سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » دبیرکل موتلفه: وقتی تفریغ بودجه ۸۷ ارائه نشده، چگونه قرار است بودجه ۹۰ تصویب شود؟...

دبیرکل موتلفه: وقتی تفریغ بودجه ۸۷ ارائه نشده، چگونه قرار است بودجه ۹۰ تصویب شود؟

چکیده :تفريغ بودجه سال 87 هنوز به مجلس تسليم نشده است و از تريبون علني مجلس قرائت نشده است. دولت اكنون در پي سامان دادن به بودجه سال 90 است. مجلس به زودي بودجه 90 را بررسي مي‌كند، سوال اين است بررسي بودجه سال 90 چگونه ممكن است در حالي كه مجلس نمي‌تواند بر سر ارقام و اعداد بودجه سه سال گذشته چه آمده...


دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از ارائه نشدن تفریغ بودجه سال ۸۷ به مجلس، گفت: بررسی بودجه سال ۹۰ چگونه ممکن است در حالی که مجلس نمی‌تواند بر سر ارقام و ارقام بودجه سه سال گذشته چه آمده است؟

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی که در پایان نشست دبیران حزب سخن می‌گفت، از دولت خواست در مراحل بعدی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، با توجه به گزارش‌های دلسوزانه و نظرات کارشناسان و مقتضیات اجرای طرح، تدابیر لازم را اعمال نماید.

وی بودجه سال ۹۰ را نیز در ارتباط با هدفمند یارانه‌ها مهم توصیف کرد و گفت: دولت و مجلس باید در تدوین بودجه سال آینده همت مضاعف و کار مضاعف داشته باشند. اعداد و ارقام باید شفاف و حقیقی باشد و از استخدام کلماتی چون “جمعی – خرجی” در احتساب منابع و مصارف به کلی پرهیز کرد.

حبیبی تصریح کرد: اکنون که قیمت‌ها شفاف و واقعی شده است بودجه شرکت‌های دولتی به ویژه شرکت‌هایی که در حوزه انرژی است باید شفاف و روشن باشد.

وی ادامه داد: ما همه ساله در خصوص بودجه دیدگاه‌هایی را مطرح کرده‌ایم و فکر می‌کنیم راهگشا است. امسال هم می‌گوییم بودجه باید با عنایت به اعداد و ارقام “تفریغ” سامان یابد. از نقض اصول ۵۲ و ۵۳ و ۴۴ و ۴۵ در بودجه‌بندی و بودجه‌ریزی پرهیز کرد.

حبیبی گفت: با هدفمندی یارانه‌ها فروش نفت در داخل شکل واقعی به خود گرفته است و با پرداخت وجه فروش نفت خام در داخل به قیمت فوب خلیج فارس بخشی از منابع مربوط به انفال احیاء می‌شود. ما از دولت و مجلس می‌خواهیم در بودجه سال آینده یک ردیف درآمدی به نام انفال در نظر بگیرند و به اصل ۴۵ قانون اساسی در بودجه‌بندی عمل شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عدم ارائه تفریغ بودجه سال ۸۷ به مجلس بیان کرد: تفریغ بودجه سال ۸۷ هنوز به مجلس تسلیم نشده است و از تریبون علنی مجلس قرائت نشده است. دولت اکنون در پی سامان دادن به بودجه سال ۹۰ است. مجلس به زودی بودجه ۹۰ را بررسی می‌کند، سوال این است بررسی بودجه سال ۹۰ چگونه ممکن است در حالی که مجلس نمی‌تواند بر سر ارقام و اعداد بودجه سه سال گذشته چه آمده است.

حبیبی در پایان اظهار کرد: مجلس چگونه می‌خواهد اطمینان حاصل کند وفق اصل ۵۵ قانون اساسی، “هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده‌” یا “هزینه‌ها از اعتبارات مصوب تجاوز کرده یا نه” بدون داشتن چنین تصویری، بررسی بودجه امکان‌پذیر نیست.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۴ پاسخ به “دبیرکل موتلفه: وقتی تفریغ بودجه ۸۷ ارائه نشده، چگونه قرار است بودجه ۹۰ تصویب شود؟”

  1. جنبش سبز گفت:

    آقای حبیبی : اول مبارکتون باشه این بچه ای که زائیدین!!!!!!!!!!!!!!!!
    دوم : خیلی چیزای مهمتر هستش که داش محمود شما مجلس و قابل نمیدونه که چیزی راجع بهش بگه کسی هم نیست از گل نازکتر به ایشون بگه اصلا این محمود شما سازمان مدیریت و تعطیل کرده واسه همین چیزا که کسی نباشه خدایی نکرده سوالی چیزی ازش بپرسه!!!!!!!!!!!!!!!!
    برادر عزیز موتلفه ای : این بابا از روز اول تموم کاراش رو بی قانونی محض بوده یعنی یه شهر ” هرت ” واقعی هر کی هر کاری دلش می خواد بکنه ( البته از دوستان و یاران غار داش محمود ) منظورم همون روزاییه که شما و دوستان تو این مملکت تشریف نداشتین و الا کیه که ندونه اگه شما برادران مومن بودین حتما اعتراض می کردین و جلوی این بی قانونیا رو می گرفتین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. ناشناس گفت:

    جبیبی: “مجلس چگونه می‌خواهد اطمینان حاصل کند..؟”

    جناب حبیبی، فتنه شدی؟ مبارکه؟! مجلس اطمینان حاصل کنه؟ مگه از رو نعش هواخواه‏های دولت رد شوید! دولت به این خوبی، دروغ می‏گه به این خوبی، فتنه می‏سازه به این ماهی، فشار می‏آره به این خوبی، به حرف هیچکی هم گوش نمی‏ده، ناناز و عزیزه! مبادا پشت سرشون دیگه چیزی بگی که جیز می‏شی! جلیز و ولیز می‏شی!!!

  3. ناشناس گفت:

    آسوده بخوابید که نبی بیدار است

  4. 349 گفت:

    همانجوری که قرار بود وقتی تورم زیر ده بود هدفمندی اجرا شود ولی تورم واقعی سی بود همانجوری که قرار بود سر سفره نفت باشه ولی داغ و درفش بود همانطوری که قرار بود مجرم دستگیر شود ولی شاکی دستگیر شد همانطوری که قرار بود مملکت مذهبی باشه ولی مراجع در فشارند و منحرفین سوگلی رییس دولت همانطوری که قرار بود اسراییل نابود بشه ولی از پس امارات زپرتی هم بر نیامدند همانطور که قرار بود انرژی باصرفه هسته ای را برای منفعت ما راه بیاندازند فعلا که فقط باج سبیل دادند و قیمت آن هم احتمالا مثل قیمت این برق قیمت خون باباشونه