سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » نامه تاجزاده به رهبری: اگر بنا به پوزش از ملت باشد، اولویت با کیست؟...
» چرا در انتخابات دور دوم شوراها گفتید اگر رای هم بیاورند نظام آن را نمی پذیرد؟!

نامه تاجزاده به رهبری: اگر بنا به پوزش از ملت باشد، اولویت با کیست؟

چکیده :صبح روز انتخابات مطالبی فرمودید که طبق آن، اگر برخی نامزدها رأی می آوردند، نظام آن را نمی پذیرفت. در نتیجه پیروزی احتمالی آنان را در آزادترین انتخابات جمهوری اسلامی پیشاپیش مخدوش و باطل اعلام فرمودید. به هر رو آیا بیان چنین اظهارات غیرقانونی را، آن هم در روز برگزاری انتخابات، در حالی که جناب عالی رأی ندادید و کیهان آن زمینه چینی را کرده بود، چگونه باید تفسیر کرد؟ و در هر حال و با هر توجیهی، اگر بنا بر پوزش خواستن از ملت باشد، اولویت با جناب عالی است یا جناب آقایان موسوی و کروبی؟...


سیدمصطفی تاج زاده، معاون وزیر کشور دولت سیدمحمد خاتمی محبوس در بازداشتگاه سپاه در نامه ای خطاب به رهبری با بازخوانی بخش هایی از سرمقاله ی سال ۸۱ روزنامه ی کیهان که در آن تشویق به عدم شرکت در انتخابات کرده و نگرانی از عدم سلامت آن را عنوان کرده، می گوید: آن چه ملاحظه فرمودید، آقایان موسوی و کروبی درباره انتخابات مجلس نهم مطرح نکردند. در بیانیه های جبهه مشارکت ایران اسلامی و یا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز نخواهید یافت. بلکه این عبارات بخشی از سرمقاله روزنامه مورد تأیید کامل جناب عالی، یعنی کیهان است که در آستانه برگزاری دومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهاردهم دی ماه سال ۱۳۸۱ به چاپ رسید. سپاسگزار خواهم شد چنان چه پاسخ دهید آیا دلایل فوق را برای عدم شرکت در انتخابات موجه می دانید؟ اجازه می خواهم سؤال را روشن تر مطرح کنم. اگر شهروندی اعلام کند که به دلایل مشابه آن چه نقل شد، نباید در انتخابات خردادماه ۱۳۹۲ شرکت کرد، اقدامی ضدانقلابی و هم سو با منافع دشمنان داخلی و خارجی انجام داده است؟

به گزارش کلمه، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت در ادامه ی نامه ی خود پرسیده است: صبح روز انتخابات مطالبی فرمودید که طبق آن، اگر برخی نامزدها رأی می آوردند، نظام آن را نمی پذیرفت. در نتیجه پیروزی احتمالی آنان را در آزادترین انتخابات جمهوری اسلامی پیشاپیش مخدوش و باطل اعلام فرمودید. به هر رو آیا بیان چنین اظهارات غیرقانونی را، آن هم در روز برگزاری انتخابات، در حالی که جناب عالی رأی ندادید و کیهان آن زمینه چینی را کرده بود، چگونه باید تفسیر کرد؟ و در هر حال و با هر توجیهی، اگر بنا بر پوزش خواستن از ملت باشد، اولویت با جناب عالی است یا جناب آقایان موسوی و کروبی؟

متن کامل نامه ی این زندانی سیاسی که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

به نام خدا

رهبری جمهوری اسلامی

با سلام و احترام

«انتخابات پیش روی ما، یعنی انتخابات… به حق … برای عناصر دلسوز، متعهد متدین … وجود و عدمش برای جامعه اسلامی خیری ندارد و لذا حضور و عدم حضور ما نیز چیزی است که خیر زیادی در آن دیده نمی شود… دوستان مخالف حضور در پای صندوق های رأی به جملات زیر استدلال می کنند:

الف) هیئت های اجرایی و نظارت یک دست هستند.

ب) انتخابات فعلی … کاری است برای مشروعیت بخشیدن به جریانات فاسد فرهنگی، افراد وابسته و گروهک های غیرقانونی و … در نتیجه حضور ما باعث تقویت این مشروعیت خواهد شد.

