سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » کیوان مهرگان و رضا خندان، عصر امروز آزاد شدند...

کیوان مهرگان و رضا خندان، عصر امروز آزاد شدند

چکیده :کیوان مهرگان، روزنامه نگار، و رضا خندان، همسر نسرین ستوده عصر امروز، 27 دی ماه از زندان آزاد شدند....


کیوان مهرگان، روزنامه نگار، و رضا خندان، همسر نسرین ستوده عصر امروز، ۲۷ دی ماه از زندان آزاد شدند.

میزان خبر گزارش داد که کیوان مهرگان، دبیر سرویس سیاسی روزنامه ی شرق، ساعتی پیش و با قرار وثیقه ده ملیونی آزاد شد. مهرگان در جزیان بازرسی نیروهای امنیتی از روزنامه شرق در ۱۳ آذر ماه گذشته بازداشت شده بود و دادستان تهران جرم او و دیگر بازداشت شدگان را امنیتی ذکر کرده بود.

مدرسه فمینیستی هم از آزادی رضا خندان خبر داد و نوشت: رضا خندان روز گذشته بر طبق احضاریه ای که هفته پیش دریافت کرده بود، به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده و بازداشت شد. بر اساس گفته رضا خندان، اتهام وی «تشویق اذهان عمومی و نشر اکاذیب» عنوان شده است. روز گذشته برای وی قرار ۵۰ میلیون کفالت صادر شد که قاضی پرونده وی، کفالت گیتی ستوده، خواهر نسرین ستوده را روز گذشته نپذیرفت و از این رو خانواده رضا خندان ناچار شدند که امروز کفیل دیگری را معرفی کنند که با پذیرفتن کفالت، کفیل جدید رضا خندان امروز عصر از زندان آزاد شد. احضار رضا خندان بعد از اعلام حکم همسرش صورت گرفته است.

نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق بشر با وجود چندین اعتصاب غذا در اعتراض به اتهامات غیرقانونی خود و فشارهای بین المللی همچنان در زندان اوین و در سلول انفرادی به سر می برد. وی روز ۱۳ شهریورماه سال جاری بازداشت شد و طی حکمی به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و وکالت محکوم شده است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.