سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » علم الهدی حرفش را تصحیح کرد: موسوی و کروبی فتنه گر نیستند، بستر ساز فتنه ۸۸ هستند...

علم الهدی حرفش را تصحیح کرد: موسوی و کروبی فتنه گر نیستند، بستر ساز فتنه ۸۸ هستند

چکیده :این امام جمعه منتصب رهبری سه سال پیش وقتی کسی در تهران سخنرانی مراسم نه دی را عهده دار نشد، سخنران این تجمع بود و معترضان را" يك مشت بزغاله گوساله " خواند که در مقابل چشم مردم به اصل ولايت فقيه توهين می کنند. ...


امام جمعه مشهد که دو روز پیش گفته بود میرحسین موسوی و کروبی را نمی توان فتنه گر خواند، اینک مدعی است که گناه بسترسازان فتنه سال ۸۸ از طراحان اصلی فتنه در آمریکا و انگلیس کمتر نیست و آنان باید به عنوان “باغی” مورد کیفر و محاکمه قرار بگیرند.

این امام جمعه منتصب رهبری سه سال پیش وقتی کسی در تهران سخنرانی مراسم نه دی را عهده دار نشد، سخنران این تجمع بود و معترضان را” یک مشت بزغاله گوساله ” خواند که در مقابل چشم مردم به اصل ولایت فقیه توهین می کنند.

سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در گفت‌وگو با فارس در تصحیح صحبت های قبلی اش با این رسانه گفت: ما معتقدیم فتنه سال ۸۸ یک مثلث شوم بود که سه زاویه داشت. یک زوایه مسئله طرح و اصل برنامه‌ریزی فتنه بود، یک زاویه دیگر آن عوامل اجرایی فتنه و زوایه دیگر آن بستر فتنه بود.

وی دو روز پیش با مروری به وقایع سال ۸۸ گفته بود: نه کروبی و نه میرحسین موسوی هیچ یک اهل عکس امام پاره کردن نبودند حتی اهل توصیه به این کار هم نبودند. بنابراین قصد نداریم به این افراد فتنه‌گر و فتنه‌انگیز لقب دهیم چرا که مسلمان هستیم و نمی‌خواهیم به مردم لقب و نسبت ناروا داده و تهمت بزنیم.

وی در ادامه ادعا کرده بود: به هر حال آنها راه را برای عوامل خارجی و استکبار باز کردند و بستری برای فتنه شدند. آنها راه را باز کردند تا این افراد عکس امام را پاره کنند.

وی افزود: زوایه‌ای که مربوط به طرح و اصل برنامه‌ریزی فتنه مربوط می‌شد، توسط آمریکا و انگلیس انجام شد و عوامل آنها اصل فتنه را برنامه‌ریزی کردند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: عوامل و ابزار اجرایی فتنه نیز ضدانقلاب خارجی و داخلی بودند. اینها شعار نه غزه نه لبنان و شعار جمهوری ایرانی را سر دادند، عکس امام را پاره کردند و پرچم امام حسین (ع) را آتش زدند.

علم‌الهدی گفت: زوایه سوم مثلث فتنه نیز بسترسازی فتنه بود. بسترساز فتنه این آقایان اپورتنیست و فرصت‌طلبی بودند که می‌خواستند در این کشور مقام و قدرت به دست بیاورند.

وی افزود: اینها بستری برای تحقق این فتنه شدند. یعنی اگر اینها وسیله و بستر نمی‌شدند، طرح و برنامه‌ریزی آمریکا و انگلیس اجرا نمی‌شد و عوامل اجرایی ضد انقلاب نیز نمی‌توانستند، این طرح را پیاده کنند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: این افراد که زمینه فعلیت برای دو زاویه دیگر فتنه را فراهم کردند، نه تنها گناهی کمتر از آن دو زاویه دیگر ندارد، بلکه گناه و مسئولیت بیشتری نیز بر عهده دارند.

علم‌الهدی گفت: این آقایانی که با خارجی‌ها و آن قوم مغضوب خدا دست دادند کسانی هستند که شیطان از پشت‌سر از جاده مستقیم منحرف کرده است و در نتیجه حزب الشیطان هستند.

