سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » فیلم/ گزارشی که صداوسیما حاضر به پخش آن نشد: روستاییانی که از روی ناچاری آب آلوده مص...
» باز هم سران کشور دم از جمعیت 120 میلیونی و 150 میلیونی بزنند

فیلم/ گزارشی که صداوسیما حاضر به پخش آن نشد: روستاییانی که از روی ناچاری آب آلوده مصرف می‌کنند

چکیده :در کشوری که رهبر و رئیس دولتش با کنترل جمعیت مخالفت می کنند و از لزوم رسیدن جمعیت به 150 و 120 مبلیون نفر سخن می گویند، حکومت هنوز نتوانسته بخشی از شهروندان مظلوم این دیار را اولین ضرورت حیاتی یعنی آب سالم بهره مند کند. آلودگی آب و بی بهره ماندن از لوله کشی البته تنها مشکل مردم این دیار نیست، گرد و خاک هم همچنان مردم چند استان غرب کشور از جمله خوزستان را آزار می دهد، و به این باید بی بهره ماندن مردم این منطقه ی نفت خیز و گازخیز از لوله کشی گاز را هم افزود، و همچنین جنبه های دیگری از محرومیت و توسعه نیافتگی....


دو دهه پس از پایان جنگ و رفتن و آمدن شش دولت، بسیاری از ساکنان ثروتمندترین استان کشور هنوز از آب آشامیدنی سالم بی بهره اند. این وضع به خصوص در روستاهای استان خوزستان نگران کننده تر است و وعده های مکرر دولت برای آبرسانی به این مناطق نیز همچنان روی کاغذ باقی مانده است. از بانک های همین استان، سه هزار میلیارد تومان اختلاس می شود و نمایندگان مجلس گزارش آن را سانسور می کنند تا نام دزدان پول مردم فاش نشود. منطقه ای که سرزمین شان بیشترین ثروت را به ایرانیان رسانده، اما خود آنها بیشترین رنج را هم در هشت سال جنگ تحمیلی کشیده اند و پس از آن هم قربانی بی کفایتی ها و سوء مدیریت ها بوده و مانده اند.

در کشوری که رهبر و رئیس دولتش با کنترل جمعیت مخالفت می کنند و از لزوم رسیدن جمعیت به ۱۵۰ و ۱۲۰ مبلیون نفر سخن می گویند، حکومت هنوز نتوانسته بخشی از شهروندان مظلوم این دیار را اولین ضرورت حیاتی یعنی آب سالم بهره مند کند. آلودگی آب و بی بهره ماندن از لوله کشی البته تنها مشکل مردم این دیار نیست، گرد و خاک هم همچنان مردم چند استان غرب کشور از جمله خوزستان را آزار می دهد، و به این باید بی بهره ماندن مردم این منطقه ی نفت خیز و گازخیز از لوله کشی گاز را هم افزود، و همچنین جنبه های دیگری از محرومیت و توسعه نیافتگی.

روستایی که در فیلم زیر می بینید، یکی از دهها و شاید صدها منطقه ای باشد که در چنین وضعیت فجیعی زندگی می کنند. این گزارش ظاهرا از سوی خبرنگاران صداوسیما تهیه شده، اما از پخش آن جلوگیری شده و اکنون برای کلمه ارسال شده است. کاش مسئولان کشور هم این فیلم تلخ را ببینند و بعد پاسخ بدهند که با چه رویی همچنان خود را موفق می نامند، دولت فعلی را بهترین دولت تاریخ می خوانند و بدتر از همه، بدون توجه به ناتوانی حکومت از اداره ی همین مقدار جمعیت، خواستار افزایش جمعیت کشور هم می شوند.

 



برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۳ پاسخ به “فیلم/ گزارشی که صداوسیما حاضر به پخش آن نشد: روستاییانی که از روی ناچاری آب آلوده مصرف می‌کنند”

  1. ناشناس گفت:

    حرکت صدا و سیما همسو با امریکا و bbc

  2. مرتضي گفت:

    مقام رهبری فرمودند : جمعیت ایران باید به ۱۵۰ میلیون برسد

    حتما برای این همه جمعیت همه تدارکات رفاهی را اماده کرده اند نمونه اش همین روستاست

  3. ناشناس گفت:

    واقعا متاثرکننده بود. در این شرایط مسئولین به جان هم افتاده اند!!! وای بر شما

  4. ناشناس گفت:

    خوش به حال نماینده این شهرها در مجلس … اون وقت ۳۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تا اختلاس می کنند می گن کش ندین

