سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آخرین خبرها از زلزله آذربایجان/ پس‌لرزه‌ها و کشف جنازه‌ها ادامه دارد + خبرهای تکم...
» امروز روز همدردی با زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی است

آخرین خبرها از زلزله آذربایجان/ پس‌لرزه‌ها و کشف جنازه‌ها ادامه دارد + خبرهای تکمیلی

چکیده :اعلام روز پنجشنبه برای همدردی با زلزله زدگان، با استقبال بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی رو به رو شد و در سایت فیس بوک و همچنین در بخش نظرات کلمه نیز بسیاری از مخاطبان اعلام کردند که در این روز سیاه پوش خواهند بود، در اهدای خون و ارسال کمک برای هموطنان آذری مشارکت مضاعف خواهند داشت. امروز بسیاری از ایرانیان در همدلی با هموطنان زلزله زده و آسیب دیده خود به سوگ نشسته اند؛ هرچند این غم با شادی آزادی گروهی از زندانیان سیاسی توأمان شده است تا پس از چند روز تلاش ملی برای کمک به آذربایجان، این پاره ی تن ایران، امید به فردای بهتر برای کشور مضاعف شود....


کلمه – گروه اجتماعی: آخرین خبرها از مناطق زلزله زده، حاکی از ادامه کشف جنازه‌ها از زیر آوار و اتلاف ۴۰۰۰ دام و از بین رفتن ۱۲۰۰۰ واحد دامی است. همچنین صداوسیما که سکوتش در دو روز اول اعتراض های گسترده ای را برانگیخت، ساعتی پیش تصاویری از حضور رهبری در مناطق زلزله زده را منتشر کرد و اخبار آن هم دقایقی بعد در رسانه های رسمی منعکس شد.

به گزارش کلمه، امروز که از سوی روزنامه نگاران و فعالان مدنی به عنوان روز عزای عمومی و همدردی با مردم آذربایجان اعلام شده، علاوه بر سینماگران و ورزشکاران که جزئیات فعالیت آنها را در ادامه این گزارش می خوانید، به خصوص سینماگران که امروز جلوی سینما آزادی در تهران مشغول جمع آوری کمک های مردمی هستند، دو قهرمان المپیک هم به منظور کمک به مردم زلزله زده استان آذربایجان شرقی اقدام به جمع آوری کمکهای نقدی از صنف طلافروشان در بازار تهران کردند.

حمید سوریان قهرمان مسابقات کشتی فرنگی المپیک ۲۰۱۲ لندن، علیرضا دبیر قهرمان پیشین المپیک و جهان برای جمع آوری کمک های نقدی از صنف طلافروشان به بازار تهران رفتند. به گزارش مهر، تاکنون بالغ بر چند میلیارد برای کمک به مردم زلزله زده آذربایجان شرق جمع آوری شده است اما بدلیل استقبال اعضای صنف طلافروشان، این اقدام انساندوستانه تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

سازمان بهزیستی هم در اطلاعیه ای از عموم مردم و خیران تقاضا کرد جهت تامین برخی اقلام مورد نیاز هموطنان آسیب دیده در زلزله آذربایجان شرقی مشارکت کنند. در این اطلاعیه آمده است: علاقمندان جهت تسریع در امر تامین امنیت و آسایش خانواده های زلزله زده می توانند جهت تامین بخشی از هزینه های خرید و نصب و تجهیز کانتینرهای ویژه اقامت و نیز خرید برخی لوازم کمک توانبخشی اقدام نمایند:

اقلام مورد نیاز زلزله زدگان از سوی این سازمان به این شرح اعلام شده است: ویلچر، تشک مواج، واکر، عصای آرنجی، توالت فرنگی سیار، کمربند گردنی و طبیف صندلی حمام و تخت طبی.

امروز مرتضی تیموری رییس اداره آمادگی و نگهداری سگ‌های تجسس و نجات سازمان امداد و نجات هلا‌ل‌احمر به ایرنا گفت:‌ گروه های زنده یاب جستجو و نجات در آوار هلال احمر ۱۲ جسد از اجساد جانباختگان زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی را در پنج روستای تخریب شده شهرستان های ورزقانٰ، هریس و اهر کشف کرد.