وی افزود: دقیقاً جریانی که بستر فتنه قرار گرفت، بر حسب این آیه حزب الشیطان است. اینها و کسانی که به خاطر مقام‌پرستی و جاه‌طلبی و برای رسیدن به قدرت بر سر این فتنه شدند، به تعبیر قرآن حزب الشیطان هستند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این طور نیست که ما بگویم اینها در فتنه نیستند و یا در فتنه نقش نداشتند و یا ما اینها را به عنوان سران فتنه به رسمیت نشناسیم ما آنها را از طراحان و عوامل فتنه اگر بدتر ندانیم، بهتر هم نمی‌دانیم.

علم‌الهدی گفت: اینها نیز به خاطر مقام و پست خود آمدند و بستری به دشمن دادند. قرآن به صراحت می‌گوید که شیطان اینها را از راه مستقیم منحرف کرد چرا که اینها در راه مستقیم بودند اینها یک زمانی در کشور کارگزار و یار امام بودند و در مسیر مبارزه با طاغوت فعالیت می‌کردند.

وی افزود: اما در این جاده مستقیم که حرکت می کردند، شیطان از پشت‌سر آن ها را با آن فن خاص خود منحرف کرد و به جاده کجی برد چون اینها برای مقام و پست به طرف اولیای شیطان آمدند و با آنها همدست شدند، از همین‌رو خدا نیز یاد خدا را از ذهن آنها برد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر ما گفتیم که اینها بستر فتنه هستند، به معنای این نیست که آنها در فتنه نقش نداشتند. از این‌رو بنده همان حرفی که در دیماه سال ۸۸ در میدان انقلاب گفتم را بیان می‌کنم که اینها به دلیل شخصیت حقوقی “باغی” هستند و باید با عنوان “باغی” در این نظام مورد کیفر و محاکمه قرار بگیرند.

وی افزود: زمانی که ما گفتیم اینها بستر فتنه هستند آقایان فکر کردند که آنها عامل فتنه نیستند در حالی که بستر فتنه زاویه‌ای از این مثلث شوم فتنه است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۰ پاسخ به “علم الهدی حرفش را تصحیح کرد: موسوی و کروبی فتنه گر نیستند، بستر ساز فتنه ۸۸ هستند”

  1. یک ایرانی گفت:

    آخه مرد ناحسابی، انسان نما، متدین ریاکار، قرآن چیکار داره به جنبش سبز و موسوی و کروبی که فوری استناد به قرآن میکنی و میگی قران به صراحت گفته اینها از راه مستقیم منحرف شدند و زمانی یار امام بودند و بعد با طاغوت فعالیت کردند.آخه یه منبر نشین عاقل اونجا نبود بگه مردحسابی اراجیف بافتن تا کجا؟ انگار ضربه جنبش سبز و خروش مردم و ایستادگی موسوی و کروبی چنان کاری و مهلک بوده که سه ساله بطور یکطرفه مدام دارین به زمین و آسمان میزنین و اراجیف و خرافات و مزخرفات شاخدار لق لق زبان میکنین که بتونین درد این مصیبت رو آروم کنین. هر چقدر بیشتر به موضع کروبی و موسوی بپردازین بیشتر معلوم میشه چه کار اساسی اونا برای خوار کردن شما انجام دادند. تازه میفهمم موسوی چه مدیر و چه سیاست مدار لایقی بود که یک ضربه به شما زد و کنار کشید و شما گروهان گروهان در رادیو وتلویزون و سینما و مطبوعات نماز جمعه و همایش و ممایش و جشن و عزاداری مدام ضربه میزنین ولی تاثیر نداره. اینههههههه جناب اخوند درباری..سیاست مدار یعنی این

  2. Motagh_1330 گفت:

    امثالی چنین اشحاصی چنان به قدرت و مادیات که در نهایت جنایتکار میشوند وابسته میشوند همانند طائب که اگر شغل اش را بگیری فوری سکته میکنند

  3. مهمان گفت:

    نه بابا! یه خورده دیگه فکر کن شاید بیشتر یادت بیاد. از قدیم گفتن توبه گرگ مرگه. ولی از اون جایی که ماه زیر ابر نمی مونه، یکی یکی دارین سوتی در میدین. یادتون باشه فقط چراغی را که ایزد برفروزد هر آنکس پف کند ریشش بسوزد ما ماههاست داریم بوی سوختگی می شنویم.