ج) با حضور ما تنها نتایج از پیش تصمیم گیری شده به عنوان یک رفراندم دیگر اعلام خواهد شد.

د) مهم آن که بر فرض آن که ما شرکت کنیم و کسی را که صالح است انتخاب کنیم… آن گاه وزارت کشور همان بلایی را سرشان خواهد آورد که با شوراهای ناهمگون با سیاست های خود آورد.

ه) بدتر از همه این که خاصیت … چیست؟ جز هزینه گزاف و بی سرانجام برای شهر و جز نهادینه کردن جنگ و دعوا؟

بخواهیم و نخواهیم این انتخابات برگزار می شود. بپذیریم یا نپذیریم هر کس را بخواهند از صندوق در می آورند. اما ما وظیفه داریم برای کم کردن از بار شر این جریان تلاش کنیم… این جملات به معنای متهم کردن کسانی که در سبک و سنگین کردن روش اول (تحریم انتخابات) را می پذیرند، نیست. بلکه به عنوان یک شهروند، شرکت خود را در انتخابات کم ضررتر می دانم و به خیرالشرین می اندیشم»

آن چه در سطور فوق ملاحظه فرمودید، آقایان موسوی و کروبی درباره انتخابات مجلس نهم مطرح نکردند. جملات فوق را در بیانیه های جبهه مشارکت ایران اسلامی و یا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز نخواهید یافت. بلکه این عبارات بخشی از سرمقاله روزنامه مورد تأیید کامل جناب عالی، یعنی کیهان است که در آستانه برگزاری دومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهاردهم دی ماه سال ۱۳۸۱ به چاپ رسید. سپاسگزار خواهم شد چنان چه پاسخ دهید آیا دلایل فوق را برای عدم شرکت در انتخابات موجه می دانید؟ اجازه می خواهم سؤال را روشن تر مطرح کنم. اگر شهروندی اعلام کند که به دلایل مشابه آن چه نقل شد، نباید در انتخابات خردادماه ۱۳۹۲ شرکت کرد، اقدامی ضدانقلابی و هم سو با منافع دشمنان داخلی و خارجی انجام داده است؟ فرض کنید کسی بگوید به علت آن که:

۱- هیأت های اجرایی و نظارت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم یک دست هستند

۲- نتیجه شرکت در انتخابات آن است که نتایج از پیش تصمیم گیری شده یک بار دیگر به عنوان رفراندم اعلان شود

۳- برگزاری انتخابات یا عدم انجام آن هیچ تغییری در سیاست های جاری و شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور ایجاد نمی کند و مردم نفعی از آن نمی برند

۴- اگر به فرض نامزد صالح و مستقلی رأی بیاورد و آرای او خوانده شود، آن قدر در مسیرش کارشکنی خواهند کرد تا برنامه ها و وعده های وی تحقق نیابد

۵- هدف از برگزاری انتخابات تداوم حکومت تک صدا و مشروعیت بخشیدن به استحاله جمهوری اسلامی به حکومت مطلقه فردی است.

اگر همین شهروند به عنوان جمع بندی تأکید کند که «بپذیریم یا نپذیریم هر کس را بخواهند از صندوق درمی آورند.» از این رو رأی ندادن را «خیرالشرین» بخواند، آیا علیه امنیت ملی اقدام کرده و لازم است که محاکمه شود؟ آیا ایراد اتهام به مجریان انتخابات در دوره اصلاحات اقدامی انقلابی و امروز عملی ضدانقلابی است؟ به بیان روشن آیا در زمانی که نمایندگان گرایش های مختلف فکری و سیاسی در ارکان حکومت حضور جدی و مؤثر داشتند، این امکان وجود داشت که دولت اسم هر کس را که می خواست از صندوق دربیاورد اما اکنون که همه نهادهای لشکری و کشوری انحصاراً در اختیار یک جناح است، آن هم کسانی که رأی مردم را تزئینی می دانند، احتمال تقلب منتفی است؟

پیشاپیش پوزش می خواهم از این که می پرسم چرا جناب عالی در همان انتخابات دور دوم شوراها رأی ندادید؟ حتماً خواهید فرمود سفر به سیستان و بلوچستان مانع شرکت شما در انتخاباتی شد که هر شهروند می بایست در همان حوزه ای که مقیم است رأی دهد. آیا دفتر جناب عالی نمی توانست برنامه سفر را به چند روز قبل یا بعد از انتخابات موکول کند؟