مسعود محمدیان رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی هم به فارس گفت: در زلزله اخیر در مناطقی از استان ۱۲ هزار واحد دامی تخریب شده‌اند. در این حادثه نزدیک به ۴ هزار راس دام تلف شده که نسبت به دفع بهداشتی و ضدعفونی مناطق مربوطه اقدام شده است.

چنگیز قاسمی رئیس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی هم با اعلام اینکه وقوع حادثه زلزله که در شیفت کاری کارخانجات بوده تلفاتی از کارگران نداشته است، به ایلنا گفت: درحال حاضر آرامش در شهر برقرار است اما مردم در زمینه دسترسی به سرویس بهداشتی در شهر دچار مشکل شده‌اند و نیاز است که در این زمینه فکر جدی شود. وی همچنینی خبر داد: از روز گذشته که ۵ یا ۶ مرتبه پس لرزه در تبریز اتفاق افتاده است، مردم دوباره به خیابان‌ها و پارک‌ها آمده‌اند و شب را بیرون از منزل سپری می‌کنند.

ولی الله دینی مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی هم به مهر خبر داد که گاز همه روستاهای زلزله زده به جز ۱۷ روستا که تخریب شده اند وصل شده و شرکت گاز در مناطق زلزله زده اقدام به تامین گاز حمام های صحرایی ، دستشویی و هم چنین تامین انشغاب موقت زلزله زدگان کرده است. وی افزود: از میان تعداد زیاد روستاهای تابع سه شهرستان فوق الذکر تنها ۱۷ روستا گاز ندارند که آن هم به این دلیل است که در این ۱۷ روستا تخریب ۱۰۰ درصدی صورت گرفته است که حتی اگر گاز وصل باشد مردم قادر به استفاده از آن نخواهند بود.

 

 

*       *      *

استان آذربایجان شرقی دیشب هم زمین لرزه ای دیگر را تجربه کرد. زلزله دیشب که در ادامه پس لرزه های زلزله اخیر آذربایجان بود، در ساعت ۲۲ و ۱۹ دقیقه، باز هم به مرکزیت ورزقان و به بزرگی ۵ ریشتر اتفاق افتاد. دیشب هم پس لرزه ای ۵٫۳ ریشتری همین منطقه را لرزانده بود.

دیشب یکی از افراد حاضر در ورزقان در گفت و گو با خبرنگار کلمه تاکید کرد که زمین لرزه امشب شدیدتر از زمین لرزه شب گذشته در این منطقه احساس شده است. گفته می شود مردم در شهرهای تبریز، اهر، هریس و دیگر شهرهای اطراف هم زلزله امشب را احساس کرده اند. به گفته وی، زمین لرزه بدون پس لرزه و به صورت مداوم و یک سره است که باعث شده آسیب دیدگان زلزله که در کمپ ها مستقر شده اند با اضطراب از چادرهای خود بیرون بیایند.

پس لرزه های اخیر، خسارت انسانی در پی نداشته و تنها ضرر پیامد این زمین لرزه ها، تخریب کامل ساختمان های نیمه کاره باقی مانده گزارش شده است. به گفته کارشناسان زمین شناسی، پس لرزه ها در ماههای آینده هم ادامه خواهند داشت.

دیشب هم یکی از اعضای هلال احمر مستقر در ورزقان، در گفت و گو با خبرنگار کلمه اعلام کرد که پی لرزه ۵٫۳ ریشتری، ساختمان های نیمه تخریب شده را هم از بین برده است. به گفته این امدادگر حاضر در منطقه زلزله زده، بعید است که این پس لرزه های شدید تلفاتی داشته باشد، چرا که مردم هم اکنون در محوطه بیرون، در چادر و فضای باز ساکن شده اند.

امروز؛ روز همدردی با زلزله‌زدگان

از زمان وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی، دولت و رسانه های رسمی عملکرد نامطلوب و تاسف‌باری از خود به جا گذاشتند. صداوسیما به حدی در پوشش اخبار زلزله تعلل کرد که حتی صدای نمایندگان مجلس نهم و حامیان دولت را هم برانگیخت. دولت هم با بی اعتنایی و اعلام نکردن عزای عمومی، و کمی بعدتر با پیام ندادن احمدی نژاد درباره زلزله، آن هم در حالی که وی به مناسبت درگذشت مادر رئیس جمهوری سیرالئون پیام داده بود، کم کاری صدا و سیما را تکمیل کرد.

