سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

شغل‌هایی که ۳ بار محاسبه شدند

چکیده :وقتي دولت مي‌گويد 6/1‌ميليون شغل جديد ايجاد شده، اول در زندگي مردم و در جامعه آمار بيكاري بايد كم شود اما آمار رسمي بيكاري نشان مي‌داد سال 89 براساس گزارش مركز آمار، تعداد بيكاران كم نشده از طرفي تعداد جديدي ورودي به بازار كار در كشور وجود داشته است. از طرفي اشتغال جديد بايد در آمار توليد ناخالص ملي و رشد اقتصادي خود را نشان دهد. ...


قائم‌مقام مرکز پژوهش‌های مجلس در بیان بی‌توجهی دستگاه‌های دولتی به جهاد اقتصادی و تشریح ناگفته‌هایی از آمار ایجاد ۶/۱‌میلیون شغل گفت: برخی شغل‌ها از سه منبع استانداری، بانک و دستگاه‌ اجرایی سه بار محاسبه شده است. حسین نجابت گفت: سال گذشته مساله اشتغال و بیکاری با وزیر کار در کمیسیون جهاد اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و این گفته وزیر کار که عنوان می‌شد، یک‌میلیون و ۶۰۰‌هزار شغل جدید ایجاد شده، ابتدا آن را پذیرفتیم، اما بدون رسانه‌ای کردن این مساله و جنگ و جدل ثابت کردیم که امکان ایجاد یک‌میلیون و ۶۰۰‌هزار شغل جدید در کشور وجود نداشت.

به گزارش فارس، نجابت یادآور شد: گزارش‌هایی که به وزارت کار از منابع مختلف مانند استانداری‌ها، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی رسیده بود با برخی از گزارش‌ها همپوشانی داشت به عنوان مثال یک شغل از سه مرجع اعلام شده بود مثلا هم بانک آن را به عنوان شغل جدید معرفی کرده بود، هم دستگاه اجرایی و هم استانداری و از طرف دیگر تعریف شغل نیز که براساس تعریف‌های سازمان جهانی کار (ILO) به عنوان شغل مطرح شده بود، با داشتن شغل پایدار تفاوت معنا‌‌داری داشت و چنین شغلی نمی‌توانست یک زندگی را اداره کند.

رییس کمیسیون جهاد اقتصادی افزود: همچنین مشاغلی که در پایان سال قرارداد آن باید تجدید شود این به عنوان شغل جدید به حساب نمی‌آید بلکه تمدید شغل موجود است و ایجاد شغل جدید نیست در حالی که در آمار ۶/۱‌میلیون شغل قرارداد جدید را هم به عنوان شغل جدید حساب کرده بودند و اساسا در اقتصاد گفته می‌شود Net job یا شغل خالص و پایدار باید ایجاد شود از طرفی باید در آمار گفته شود چه تعداد از مشاغل موجود تعطیل شده‌اند و چه تعداد شغل جدید ایجاد شده و مابه‌التفاوت شغل جدید و شغل تعطیل‌شده به عنوان فرصت خالص شغلی جدید حساب می‌شود.

نجابت یادآور شد: وقتی دولت می‌گوید ۶/۱‌میلیون شغل جدید ایجاد شده، اول در زندگی مردم و در جامعه آمار بیکاری باید کم شود اما آمار رسمی بیکاری نشان می‌داد سال ۸۹ براساس گزارش مرکز آمار، تعداد بیکاران کم نشده از طرفی تعداد جدیدی ورودی به بازار کار در کشور وجود داشته است. از طرفی اشتغال جدید باید در آمار تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی خود را نشان دهد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲ پاسخ به “شغل‌هایی که ۳ بار محاسبه شدند”

  1. mehdi گفت:

    یک پیشنهاد خوب برای دور دوم انتخابات

    در دور اول پیشنهاد شد که همه انتخابات را تحریم کنند و در خانه‌های خود بمانند. هر چند این پیشنهاد از برخی جهات مناسب بود ولی در عمل به ایراداتی برخورد کرد که حاکمیت از آن بهره‌برداری لازم را برد چرا که تمامی آمارها در اختیار حاکمیت است و می‌توانند درصد مشارکت را هر چقدر دلشان خواست اعلام کنند. از نظر حضور در شعبه‌های اخذ رأ‌ی هم کافی است فقط ۲ میلیون نفر در کل کشور داشته باشید تا بتوانید هر شعبه‌ای را که لازم است شلوغ و مملو از جمعیت به تصویر بکشید.
    حال پیشنهاد من برای دور دوم این است که به جای تحریم و در خانه ماندن، روز ۱۵ اردیبهشت «روز آشتی با طبیعت» اعلام شود و در استان‌هایی که دور دوم انتخابات برگزار می‌شود خواسته شود در این روز ضمن تحریم انتخابات، همراه با خانواده در پارک‌های مهم آن شهر حضور پیدا کنند (مانند روز سیزده به در). مثلاً برای تهران پارک‌های ملت، لاله و ساعی به عنوان مکان‌های اصلی معرفی شوند. این کار چند حسن دارد.

    ۱- حاکمیت را با چالش بزرگی مواجه خواهد کرد چرا که در این روز هم باید امنیت انتخابات را تضمین کند و هم امنیت پارک‌ها را.
    ۲- امکان برخورد با مردمی که در یک روز بهاری جهت تفریح به پارک مراجعه کرده‌اند را نخواهد داشت.
    ۳- به خاطر ملاحظات امنیتی مجبور است نیروهای خود را به این پارک‌ها گسیل دارد که به تصویر کشیدن این نیروها به منزله ترس حاکمیت خواهد بود.
    ۴- نیروهای حامی جنبش سبز، بعد از مدت‌ها می‌توانند در یک جای امن دور هم جمع شوند و این امر می‌تواند منجر به افزایش روحیه آن‌ها شود.
    ۵- یکی از مشکلات پیشنهاد در خانه ماندن این است که نمی‌توان در خانه ماندن را به تصویر کشید و به جهانیان نشان داد ولی حضور در پارک‌ها و تحریم انتخابات توسط این عده را می‌توان به راحتی به تصویر کشید.
    ۶- …

  2. مجید گفت:

    شما مثل اینکه شوخی شوخی ما بی شماریمو باور کردینا بابا اون زمون گذشت الان کلا ۵ میلیون نفرم تو کل کشور نیستین