فرض کنیم بی برنامگی بیت شریف وضعیتی پیش آورد که در کشور انتخابات سراسری برگزار شود و شخص رهبر غایب بزرگ آن باشد و رأی ندهد، چرا دست کم با صدور پیامی مردم را به شرکت در آن انتخابات دعوت نکردید و آنان را تشویق نفرمودید؟ آیا نظر رهبری آن بود که شرکت در انتخابات مزبور «شرالشرین» است؟ رأی ندادن بد بود و رأی دادن بدتر؟ آیا افسد (رأی دادن) را با فاسد (رأی ندادن) دفع فرمودید؟

گذشته از موارد فوق، در صبح روز انتخابات مطالبی فرمودید که طبق آن، اگر برخی نامزدها رأی می آوردند، نظام آن را نمی پذیرفت. در نتیجه پیروزی احتمالی آنان را در آزادترین انتخابات جمهوری اسلامی پیشاپیش مخدوش و باطل اعلام فرمودید. منظورتان به طور مشخص کاندیدای عضو نهضت آزادی و گروه ملی – مذهبی (دوستان مرحوم مهندس سحابی) بود. این در حالی بود که شورای نگهبان صلاحیت آنان را برای شرکت در رقابت های انتخاباتی مجلس پنجم (زمستان ۱۳۷۴) تأیید کرده بود و آن زمان از جناب عالی اعتراضی مشاهده نشد. به هر رو آیا بیان چنین اظهارات غیرقانونی را، آن هم در روز برگزاری انتخابات، در حالی که جناب عالی رأی ندادید و کیهان آن زمینه چینی را کرده بود، چگونه باید تفسیر کرد؟ و در هر حال و با هر توجیهی، اگر بنا بر پوزش خواستن از ملت باشد، اولویت با جناب عالی است یا جناب آقایان موسوی و کروبی؟

جناب آقای خامنه ای

مولای من و شما در وصیت نامه خود به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) فرمود:

بنیّ اجعل نفسک میزاناً فیما بینک و بین غیرک. فاحبب لغیرک، ما تحب نفسک و اکره له ما تکره لها… (نهج البلاغه، ترجمه دکتر شهیدی، ص ۳۰۱)

«فرزندم! خود را میان خویش و دیگری میزانی بشمار. پس آن چه برای خودت دوست می داری برای جز خود نیز دوست بدار. و آن چه تو را خوش نیاید، برای او ناخوش شمار و ستم مکن چنان که دوست نداری بر تو ستم رود. و نیکی کن چنان که دوست داری به تو نیکی کنند و از آن چه برای جز خود زشت می داری برای خود زشت بدان و از مردم برای خود آن بپسند که از خود می پسندی در حق آنان… و مگو آن چه را دوست نداری به تو بگویند.»

امیدوارم در رعایت این توصیه حکیمانه رهبر ما باشید.

سیدمصطفی تاجزاده

اوین



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲۳ پاسخ به “نامه تاجزاده به رهبری: اگر بنا به پوزش از ملت باشد، اولویت با کیست؟”

  1. 78-87 گفت:

    می گویند روزی روحانی ای بر بالای منبری به مردم می گفت: اگر کودک خردسال شما بر فرش نجسی ای کرد بهترین حکم آن است که آن قسمت از فرش را بریده و به دور اندازید.
    غروب وقتی روحانی به خانه برگشت دید که قسمت بزرگی از فرششان بریده شده پس به عیالش گفت که جریان از چه قرار است؟ مادر بچه ها گفت که بچه فرش را نجس کرده بود و من به حکم تو اقتدا کرده و آن قسمت از فرش را بریدم.
    روحانی گفت : ضعیفه! (۱) من آن را برای مردم گفته بودم نه خودمان!
    حالا حال و روز ماست. آقای تاج زاده، برادرم، اینها احکامشان را برای مردم صادر می کنند نه خودشان. البته من می دانم که شما این نامه را برای مردم نوشته ای نه آقای خامنه ای، چون دیر زمانی است که گوش حکومت و حکومتیان برای شنیدن حرف حق و حساب دو دو تا چهار تا ناشنوا شده است.

