گفتند که این ها ادعاهایی است که از بیگانگان خط گرفته شده. حالا و با بحران هایی که می بینیم نشان داد که  آن سخنان تنها یک ادعا نبود و  پیش بینی های دقیقی  بود که بر اساس تجربه ی ایشان از اداره مملکت صورت گرفته است؛  البته طبیعی است که آنها از روشن بینی های ایشان می ترسند.

وی با اشاره به اینکه میرحسین مقام و منصبی ندارد خاطرنشان می کند: تنها دارایی پدر ما محبوبیت و آبرویی است که نزد مردم دارد، درست همان طور که مردم پیش ایشان عزیز و محبوبند و خب آقایان از همین می ترسند. اما حاکمیت بر قلب و دل رو با هیچ چیز نمی شود محدود کرد و پوشاند.

کلمه در باره این بیانیه و خواسته های خانواده موسوی و کروبی با هر سه فرزند موسوی و رهنورد گفت و گو کرده است. گفت وگو با فرزند ارشد موسوی و رهنورد را می توانید در اینجا بخوانید. همچنین گفت و گوی فرزند دیگر همراهان جنبش سبز نیز تا ساعات آینده منتشر خواهد شد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲۳ پاسخ به “نرگس موسوی: پدرم زندانی است چون این‌روزهای ایران را پیش‌بینی کرده بود”

  1. ناشناس آشنا گفت:

    پدر محترم شما مرد بزرگی‌ است ،که تاریخ این سر زمین به یاد ندارد.

    او ننها نیست و موفّق بوده و خواهد بود!

  2. sabz گفت:

    تنها دارایی پدر ما محبوبیت و آبرویی است که نزد مردم دارد، درست همان طور که مردم پیش ایشان عزیز و محبوبند و خب آقایان از همین می ترسند. اما حاکمیت بر قلب و دل رو با هیچ چیز نمی شود محدود کرد و پوشاند.

    ما همه فرزند میرحسین عزیزیم
    مرسی بابت ابن کار قشنگت کلمه
    مصاحبه با فرزندان رهبران سبزمان حرکت خوبی بود

  3. IRANI_MEHDI گفت:

    میرحسین ایران را در گذار به دموکراسی رهبری خواهد کرد شک نکنید.

    جدای از اینکه ازادی میرحسین آرزوی قلبی ام است، میدانم که هر روز این حصر ناجوانمردانه طول میکشد، ریشه های استبداد و ظلم و ناکارامدی و فساد سست تر و سست تر و سست تر میشود. لذا وقتی روند رو به جلوی جنبش سبز را میبینم، متوجه میشوم که وجود میرحسین و خانم رهنورد و آقای کروبی، چه در حصر، چه خارج از آن، مسیر سبز آزادی را به خوبی رهبری میکنند.

  4. فرزاد گفت:

    یادم میاد اخر مناظره مهندس موسوی با احمدی نژاد ایشان گفتند مردم من آمده ام تا شما را از این دروغها و تهمت زدنها و فضا را آلوده کردن نجات بدهم. من امده ام تا بگویم صداقت و راستی لازمه هر دولت مرد و هر مقام و مسئولیه که برابر مردم ایران باید داشته باشه…مردم حرف مهندس را باور کردن و یکصدا برای راستی و صداقت بپای صندوق رفتند. اما کمتر کسی نیشخند احمدی نژاد رو دید که انگار تو دلش میگفت دلت خودشه من رئیس جمهور هستم و وزرای خودمم انتخاب کردم. این مناظره ها برای دلخوشی مردم…هیچ کس این نیشخند را ندید و تا حکومت خودش متوجه شد که چه کلاهی سرش رفته. قرار بود مترسکی بیاید و برود ولی حالا این مترسک موی دماغشان شده و نمیدانند چطور از سر باشز کنند. مکر و حیله به بندگان خدا کردند و خدا مکر و حیله را بین خود آنها انداخت.

  5. hessam گفت:

    سایت محترم کلمه سخنان آقای خامنه ای درباره انتخابات ۸۸ وتوهین به مهندس میرحسین وکروبی رامنشرنمایید تامردم بهترمقام رهبری شان رابشناسند ضمنا اقای خامنه ای ازآسمانهاوملکوت اعلی هم خبرداد وگفت اینهایعنی دونفردرملااعلی هم ورشکسته شدند بعدازنایب امام زمان شدن حالاجای خداراگرفته استغفرالله فرعون هم میگفت اناربکم الاعلی

  6. nashenas گفت:

    میر حسین عزیز نتوانست مدیریت کند سیل عظیم طرفدارانش را…انشاالله جنبشی که ایشان پایه گذار بودند به زودی به ثمر بنشیند…چه با ایشان چه بدون ایشان…همیشه در یادها خواهند ماند

  7. Ghandali گفت:

    خدایا به این ستمگران و راس انها لعنت کن و آنها در همین جهان گرفتار عذابت کن.

  8. صدا گفت:

    کلمه همش مینویسه پس کو عمل کردنتون؟؟؟
    نوشتن هیچ ارزشی نداره جرقه ایجاد کردن ارزش داره آقای کلمه

  9. صادق گفت:

    “تنها دارایی پدر ما محبوبیت و آبرویی است که نزد مردم دارد، درست همان طور که مردم پیش ایشان عزیز و محبوبند و خب آقایان از همین می ترسند.”
    به خودت ببال برای داشتن چنین پدری که الان عکسهایش بر در و دیوار اتاق خیلیها نقش بسته

  10. مهمان گفت:

    خیلی خوب کاری می کنین. به نظر من سکوت حاکم ظالم و نوکرانش را جری تر می کند. خواهران من، باید فریاد بزنید. دردتان را فریاد بزنید که این درد مشترک همه ماست. سکوت فقط باعث فراموشی است.