این موضوع باعث شد که گروهی از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و مدنی، خود دست به کار شوند و با امضای نامه ای روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه را روز عزای عمومی و همدردی و همدلی با زلزله زدگان و همو‌طنان آذری اعلام کنند.

پنجشنبه ۲۶ مرداد؛ روز همدردی با هموطنان آذری

امروز، روزی است که بسیاری از ایرانیان در همدلی با هموطنان زلزله زده و آسیب دیده خود به سوگ نشسته اند؛ هرچند این غم با شادی آزادی گروهی از زندانیان سیاسی توأمان شده است تا پس از چند روز تلاش ملی برای کمک به آذربایجان، این پاره ی تن ایران، امید به فردای بهتر برای کشور مضاعف شود.

اعلام روز پنجشنبه برای همدردی با زلزله زدگان، با استقبال بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی رو به رو شد و در سایت فیس بوک و همچنین در بخش نظرات کلمه نیز بسیاری از مخاطبان اعلام کردند که در این روز سیاه پوش خواهند بود، در اهدای خون  و ارسال کمک برای هموطنان آذری مشارکت مضاعف خواهند داشت.

امروز و فردا؛ تجمع سینماگران در تهران برای جمع آوری کمک به زلزله زدگان

بر اساس اعلام ستاد کمک رسانی سینماگران به زلزله زدگان، امروز و فردا – پنجشنبه و جمعه – سینماگران به یاری زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی می‌روند.

این ستاد خبر داده که: با توجه به پیگیری‌ها و تماس‌های بی‌شمار برای کمک به حادثه دیدگان زلزله استان آذربایجان شرقی، سینماگران طی روزهای پنجشبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ با حضور در مقابل سینما آزادی کمک‌های نقدی هموطنان را دریافت خواهند کرد.

پرویز پرستویی، کمال تبریزی و رضا میرکریمی که اعضای این ستاد هستند، اعلام کرده اند که کمک‌های جمع آوری شده هفته آینده طی سفر هنرمندان به مناطق حادثه دیده اهدا خواهد شد.

ستاد کمک رسانی سینماگران از عموم مردم برای شرکت در این برنامه دعوت کرده و گفته است که رضا کیانیان، کمال تبریزی، مجید مجیدی، مهدی فخیم‌زاده، رویا تیموریان، پرویز پرستویی، محمد مهدی عسگرپور، رضا می‌رکریمی، حامد بهداد، حسن پورشیرازی، همایون اسعدیان، نگار جواهریان، فاطمه معتمدآریا، فرهاد توحیدی، مسعود رایگان و… از جمله سینماگران حاضر در این برنامه خواهند بود.

ادامه کمک های ورزشکاران

به گزارش ایلنا، مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران اعلام کرده که به زودی یک نمایشگاه فروش آثار هنری برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و درآمد فروش آثار این نمایشگاه صرف کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان خواهد شد.

بر اساس گزارش ها علی دایی، حسین پاشایی، حسین کعبی و اردلان آشتیانی به نمایندگی از تیم فوتبال راه آهن، سجاد انوشیروانی (قهرمان وزنه‌برداری المپیک)، سعید محمدپور (قهرمان وزنه‌برداری ایران)، احسان حدادی (دارنده مدال نقره المپیک لندن) و کریم باقری (بازیکن سابق فوتبال ایران) ازجمله ورزشکارانی بودند که به مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی سفر کردند.

علی کریمی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس نیز در پیامی کشته و زخمی شدن تعدادی از ساکنان شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس آذربایجان شرقی را در پی وقوع زلزله اخیر تسلیت گفت و اعضای باشگاه تراکتورسازی تبریز نیز ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان زلزله کمک‌های مادی خود را در اختیار مسئولان منطقه قرار دادند.