  4. صادق گفت:

    حزب الشیطان امثال چون شمایی هستید که مخالفان خود را مسخره میکنید و برای حفظ قدرت رهبرتان حاضر به آدم کشی حتی در روز عاشورا هستید.
    اگر همین الان موسوی و کروبی توبه نامه ای بنویسند و به دست بوسی رهبرت بروند مطمئن باش مقام نیز میگیرند.
    اینها اگر فکر مقام بودند که الان در حصر بسر نمیبردند.
    مطمئن باش اینها از امروزشان با خبر بودند و با علم به این باز هم بر سر پیمان خود با مردم ماندند.

  5. Soheil Uk گفت:

    چرا ۳ سال پیش نمی گفتی انتخابات نزدیک شد می خواید ملت رو خر کنید

  6. شیرازی گفت:

    این روزا به پیام میر در حصر فکر می کنم که به ما گفت صبر داشته باشیم و استقامت
    خداوند با صبرکنندگان هست
    وقتی ما یقین داریم که حق هستیم یقینا به حق و حقیقت دست خواهیم یافت ، روزی خواهد رسید که میر ما به همراه شیخ مهدی و خانم رهنورد و دیگر زندانیان سیاسی ، آزاد هستند و در راه آبادانی ایران عزیز قدم بر میدارند.
    اندکی صبر سحر نزدیک است …

  7. Raghbar25 گفت:

    در پاسخ به دوستى که گفته بود نیت خوانى نباید کرد و حرف حساب را از طرف
    مقابل هم باید پذیرفت عرض کرده بودم که اصولا سخنان افرادى مانند علم الهدى -چه
    له چه علیه – از آنجائى که ریشه و اساس درستى ندارد ارزشى هم ندارد. هنوز تایپ
    کردن بنده تمام نشده بود که دیدم ایشان حرفش را عوض کرده. عده اى گویا هنوز
    آخوند جماعت را نشناخته اند، از صدر گرفته تا ذیل همه شان همینطورى اند.  

  8. Amir گفت:

    “…بنابراین قصد نداریم به این افراد فتنه‌گر و فتنه‌انگیز لقب دهیم چرا که مسلمان هستیم و نمی‌خواهیم به مردم لقب و نسبت ناروا داده و تهمت بزنیم…”

    “…اما در این جاده مستقیم که حرکت می کردند، شیطان از پشت‌سر آن ها را با آن فن خاص خود منحرف کرد و به جاده کجی برد چون اینها برای مقام و پست به طرف اولیای شیطان آمدند و با آنها همدست شدند، از همین‌رو خدا نیز یاد خدا را از ذهن آنها برد…این آقایانی که با خارجی‌ها و آن قوم مغضوب خدا دست دادند کسانی هستند که شیطان از پشت‌سر از جاده مستقیم منحرف کرده است و در نتیجه حزب الشیطان هستند…”

    ببخشید آقای مسلمان(!) لطفا بفرمائید مصداق تهمت زدن و نسبت ناروا دادن به مردم چیست. من هرچقدر این دو فراز از سخنرانی های گهربار شما را که به فاصله ی دو سه روز ایراد فرموده اید می خوانم متوجه نمی شوم مصداق تهمت زدن دقیقاً چیست

  9. تراب گفت:

    آقایان معلوم است که از جسد مرده نمی ترسند.پس سخنانشان نشان میدهد که جسدی در کار نیست و از زنده میترسند!! آنهم چه زنده ای.در این چند سال مرتب تبلیغ میکنند که طرف مرده.خوب اگر مرده چرا اینقدر ترسیده اید؟!
    و هی کشش میدهید و میخواهید بقبولانید که هیجند و پوچ؟اما میدانید که آتش زیر خاکسترند

  10. Gharib گفت:

    .یاللعجب این ریش سفیدخدا نشناس خودش سمبل ضلالت است .چگونه میخواهد مردم را هدایت کند. راست گفته اند که: برعکس نهند نام زنگی کافور. این تندیس بلاهت را اگر علم الجهاله ؛ الم الذلاله یا جسدالحماقه بنامیم شاید حق مطلب را ادا کرده باشیم .همیشه جمله دوم گفتارش به اولین جمله اش دهن کجی می کند خدایا شکرت که بدخواهان ما را ازاحمق ها برگزیدی