    (۱) ضمن عرض پوزش از خانم های گرامی و فهیم، به خاطر شخصیت های حکایت مجبور شدم از این کلمه استفاده کنم تا داستان واقعی به نظر بیاید! وگرنه زنان این سرزمین سالهاست متوجه حقوق از دست رفته خود شده اند و برای احقاق حقوق اشان به حق تلاش بسیار شجاعانه ای میکنند. ما را هم با خود هم مسیر بدانید.

  2. mohammad گفت:

    افتخار میکنم این آقا اومد شهرمون و منم به دیدارش رفتم

  3. Rahjoo گفت:

    خامنه اى از یک طرف نظام آپارتاید بین المللى را محکوم میکنه از یک طرف عین آنرا
    داخل کشور پیاده میکنه. از یک طرف به حق وتو یک مشت قلدر بین المللى در سازمان
    ملل میتازه از آن طرف براى خودش و دار و دسته اش داخل کشور حق وتو قایل
    میشه. از یک طرف براى کشته شدن گروهى از مسلمانان گلو میدره و سینه چاک
    میکنه از آن طرف از کشته شدن ده ها هزار نفر مسلمان سورى توسط متحد
    منطقه اى اش باکى به دل را نمیده. از یک طرف عینک به چشم داره از یک طرف
    صحبت از بصیرت میکنه! از یک طرف هیچ چیز از اقتصاد نمیدونه از آن طرف
    ادعاى رهبرى داره! از یک طرف دور و بر خودش را از مداح و چاپلوس و متحجر
    بله قربان گو پر کرده از آن طرف ادعاى آزاد اندیشى و روشنفکرى دینى را داره.
    از یک طرف خون رگ طرفداراش هدیه به خودشه از آن طرف ادعاى بندگى خدا
    میکنه. از یک طرف حسابش پاک پاک است ولى از آن طرف هیچ کس مثل اون از
    محاسبه باک نداره. تنها جائى که در رفتار وى تناقض نیست جنگ قدرت و تلاش
    براى حفظ آن است حتى به قیمت فقر و فلاکت و بدبختى و سیاه روزى ملت ایران.

     

  4. naser گفت:

    ختم الله علی قلوبهم وعلی سمعهم وعلی ابصارهم غشاوه .

  5. sabz گفت:

    رهبر تو زندگی گهر بارش فقط یه خبط کرده اونم برا کنترل جمعیت بوده ، والسلام
    !!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. بنده گفت:

    بسیجی ۷۰۰۰ تومنی باید باشی..

  7. KAZEM1047 گفت:

    درود بر اقای تاجزاده
    از صبوری بی نظیر شما و از نامه های خوب و انتقادی شما سپاسگزارم ولی امیدوارم
    من کتاب قلعه حیوانات را مطالعه کرده ام دقیقا وصف شرایط حال این کشور مورد قهر خدا قرار گرفته است
    امید وارم با این اطلاع رسانی که صورت می گیرد مردم روشن شوند تا دیگر دنبال منجی نباشند بلکه دنبال سیستم محوری باشند

  8. درود به شرفت آقا مصطفی،بی جهت نیست که اینطور کینه توزانه و وحشیانه با شما و فخری خانوم رفتار میکنن

    • Amirhoein Irani گفت:

      میشه خواهش کنم کلیپ حرفهای اقای تاج زاده که با صراحت عنوان میکنه هیچ تقلبی انجام نشده رو بگذارید توی سایت؟؟؟

  9. Mko Fasre گفت:

    خدایا به علمای ما فهم و شعور و انصاف به مردم ما بینش به روشنفکران ما شجاعت به زندانیان ما آزادی عنایت بفرما