گزارش از آخرین وضعیت مناطق زلزله زده/ نیاز فوری به اسکان مناسب

در حالی که پنج روز از وقوع زلزله آذربایجان شرقی می گذرد زلزله زده گان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند. خبرآنلاین در تشریح وضعیت مناطق زلزله زده آذربایجان گزارش داده است: هم اکنون مواد غذایی به اندازه کافی در دسترس مردم زلزله زده آذربایجان شرقی قرار دارد اما آنها با مشکل توزیع نامناسب کالاهای ضروری مواجه هستند مثلاً در مقابل برخی از چادرهای زلزله زده گان بطریهای آب وجود داشت، اما لوازم بهداشتی در دسترشان نبود و به درخواستهای آنها درباره تامین کالاهای موردنیازشان پاسخ درستی داده نمی شود.

این گزارش به نکته ای که دیروز هم در گزارش کلمه مورد تاکید قرار گرفت، اشاره کرده و آورده است: زلزله زدگان از رفتار برخی از توزیع کنندگان دولتی مواد غذایی و نحوه برخوردشان ناراضی هستند چون آنها مردم را همراهی نکرده و نیازهایشان را برطرف نمی کنند و برخی از کالاهای ضروری را در میان آنها توزیع نمی کنند. زلزله زدگان چون خانه و زندگیشان را از دست داده اند با مشکلات روحی و روانی شدیدی مواجه هستند و لازم است که به هر روستا چند روانشناس اعزام شود تا مشاوره های لازم به مردم ارائه شود و آنها از لحاظ روحی و روانی تغذیه بشوند. البته انجمن روانشناسی تبریز قرار است اقداماتی در این خصوص انجام دهد که باید سریعاً اجرا شود.

به نوشته خبر آنلاین، مناطق زلزله زده وضعیت بهداشتی نامناسبی دارند در اینجا لاشه حیوانات مرده برروی زمین رها شده و با گذشت چند روز از وقوع زلزله هنوز دفن نشده اند. این امر موجب حاکم شدن فضای غیربهداشتی نامناسبی شده و ممکن است مردم به بیماریهایی مانند آبله و غیره مبتلا شوند. هیچ یک از روستاهایی که در زلزله عصر روز شنبه کاملاً ویران شده توالت صحرایی ندارند و این امر وضعیت بهداشتی را بغرنج تر می کند. مردم در روستای باجاباش می گویند ۶ جنازه در زیر آوار است که بوی بسیار بدی دارد آنها خواسته اند که اقدامات لازم برای بیرون کشیدن جنازه ها از زیر آوار و دفن آنها انجام شود.

این گزارش حاکی است، در مناطق زلزله زده هوا رو به سردی می رود و این امر نیاز زلزله زده گان به را مسکن دوچندان می کند. از آنجایی که تهیه مسکن برای زلزله زده گان زمانبر است لازم است کانکس هایی در آنجا تعبیه شود تا مردم داخل آن زندگی کنند. در زمان وقوع زلزله گودالهایی بازشده و تعدادی روستاها از سطح زمین پایین تر رفته اند.

۴۰ کودک در زلزله آذربایجان تک سرپرست یا بی‌سرپرست شده‌اند

رئیس سازمان بهزیستی ایران خبر داده است که ۴۰ کودک در زلزله ورزقان یتیم و تک‌سرپرست شده‌اند. از این میان، ۱۵ کودک دو سرپرست خود را از دست داده‌اند و ۲۵ کودک تک‌سرپرست شده‌اند.

به گفته وی، این کودکان در وهله اول به فامیل درجه یک و در وهله دوم به مراکز نگهداری و شبه خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی سپرده‌ خواهند شد.

به گزارش ایسنا، همایون هاشمی همچنین از ایجاد ۲۲ روستامهد و مهدکودک در مناطق زلزله‌زده، ارسال ویلچر و تجهیزات کمک توانبخشی برای معلولان آسیب‌دیده و اعزام ۳۲ تیم مددکاری و روانشناسی به مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی خبر داده است.

