سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

بهپاد به وزارت علوم هم می رود

چکیده :در حالی‌که جمعیت 4 میلیونی نفری دانشجویی در کشور را شاهد هستیم، وضعیت پژوهش در کشور مطلوب...


در حالی که وضعیت پژوهش و دانشگاه ها در پایین ترین حد خود است،  وزیر علوم از برگزاری جلساتی با وزیر دفاع به منظور بررسی تکنولوژی پهپاد RQ-170 توسط دانشگاهیان کشور خبر داد.

 به گزارش فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری با اشاره به نامه خود به سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مبنی بر آمادگی دانشگاه‌ها برای بررسی پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: طی نامه‌ای به وزیر دفاع از نیروهای مسلح کشور به دلیل دستیابی به پهپاد جاسوسی آمریکا تشکر کردم و شک نکنید این رویداد آخرین خفت و خاری آمریکا نخواهد بود.

هواپیما تجسسی امریکا چندی است دستمایه تبلیغات رسانه های دولتی برای انحراف افکار عمومی از مساله اختلاس بزرگ و نابسامانی ها و ناهنجاری های کشور شده است.

وزیر علوم ادعا کرد: آمریکا با اقداماتی که پس از دستیابی ایران به پهپاد جاسوسی این کشور انجام داد، نشان داد هنوز درباره از دست دادن این هواپیمای بدون سرنشین خود گیج است.

وی در ادامه گفت: طی صحبت‌هایی که با رؤسای دانشگاه‌ها داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که جامعه دانشگاهی آمادگی دارد به بررسی پهپاد جاسوسی آمریکا بپردازد.

دانشجو تأکید کرد: درباره همکاری‌هایی که جامعه دانشگاهی می‌تواند با نیروهای مسلح کشورمان در بررسی پهپاد جاسوسی آمریکا داشته باشد، جلساتی با وزیر دفاع داشتیم و اگر به جمع‌بندی نهایی برسیم آماده همکاری با نیروهای مسلح هستیم.

وزیر علوم اظهار داشت: دانشگاه‌های کشور به ستاد وزارت علوم پیشنهاد دادند که آمادگی دانشگاه‌ها برای بررسی پهپاد جاسوسی آمریکا به وزارت دفاع اعلام شود.

وی در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های وزارت علوم این است که نسبتی از پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی را به سمت افزایش توان دفاعی کشور اختصاص دهد.

دانشجو مدعی شد: بنده در برنامه‌های خود به مجلس اعلام کردم ۵۰ درصد توان پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها را در راستای افزایش توان دفاعی کشور به کار خواهم گرفت اما تاکنون نتوانستیم این ۵۰ درصد توان تحقیقاتی دانشگاه‌ها را به افزایش توان دفاعی کشور اختصاص دهیم اما در این مسیر حرکت کرده و به جلو پیش می‌رویم.

گفتنی است مطابق آخرین رتبه بندی صورت گرفته  جهانی،  دانشگاههای ایران در عین داشتن بسیاری از توانمندی ها در بین ۲۰۰۰ دانشگاه ابتدای لیست جایگاهی ندارند. به گفته ی عده ای جهت گیری های سیاسی مهمترین دلیل این افت جایگاه بوده است.

در همین حال  یکی از مدیران کل پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت علوم گفته بود: در حالی‌که جمعیت ۴ میلیونی نفری دانشجویی در کشور را شاهد هستیم، وضعیت پژوهش در کشور مطلوب نیست.

 



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۵ پاسخ به “بهپاد به وزارت علوم هم می رود”

  1. پروین گفت:

    بدین اقای جنتی باهاش بازی کنه!!!

  2. ناشناس گفت:

    اولا کا پهپاد نه بهپاد ثانیا نکنه شما هم غصه میخورید از اینکه رزمندگان هواپیمأی عمو سبزی فروش را پس نمی‌دهند

  3. ناشناس گفت:

    ۱- روزانه ده ها از این هواپیماهای بدون سرنشین و ضد رادار وارد ایران میشه برای جاسوسی، چرا همین یکی فقط به زمین نشست و بقیه هنوز در حال پروازن؟
    ۲- چر از روی هواپیماهای جنگنده ای که ۳۰-۴۰ سال پیش از آمریکا خریدیم تا به حال حتی یک عدد هم ساخته نشده؟
    ۳- اگر انقدر اوضاع ایران خوب هست چرا هواپیمای مسافربری ساخته نمیشه؟
    ۴- چرا باید مترو و قطار و اتوبوس از چین و سوئد بخریم؟
    ۵- چرا موتور خودروهامون ساخت فرانسه هست و موتو ملی ساخت آلمان؟

  4. ناشناس گفت:

    منظور ایشون همون روسای محترم دانشگاهی است که اخیرا ارسال و چاپ مقاله اساتید و دانشجویان در ژورنالهای Elsevier را ممنوع کرده اند؟

  5. ناشناس گفت:

    جالبه که تازه میخوان بفهمن توی این هواپیما چه چیزهایی هست اما دائما میگن ما نشوندیمش زمین. مثل کسی که تا حالا ماشین ندیده باشه اما ادعا کنه تعمییرکار ماشینه.