  10. Roohe_latif گفت:

    درود بر شرف و شجاعتت تاج زاده

  11. Rezairani گفت:

    با درود به تاجزاده عزیز
    خدمت دوستان باید عرض کنم البته اون انتخابات مذکور یه پروژه ۴ یا ۵ ساله بود که حکومت شخصی یا شخص رهبر پس از مطمئن شدن از اینکه دیگر در میان مردم پایگاهی ندارند ( در دوم خرداد ۷۶ ) پیاده کردند و بنیان این پروژه را بر مایوس کردن مردم از هر گونه حرکت اصلاحی با تخریب دولت و مجلس و شوراها در صدا وسیما و منابر وبحران آفرینی هر ۹ روز یکبار در کشور و بر هم زدن شورای شهر تهران که با رای چند میلیونی مردم تهران تشکیل شده بود بوسیله امثال ابراهیم اصغرزاده گذاشتند. در آن سال با وجود اینکه صدا و سیما و تریبونها و شخص رهبر ( منافقانه ) سیاست سرد نشان دادن انتخابات را دنبال میکردند حتی امکان ابطال آرای کاندیداهای ملی مذهبی را رهبر در صبح روز رای گیری اعلام کرد اما به اندک طرفداران خود گفته بودند که در انتخابات شرکت کنند و اینگونه شد که مثلا در تهران شورای شهری شکل گرفت با چند ده هزار رای در غیاب چند میلیون رای دهنده تهرانی. و اینگونه اقتدارگرایان در اولین آزمون مهندسی آرا موفق بودند حتی بدون در دست داشتن دو قوه از سه قوه کشور. حتی بدون سهام عدالت و پخش سیب زمینی و نفت ۱۴۰ دلاری و برگ رای های تا نخورده و امان نامه برای مناظره و غیره.

  12. Matha2012 گفت:

    سلام مشکل ما این است که نهج البلاغه و قرآن را نمی خوانیم و عمل هم نمی کنیم حالا بروید دنبال قلعه حیوانات!!

  13. Matha2012 گفت:

    بیانات رهبری در محل رای گیری دومین دوره‌ی انتخابات‌ شوراها در منطقه کنارکِ سیستان و بلوچستان ۸۱/۱۲/۹

    من‌ قانونا نمی‌توانم‌ در کنارک‌ هستم‌ رأی‌ بدهم‌ برای‌ اینکه‌ در انتخابات‌ شرکت‌ کرده‌ باشم‌ لازم‌ دانستم‌ دراین‌ محل‌ رأی‌گیری‌ حضور داشته‌ باشم‌.
    این‌ انتخابات‌ و همه‌ انتخاباتها از جمله‌ انتخابات‌ شوراهای‌ شهر و روستا چون‌ حضور مردم‌ و انتخاب‌ مردم‌ است‌ مهم‌ است‌.
    این‌ اهتمام‌ عمومی‌ که‌ بحمدالله‌ تاکنون‌ در انتخابهای‌ گذشته‌ هم‌ وجود داشته‌ ادامه‌ داشته‌ باشد و همه‌ مردم‌ در انتخابات‌ احساس‌ تکلیف‌ کنند و حضور پیدا کنند.
    آنچیزی‌ که‌ توصیه‌ من‌ به‌ مردم‌ در این‌ انتخابات‌ و دیگر انتخابات‌ همیشه‌ بوده‌ است‌ و سعی‌ کنید به‌ معنای‌ حقیقی‌ همه‌ گزینش‌ کنند.
    کسانی‌ که‌ مورد اعتمادتان‌ هستند و کسانی‌ که‌ می‌دانند که‌ وظایف‌ این‌ نمایندگی‌ را بدرستی‌ انجام‌ خواهند داد بشناسند و با رأی‌ خودشان‌ آنان‌ را به‌ مناصبی‌ که‌ انتخابات‌ برای‌ این‌ مناصب‌ بوجود می‌آید منصوب‌ کنند.
    شوراها موظف‌ هستند امور شهرها و روستاها را سازماندهی‌ کنند کسانی‌ که‌ این‌ توانایی‌ را دارند و کسانی‌ که‌ این‌ امانت‌ را دارند و کسانی‌ که‌ این‌ انگیزه‌ را به‌ معنای‌ حقیقی‌ کلمه‌ دارند که‌ این‌ کار را انجام‌ دهند بشناسید.
    اعتقاد من‌ این‌ است‌ که‌ اگر انتخابات‌ بدرستی‌ صورت‌ گیرد وضع‌ شهرها و روستاها از آنچه‌ که‌ امروز هست‌ بهتر خواهد شد در دوره‌ قبل‌ در برخی‌ از شهرها مردم‌ منتخبین‌ خوبی‌ داشته‌اند در برخی‌ شهرها هم‌ متاسفانه‌ منتخبین‌ شایسته‌ای‌ را نتوانسته‌اند پیدا کنند برای‌ همین‌ هم‌ کارها به‌ سامان‌ نرسید.
    شوراها آن‌ کاری‌ را که‌ مردم‌ از آن‌ انتظار داشتند در برخی‌ از شهرها انجام‌ نداده‌اند.
    حالا به‌ من‌ گزارش‌ داده‌اند که‌ در برخی‌ از جاها برای‌ تشخیص‌ صلاحیتها کوتاهی‌ هایی‌ شده‌ است‌ من‌ تحقیق‌ خواهم‌ کرد که‌ اگر چنانچه‌ افرادی‌ نابجا و برخلاف‌ مقررات‌ راه‌ یافته‌ باشند انتخابات‌ آنجا اعتباری‌ نخواهد داشت‌.