  5. حسین حامی جنبش سبز گفت:

    من با نظر هموطن ناشناس موافق هستم البته ناگفته نماند رادیو و تلویزیون ملی ایران از بی بی سی و صدای آمریکا هم بدتر است. ولی باز این بی بی سی و صدای آمریکا حداقل سیاستی را در راستای جلب هوادار و مخاطب از خودشان باره و بارها نشان داده اند نمونه اش همین تظاهرات و اعتراضات جند ماه پیش در لندن و جند شهر دیگر انگلستان و همجنین راهپیمایی مردمی جنبش ضد سرمایه داری وال استریت در سرتاسر آمریکا

  6. مرودشتی گفت:

    بابا بی خیال .تظاهرات لندن رو بی بی سی لحظه به لحظه نشون می داد .جنبش وال استریت رو از زمین وهوا به دنیا نشون میدن .اونوقت چند میلیون ادم تو تهران میریزن بیرون .حتی عکسشم نشون نمی دن .انوقت می گید مثل همند .تف بر اون انصافتون .مبادا دشمنی علیه گروهی باعث بشه شما عدالت رو زیر پا بزارید

  7. ناشناس گفت:

    میخواهند تعداد جمعیت را به ۱۵۰ میلیون برسانند تا بتوانند از انان به عنوان سربازهای استبداد استفاه کنند همان کاری که صدام حسین در عراق با ملت مظلوم عراق انجام داد تحریم سازمان ملل و فقط دادن جیره های غذایی به مردم برای تولید مثل و اماده کردن سرباز برای حکومت کودتا انان مردم را برده میخواهد انان مردم را اقا نمی خواهند پس مردم حتما با افزایش جمعیت بیش از قبل مبارزه کنند

  8. میترا گفت:

    بارهاو بارها فکر کردم که اگر ایران الان بجای ۸۰ میلیون ۵۰ میلیون بود ما اینهمه مشکلات عجیب غریب نداشتیم. مسئله خیلی سادست : عرضه و تقاضا !

    کشور ما با این منابع و امکانات واقعا توان افزایش جمعیت رو نداره. تابستون برق نداریم، زمستون گاز کم فشار یا قطع میشه، آلودگی ماشین و کارخونه ها در کلان شهرها بیداد میکنه، وضعیت اشتغال جوونهایی مثل من بشدت بده، بازم بگم ؟؟ بازم بشیم ۱۵۰ میلیون آقای رهبر ج.ا ؟؟

  9. ناشناس گفت:

    وقتی قراردادهای ملیاردی با مجسمه های رندی و خیانت و ناهنجاری در فوتبال غارت میبندند و بتبع ان شروع کردند به غارتها و اختلاسها معلوم است که ملت های مظلوم و ساکت و بی نوا حصه ای گیرشان نمیاید. هرچقدر کشور ایران دارای منابع و ثروت است هلع حرص از طمع نامردی ناجوانمردی بیعدالتی و غارت و نهب طمعکاران و اصحاب جهنم که میگوید و میگویند هل من مزید بیشتر است.
    اگر ده برابر هم بود ثروت ایران – طمع غارتگران ۲۰ برابر و باز هیچ چیز باقی نمیماند. یا قناعت پر کند یا خاک گور

  10. امداد گفت:

    جمعیت زیاد رو برای جلوی توپ و تانک و جنگیدن میخوان دلشون برای مردم نسوخته

  11. ت گفت:

    باز هم سران کشور دم از جمعیت ۱۲۰ میلیونی و ۱۵۰ میلیونی بزنند

  12. ناشناس گفت:

    ببخشید ولی کم کم داره باورم میشه که ایرانیا این واقعیت رو که زندگیشون از صدقه سر خوزستان تامین میشه فراموش کردن !!!!!مردم حسابی گزارش از ظلم وستم وارده بر مردم خوزستان صحبت میکنه چرا حاشیه میرید بی بی سی چیه صدای امریکا کیه شجاع باشید ودر متن صحبت کنید متنی که میگه اگر ثروت خوزستانیها نبود نان نداشتید بخورید.با تشکر ازکلمه.

  13. ناشناس گفت:

    اگر مردم ما عاقل بودند کلا چند سالی هیچکس بچه دار نمی شد تا هم کشور کمی خلوت بشه و مشکلات بیکاری و فقر و … کاهش پیدا کنه و هم تو دهنی به ابلهان زده بشه.
    اینها عرضه ی اداره ۱۰۰ هزار نفر را هم ندارند…. این حرفهایشان هم فقط به قصد نابودی ایران است و بس…