سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » صادق لاریجانی: نامه احمدی‌نژاد ناروا بود / اگر مصلحت بود، جواب می‌دادم...

صادق لاریجانی: نامه احمدی‌نژاد ناروا بود / اگر مصلحت بود، جواب می‌دادم

چکیده :آملی لاریجانی در مورد نامه اخیر احمدی نژاد درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نامه اخیر سوای اشکالات حقوقی و فنی آن بسیار ناروا بود اگر مصلحت کشور ایجاب می کرد تک تک جملات را نقد فنی می کردم ولی نمی خواهم به آن دامن...


رئیس قوه قضائیه با انتقاد شدید از اظهارات برخی نمایندگان علیه دستگاه قضایی و نیز نامه اخیر احمدی نژاد علیه مجلس و مجمع تشخیص، گفت: برخی مسئولان بی ملاحظه به دستگاه قضایی اتهاماتی را می بندند ولی رسانه ای کردن این اظهارات به صلاح کشور نیست زیرا قصد آنها اختلاف انداختن بین قوا و دامن زدن به چالشهاست به همین دلیل دستگاه قضایی هم جواب نمی دهد تا اختلافات بیشتر نشود.

به گزارش مهر، صادق آملی لاریجانی عصر سه شنبه در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه گاهی حرمت قضات در دستگاه قضایی شکسته شده و مظلوم واقع می شوند گفت: برخی نمایندگان در اظهار نظرهایی قضات را به دریافت رشوه محکوم کرده بودند که دستگاه قضایی به سرعت با آنها صحبت کرد و روزنامه هایی را که این اظهارات را منتشر کردند تحت پیگرد قرار داد تا این اقدامات باب نشود. هرچند که این نماینده بی توجه و بی ملاحظه حرف خاصی نداشته است ولی وقتی کلام از حدی تجاوز کرد توهین تلقی می شود.

رئیس دستگاه قضا با انتقاد از اظهارنظر برخی از مسئولان رده بالای کشور گفت: برخی از مسئولان هم بی ملاحظه به دستگاه قضایی اتهاماتی را می بندند ولی رسانه ای کردن این اظهارات به صلاح کشور نیست زیرا قصد آنها اختلاف انداختن بین قوا و دامن زدن به چالشهاست به همین دلیل دستگاه قضایی هم جواب نمی دهد تا این اختلافات بیشتر نشود.

آیت الله آملی لاریجانی در مورد نامه اخیر احمدی نژاد درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نامه اخیر سوای اشکالات حقوقی و فنی آن بسیار ناروا بود اگر مصلحت کشور ایجاب می کرد تک تک جملات را نقد فنی می کردم ولی نمی خواهم به آن دامن بزنم.

وی افزود: قوه قضائیه همانند حمایتی که از طرح هدفمند کردن یارانه ها انجام داد همچنان پشت دولت است و ما برای مصلحت کشور و مصلحت نظام و رضای خدا رفتار می کنیم هر چند که همیشه برای دفاع از حق وقت است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سواستفاده برخی از روزنامه ها و رسانه ها از دادگاه مدیر مسئول روزنامه ایران گفت: قوه قضائیه هیچ گاه حاضر نیست شان قاضی را مورد هجوم قرار دهد در حالی که برخی رسانه ها بی محابا دستگاه قضایی را مورد تهاجم قرار می دهند.

وی افزود: قضات در صدور رای خود مستقل هستند و ما حق نداریم داخل شویم و این را به مسئولین قضایی و هیئت منصفه مطبوعات هم گفته ام.

آملی لاریجانی با بیان اینکه هیئت منصفه مطبوعات نگاه خاصی به آرای قضات دارد گفت: هیئت منصفه مطبوعات معتقد است که قاضی حتما باید نظر آنها را در صدور حکم اعمال کند و اگر آنها حکمی را تبرئه کردند قاضی هم باید تبرئه کند در حالی که آن زمان شورای نگهبان در مورد این بند از قانون هیئت منصفه مطبوعات این موضوع را رد کرد و به استقلال قاضی رای داد.

وی با بیان اینکه اشتباه از سوی قاضی امکانپذیر است گفت: حال اگر رای روزنامه ایران خطا هم باشد همانند بسیاری از خطاهایی که در کشور رخ می دهد غیر عادلانه است که دستگاه قضایی را متهم کنیم.