  11. Hossein H گفت:

    عالی بود …. خدا به آقای موسوی طول عمر و سلامتی بده

  12. ؟؟؟؟؟ گفت:

    خانوم موسوی گرامی برایتان آرزوی صبر و استقامت داریم تا روزی که صبر مردم به سر آید.
    کسی که خطر را احساس کرد جایش زندان است ولی خطا کنده ها و همراهان آن قوم ازاد و طلبکار.

  13. محق گفت:

    جرم پدر بزرگوار شما آنست که در هشت سال نخست وزیری اش در دوران دفاع , کشور را از مدعیان دروغگو بهتر اداره می کرد و از این حیث هنوز هم مورد حسادت آنان است .

    سالم و موفق باشید .

  14. علی گفت:

    وقتی حکومت از میرحسین نجیب که طرفدار نظام است میترسد ببینید چه جهنمی برای خودشان درست کرده اند البته بی بصیرتی آقایان رسواتر از آن است که بشود کتمان کرد همین وضعیت اسفبار کشور و دائم از پیروزی ۹ دی سخن گفتن برای پنهان کردن ترسشان است .

  15. مهدی گفت:

    جرمش این بود که اسرار هویدا میکرد …

  16. khorshid2 گفت:

    به نظر من میبایست از این موقعیت انتصاب ریاست جمهوری نهایت استفاده را کرد و روی آزادی این سه تن بعنوان سمبل زندانیان سیاسی در داخل و خارج ایران پافشاری شدیدی کرد. هر گونه ملاحظات سیاسی و احتیاط باید قطع شود. زیرا دو سال تجربه کافیست. خامنه ای هم بی هیچ ملاحظه ای گفت: در این ۳۴ انتخاباتی که تاکنون شده، هیچ تقلبی نشده و… یعنی با این گفتار اخیرش میگوید: هیچ تخفیفی داده نمیشود!

    نزدیکان و طرفداران این سه نفر در برخورد با حصر؛ دچار یک اشتباه شدند. و آن اینکه از همان ابتدا حصر را خیلی راحت پذیرفتند و فقط در مورد شرایط اسرا و ملاقات ها اطلاع رسانی کردند و بر سر حق و حقوق های روزمره مشغول چانه زنی شدند و رژیم هم از خدا خواسته برای بازی دادن و سرگرم کردن آنها، اصلاح طلبان و مردم شروع کرد به شل و سفت کردن بعضی از حلقه ها!
    البته این نوع برخورد نزدیکان آقایان موسوی و کروبی از موضع ملایم اصلاح طلبانه خود زندانیان ناشی میشود و نه از سهل انگاری و کوتاهی فرزندانشان! زیرا در آخرین حرف های این آقایان هنوز امید به نجات این کشتی قراضه وجود داشت! چنانچه آقای خاتمی نیز هنوز امیدوار است و همان حرف ها را تکرار میکند!

  17. مهمان گفت:

    تبلیغات رو برای ۲۵ بهمن ۹۱ شروع کنید البته این بار راهپیمایی سکوت نباشه

  18. Unknown گفت:

    خوشابحال شما با این پدر بزرگوارتان. ما از او آموختیم که یک سیاستمدار در عین پاکدامنی باید شجاع باشد.

  19. درود بر میرحسین،درود بر رییس جمهور منتخب مردم

  20. مهمان گفت:

    “یک مسئله‌ى دیگر این است که به مردم گفته شود، تلقین شود که انتخابات سلامت لازم را ندارد. البته بنده هم تأکید میکنم که انتخابات باید سالم برگزار شود؛ منتها این، راه دارد. در جمهورى اسلامى، در قوانین ما، راه‌هاى قانونىِ بسیار خوبى براى حفظ سلامت انتخابات پیش‌بینى شده است. البته کسانى بخواهند از طرق غیر قانونى عمل کنند، خب به ضرر کشور میکنند؛ کمااینکه در سال ۸۸ از راه‌هاى غیر قانونى وارد شدند، کشور را دچار هزینه کردند، براى مردم اسباب زحمت درست کردند، براى خودشان هم اسباب بدبختى و سرشکستگى در زمین و در ملأ اعلى شدند. راه‌هاى قانونىِ خوبى وجود دارد. بله، بنده هم اصرار دارم که انتخابات باید با سلامت کامل، با رعایت امانتِ کامل انجام بگیرد. مسئولین دولتى و مسئولین غیر دولتى که در کار انتخابات دست‌اندرکارند و مسئول هستند، همه باید طبق قانون، با دقت کامل، با رعایت کمال تقوا و پاکدستى عمل کنند تا انتخابات سالمى پیش بیاید؛ و مطمئناً هم چنین خواهد شد.”

    این ملاء اعلی کشته منو. واقعا این آقا فکر می کنه کیه؟

  21. Homa گفت:

    یا حسین میر حسین خوشا به حالت که به مقام صابران نائل شدی و تاریخ تا ابد از بزرگی شما خانواده یاد خواهد کرد

  22. Hasan گفت:

    احمد خاتمی: در کشور ولایی ما حزب و جناح، جایگاهی ندارد!!

  23. فقیر گفت:

    نرگس عزیزم اگر صبر کنید بزودی عدالت خدا را می بینید