این مقام مسئول تاکید کرده که باگذشت پنج روز از وقوع زلزله، نیازهای زلزله‌زدگان تاحدی تغییر کرده است. زلزله زدگان اکنون بیشتر به وسایل اولیه زندگی مانند ظروف پخت و پز، گاز پیک‌نیکی، لباس گرم و سرپناه نیاز دارند. زلزله‌زدگان از نظر مواد خوراکی اشباع شده‌اند و هم اکنون چادر، پتو و مواد شوینده و بهداشتی بیشترین اقلام مورد نیاز برای آنها اعلام شده است.

احتمال بروز بیماری های واگیردار

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت هم از اقدام برخی سازمان‌ها در فنس‌کشی برای نگهداری احشام روستاییان انتقاد کرده و گفته است: “ادامه این روند احتمال بروز بیماری‌های واگیردار را در بین زلزله‌زدگان تقویت می‌کند.”

به گزارش ایسنا، این مقام دولتی در بازدید از روستای زلزله‌زده چای‌کندی، از نبود آب آشامیدنی بهداشتی در روستاها و همچنین نحوه چینش چادرهای هلال‌احمر انتقاد کرده و گفته است: “فاصله چادرها اصلا استاندارد نیست؛ چرا که حداقل فاصله بین چادرها باید دو متر باشد که ضروری است چادرهای نصب شده جابه‌جا شوند.”

بر اساس گزارش‌ها، در حال حاضر گوسفندان در کنار چادرهای زلزله‌زدگان تردد می‌کنند و محلی برای نگهداری آنها وجود ندارد. لاشه‌های حیواناتی که براثر وقوع زلزله در زیر آوار مانده‌اند هم هنوز جمع‌آوری نشده‌ است و همین احتمال بروز بیماری‌های واگیردار را دو چندان می‌کنند. احتمال دزدی و حمله گرگ‌ها که با استشمام بوی لاشه‌ها به سمت زلزله‌زدگان می‌آیند نیز خطر دیگری برای زلزله‌زدگان محسوب می‌شود.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۷ پاسخ به “آخرین خبرها از زلزله آذربایجان/ پس‌لرزه‌ها و کشف جنازه‌ها ادامه دارد + خبرهای تکمیلی”

  1. محمد گفت:

    ۱) در این روز به عهد خود وفا خواهیم کرد و با نمادهای سیاه به عزا خواهیم نشست!! ۲) در این روز لازم است اگر در توان داریم از هر نوع کمک دریغ نکنیم! ۳) خوب است جنبش سبز در راستای اهداف متعالی ملی و دینی خود تا پایان بهبود و باز سازی این مناطق ویران از زلزله مساله را پیگری کند! خصوصا در بعد مقاوم سازی و سازه های مناسب!!

  2. طاها گفت:

    یک خواهش از هم وطنان.

    ترابه خدائی که می پرستید بیایید و به خاطر حرمت و انسانیتی که دولت و دستگاههای حکومتی در این مورد زیر پای گذاشتند فردا به راهپیمایی قدس نرویم .
    بیایید به خاطر حمایت از هم میهنانمان به راهپیمایی قدس نرویم.
    بیایید ملت مظلوم و آسب دیده آذربایجان را در یابیم نه سیاسیتهای کذایی حکومت .
    بیایید به حکومتی ها و دولتمردان نامردمان ثابت کنیم که ما همه چیزی را می فهمیم و برای ما ایران و ایرانی از عرب و فلسطینی و لبنانی و سوری مهمتر است .
    بیایید گول سیاست غلط آقایان را نخوریم .
    در شب گذشته نشست رهبری را نشان میداد که با یک مقدمه و ظاهرسازی پوچ از مسئله مهم و ملی زلزله زدگان آذربایجان به حضور پرشور در روز قدس رسیدند و فقط و فقط مثل همیشه و حتی پررنگتر از هر سال بر آن پافشاری کردند.
    ملت ایران زنده است و بدون در نظر گرفتن سیاست حکومتی دست در دست هم در کمک و آبادانی آذربایجان مشارکت می کند.
    زنده باد ایرانی / زنده باد کلیه اقوام ایرانی از فارس گرفته تا ترک و کرد و بلوچ و عرب و لر و … که همیشه و همه جای در کنار هم برای سربلندی ایران و ایرانی همدل و هم قسم می شوند.
    یا علی