هر چند که قضات هم باید رعایت حال کسانی را که نویسنده هستند، بکنند. به عنوان مثال قضات باید توجه داشته باشند که محکوم کردن یک نویسنده به حکم شلاق برای روزنامه نگاری تناسب ندارد و ذوق سلیم اقتضای آن را ندارد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۶ پاسخ به “صادق لاریجانی: نامه احمدی‌نژاد ناروا بود / اگر مصلحت بود، جواب می‌دادم”

  1. فرزند جنگ گفت:

    خدایا آخه تا کی ما ملت بدبخت باید فدای مصلحت حضرات بشیم؟؟؟

  2. ج-ح گفت:

    آقای قاضی القضات پس حکم شلاق برای نویسنده تناسبی ندارد به احکامی که در زمان صدارت شما بر این قوه در حق منتقدان صادر شده نظری بیفکن فردا جواب خدا را چگونه می دهی وقتی برای حکم یک حامی دولت اینگونه بر اشفته می شوی و برای اعدام منتقدان و زندان آنان و شکنجه و اذیت و آزارشان ککتان هم نمی گزد از خدایی که به نام او نان می خورید شرم کنید

  3. ناشناس گفت:

    با سلام

    گفته‌های آقای لاریجانی من را به یاد یکی از دوستان جبهه در زمان جنگ می‌‌اندازد .این دوست که ماشاالله خیلی‌ رشید و قد بلند نیز بود ،همیشه تمام یراق بود و چندین رشته فشنگ دور کمر و چندین نارنجک به خود آویزان و خلاصه بگویم مثل” رامبو “ولی‌ هرگز در هیچ ماموریت شرکت نمیکرد مگر به حکم زور. هر کسی‌ از وی میپرسید “حاجی”این همه سلاح برای چیست ،پاسخ می‌گرفت برای روز مبادا.حالا جریان این برادران لاریجانی هم مثل روز مبادا دوست ما میماند که آخه کی‌ این مصلحت‌ها تمام میشود؟بدون تعارف مملکت را فقط با دلار‌های نفتی‌ سر پا نگاه داشته اید و نارضایتی از در و دیوار می‌بارد و کی‌ مصلحت ایجاب می‌کند که رای ملت حساب شود خدا میداند.

  4. زندانی سیاسی گفت:

    چقدر بده که به ” من ” بد و بیراه بگن ! وگرنه …. بابای ملت ! هر کی هر بلایی دلش خواست سر مردم بیاره به من چه ؟؟؟!!!!!

    جرات ندارم جوابش رو بدم میگم ” صلاح مملکت نبود !! جواب بدم. ” میشه لطفا” صلاح مملکت رو تعریف کنی تا ما ” خس و خاشاک ” هم بفهمیم ؟؟؟

  5. Vivairan گفت:

    مملکت شده بچه بازی،کسانی بر مسندهایی نشسته اند که لیاقت و شایستگی آن را ندارند.شاید هیچگاه ایران انقدر ذلیل نبوده و آدمهایی چنین بی کفایت بر این خاک حکم نرانده اند.

  6. IRANI گفت:

    MAN YEK IRANI KHAREG AS KESCHWAR HASTAM WALI BE KHODAYE BOSORG GASAM MIKHORAM KE KHELI AS GASIHAYE IRAN TA POLHAYE KALAN NAGIRAN KAR ANJAM NEMIDEHAND BARAYE INKE BE KHODE MAHAM GOFTAN KE BAJAD BERAWIM MAHZAR GESMATI AS SAHM RA BE ESM BEKONIM TAQ IN BE ESTELAH GAZI RAY RA SADER BEKONAD HALA MIKAHID GABOL KONID JA NA MEYLE KODETAN :

  7. داوود گفت:

    جناب ج-ح عزیز؛ اگر ممکن است برای بنده شرم را معنی بفرمایید!!!
    البته جناب قاضی القضات که علامه و توانا به نقد فنی هستند و متوجه منظور شما می شوند ولی ما که از این توانایی ها نداریم برادر!

  8. ROOZE KHASHME MELLIE IRAN گفت:

    ۲faze manfi hamdigar ra daaf mikonand, va 25 bahman ghalbhara jazb mikonand

  9. حسین جعفری گفت:

    آقا شیخ صادق مگر شما برای مصلحت بالای قوه قضاییه قرار گرفته اید. قضاوت و اجرای عدالت که با مصلحت اندیشی و مصلحت اقتضا می کند و نمی کند همخوانی ندارد. اگر او به عنوان رئیس جمهور و رئیس قوه مجریه خطایی کرده، جواب که نه بلکه باید به بازپرسی کشید. مگر او از رئیس جمهور آمریکا بالاتراست؟ اگر با شما باشد حتما خواهید گفته البته. مگر رئیس جمهور آمریکا را سین جیم نکردند؟ مگر پوزش نخواست که در مورد مانیکا دروغ گفته. مصلحت یعنی چه؟ به زنده یاد امیرکبیرگفتند مملکت طوری شده که گرگ ومیش باهم ازیک محل آب می خورند. آن زنده یاد فریاد زد من مملکتی می خواهم که اصلا گرگ نداشته باشد. آقا شیخ مصلحت یعنی چه هرکه خطا کرد، حتی بالاتر از او هم باشد باید پاسخگو باشد. مگر شما نمی گویید که ما همه پیروان علی هستیم. علی هم در قضاوت یا خیر در اداره امور مصلحت را به حق وحقیقت ترجیح میداد؟ اگر اینگونه بود، مگر مصلحت اقتضا نمی کرد که مدتی با معاویه مماشات کند؟ آنوقت همان علی می شد که ما امروز می شناسیم؟ یک قدری فکر کن. بعد فرمایش بفرما

  10. ناشناس گفت:

    من نمی فهمم این چه مصلحتی است که یک نفر بلا به نسبت شما هر غلطی خواست بکند و هر اراجیفی خواست ببافد و بقیه سکوت کنند؟! این سکون فقط اعتماد مردم به نظام و نمایندگان خود را خواهد کاست، البته اگر اعتمادی باقی مانده باشد.

  11. ناشناس گفت:

    اگر جلوی تهمتها و ناروها و دروغها در همان ابتدا رفته میشد این مملکت اینقدر هزینه نمیداد….گویا فعلا مصلحت در سرکوب و زندانی کردن منتقد است

  12. تحول سبز گفت:

    جناب صادق لاریجانی لطفا بفرمائید قاضی مقیسه قاضی صلواتی و قاضی پیر عباسی وابسته به دستگاه قضا هستند یانه؟ اگر بله پس چرا آنگونه که ادعا کرده اید مستقل نیستند. کیست که گذارش به دادگاه یکی از این سه تن افتاده باشد و مطمئن نشده باشد که هر آنچه آنان حکم می کنند دیکته بازجویان اطلاعات و یا سپاه نیست. و اگر دستگاه تحت امر شما مستقل نیست شما که قاضی القضات این شهر هستید به همین راحتی دروغ می گوئید وای به حال دیگران. شاید هم بخواهید بگوئیت قسمتی از دستگاه مستقل است و قسمتی نه. اگر اینگونه باشد وای به حال شما که آلت دست شده اید. آن دنیایتان رابه خاطر این دنیای ظالمان فروخته اید. دست مریزاد.

  13. امیر گفت:

    انگار مرحوم دکتر شریعتی این روزهای سیاه را می دید. آنجا که فرمود:
    “….. خدایا، مرا از این فاجعه ی پلید مصلحت پرستی که چون همه کس گیر شده است وقاحتش از یاد رفته، و بیماری شده است که از فرط عمومیتش هر که از آن سالم مانده باشد بیمار می نماید مصون بدار، تا به رعایت مصلحت، حقیقت را ذبح شرعی نکنم.”

  14. nima گفت:

    ۲۵ بهمن

  15. عباس گفت:

    به تحقیق دانستم که انسان در آنچه که خود معتقد است مایل است و بر آنچه خود مایل است خطاکار چه بسیار کسانی که که درباره خدا برخدا ظلم کردند و حکم خدا را نادید گرفتند و بسیار بودند که نزدیکی به حکومت و قدرت چشمشان از حق بسته شد و باز بسیار بسیار قدرت طلبانی که فقط مداحی چاپلوسان آنها را توهم قرب خدا گرفته و بر خود فرض دانستند تا بر بنده گان خدا ظلم کنند

  16. زنده باد سبز گفت:

    آقای لاریجانی عدالت مصلحت نداره ،عدالت خودش یعنی‌ مصلحت،چه جوری شما درس قضاوت خوندید نکنه در عدالت هم میشه تقیه کرد،چی‌ اسلام و دین عجیبی‌ واسه خودتون درست کردید،مجلس از حق می‌گذره چون مصلحت اینه،رئیس منصبی استیضاح نمیشه چون مصلحت اینه،رای مردم نادیده گرفته میشه چون مصلحت اینه،به جرم جنایتکاران کهریزک رسیدگی نمیشه چون مصلحت اینه،مردم خفه بشن بمیرند چون مصلحت اینه،کدوم مصلحت ،مصلحت یعنی‌ چی‌؟