  14. از تهران گفت:

    همین اقای تاجزاده گفت توی تلویزیون صدا و سیما تی مستند رنگ واقعی مردم به شرح زیر است

    من حاضرم اعلام بکنم تقلب نشده اعلام بکنم تقلب نشده

    سایت کلمه یکم در مورد اون مستند و حرف این اقا می خواین یک مطلب بنویسین شما که در کورد همه می نویسیند

    الان افکار عمومی یک سری از مطالب این سایت براشون قابل باور نیست شایدم بیشترشون

  15. 78-87 گفت:

    آقا یا خانم گرامی!
    من در پاسخ به کاربری که گفته بود : “عشق یعنی رهبرم سید علی” توصیه به مطالعه قلعه حیوانات کردم! در ضمن من از کسی نخواستم که کارهایی که در این داستان صورت می گیرد را انجام دهد چون این کتاب دید از بالا به قضایا دارد و به خواننده اجازه قضاوت آسان را می دهد. من از آن کاربر خواستم فقط مقایسه ای بین خود و شخصیت های آن داستان انجام دهد.
    هرگز روی سخن من با آقای تاج زاده نبود.
    من از شما نیز می خواهم قبل از قضاوت، خوب ببینید تا من یا کس دیگری را به اشتباه متهم نکنید.

  16. Negarshab گفت:

    b یک سوال مهم
    اقای تاجزاده چگونه می تواند این نامه ها و اسناد را در داخل زندان اوین بدست بیاورد بعد بنشیند روی انها تحلیل بنویسد و سپس رهبری را مخاطب قرا داده و نامه اش را به بیرون زندان بفرستد و بعد ان نامه برسد دست سایت کلمه
    اینان نشان می دهد این نامه ها اصالت ندارد

  17. Yahko گفت:

    khoda shafat bede toro ba rahbaret

  18. Rambod گفت:

    از قدیم گفتن حقیقت تلخه. حرف حساب میزنه حالا هرکی میخواد خوشحال بشه یا نشه دلیل بر نادرستی نمیشه. عقل کسی داشته باشه خودش تحلیل میکنه بز اخفش نیست که نگا کنه کی میخنده کی ناراحته نتیجه بگیره بعد شعار بده و عربده بکشه!

  19. نگران گفت:

    بسیار انتقاد جالبی بود. اما من برای شما نگرانم. نمیدانم که جامعه و حکومت تا چه حدی به بلوغ رسیده که بشود به راحتی انتقاد کرد

  20. یکم فکر گفت:

    وقتی آقای تاجزاده را در زندان می بینی، از او حقیقت های دردناکی که باعث ناراحتی صالحین و خوشحالی دوشمنان مردم است را میشنوی. وقتی که آزادانه و بدون تعصب فکر میکنی، می بینی یک جای کار میلنگه. احساس میکنی مدیریتی کم بصیرت در حال تازیدن است. از این ناراحت باش که نتوانستیم آن مدیریت را اصلاح یا حداقل انتقاد کنیم. انتقاد و اصلاح کارهای اشتباه نه تنها اشتباه بلکه راه فرار از دوزخ، و راه انبیا و اولیا است. این کار کینه علی (علیه اسلام) نیست. راه او است.

  21. Matha2012 گفت:

    متوجه چی می شوی؟!