  3. ali گفت:

    این خالی یندی که گفته تا دو ماهه دیگر خرابی ها رو میسازیم یکی به ایشون بگه مشدی اگر تو که هیچ کاره ایی دستور بدهید که بانکها بدون سوال و بدون پرسش به زلزله زدگان همین مبلغی که نمیشود با این پول یک توالت هم ساخت بدهید خوده این کار با این اقتصاد و این وضعیت بانک های کشور خودش یک سال طول میکشد چرا خالی بندی میکنید روز قدس رو عشقه چون شما با همین روز قدوسها و این ۲۲ نمیدونم چیچی و از این چرت و پرتها مونید بابا این ها همه از صدوقه سره شماهاست که دامن گیره این مردم با شرافت شده چرا برای اینکه مردم ما با این همه بدبختی هایی که دارن میبینن ظلماهای شما رو تحمل میکنن بر سره مردم ما میباره احسنت به مقامات ژاپنی احسنت به مردم ژاپن خنده داره وام اونم ۱۲ میلیون بابا بخدا تویله هم با این پول ساخته نمیشه چرا با شعوره این مردم بازی میکنید بابا خجالتم خوب چیزی هستش

  4. درسی از زلزله گفت:

    این زلزله اگر صدها لطمه جسمی و روحی به ما زد، اما یک حسن داشت ونشان داد که ملت ما در برابر حاکمیت بی مسئولیت و جابر و بی برنامه و بی مدیر و پاچه خوار، اما مردم اتحاد با هم دارند و در این گونه مواقع بدون اعتنا به حاکمیت کارهای انسانی خود را با شدت بیشتری انجام میدهند. این عکس العمل مردم مرا به بیاد زلزله معروف بوئین زهرا و کوشش دسته جمعی مردم انداخت که روی دولت وقت را سیاه کرد و آنها را بی آبرو ساخت. این همان کوششی بود که زنده یاد جهان پهلوان تختی هم خود سبدی و صندوقی در دست گرفت و به تک تک دکان ها و محل کسب مردم مراجعه می کرد و درخواست کمک و اعانه می نمود. یکی از علل محبوبیت تختی همین کارهای مردمی و انسانی او بود. قابل توجه کسانی که به سبب پاچه خواری مدالهای دریافتی از المپیک را به صورت فله ای به رهبر تقدیم کردند؟ چرا رهبر؟ برای آنکه او فعلا زوردارتر است و ثروت این مملکت در دست اوست و هرکه از این پاچه خواری ها نسبت به او کند، مثل آن ورزشکاری که دوپینک کرد و به چین نفرستادندش و عوض به سبب همین پاچه خواری ها به دستور آقا او را جزو رئیس روسا درآوردند؟ روزگار است آنکه گه عزت دهد گه خوار دارد چرخ بازیگر از این بازیجه ها بسیار دارد. نام تختی تا ابد در دل مردم و درتاریخ ایران همراه با نامهایی چون پوریای ولی و پهلوان اکبر خراسانی باقی خواهد ماند اما ورزش پیشه گانی چون “ابالفصل” مثل باد هوا هستند. لحظه هستند و لحظه ای دیگر محو می شوند این سرنوشت محتوم پاچه خواران است.

  5. شیرازی گفت:

    این کار رهبری قابل تقدیر هست ، امروز و فقط امروز من رهبری رو درست به اندازه ی میر حسین دوست داشتم واسه همین کاری که انجام داد
    امیدوارم رهبری گذشته ی نه چندان درخشان خودشم جبران کنه تا در یادها از او خاطره ی خوشی باقی بمونه .
    یا حسین میر حسین

  6. ناشناس گفت:

    عظمای ولایت که شهیرالادب است !
    غرق در بحرگرفتاری خلق عرب است !
    بس دیر بدانست که اهر زلزله شد!!!!!
    ازبس که گرفتار دمشق و حلب است!!!!!

  7. ناشناس گفت:

    اقایان سیاسیش نکنید هم وطنان ما اواره اند و ما دنبال کم کاری دولت !
    بی عرضه گی دولت بر همه ثابت شده . ما باید به فکر هم وطنان باشیم نهئبه فکر سیاست بازی.