سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » روزنامه رسالت: کم‌درآمدها هم بالاخره یارانه‌های نقدی را گرفتند و طعم لقمه حلال را...

روزنامه رسالت: کم‌درآمدها هم بالاخره یارانه‌های نقدی را گرفتند و طعم لقمه حلال را چشیدند

چکیده :روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود، با تعابیری توهین آمیز، از آمدن لقمه حلال بر سر سفره اقشار کم درآمد جامعه پس از برداشت یارانه‌های نقدی سخن گفت و همانند احمدی نژاد، نسبت به حلال بودن درآمدهای پیشین مردم شبهه وارد...


روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود، با تعابیری توهین آمیز، از آمدن لقمه حلال بر سر سفره اقشار کم درآمد جامعه پس از برداشت یارانه‌های نقدی سخن گفت و همانند احمدی نژاد، نسبت به حلال بودن درآمدهای پیشین مردم شبهه وارد کرد.

این روزنامه حامی دولت، با این نوشته، برداشتی را که در بخشی از افکار عمومی شکل گرفته، مبنی بر اینکه احمدی نژاد با “پول امام زمان” نامیدن و پاک و حلال توصیف کردن یارانه‌های نقدی و تاکید بر مخلوط نشدن آن با دیگر درآمدهای مردم، تلویحا شهروندان را به حرام‌خواری پیش از این متهم کرده؛ بار دیگر زنده کرد.

انبارلویی سردبیر این روزنامه در سرمقاله امروز با عنوان «جنبش اقتصادی» پس از آنکه طرح هدفمندی را هنوز اجرا نشده موفق ارزیابی کرد، نوشت: “دهک‌های پایین درآمدی که اندازه مصرفشان به قدر خانوار‌ها در شهرهای بزرگ نیست با برداشت بخشی از یارانه‌های نقدی، طعم شیرین لقمه‌ای حلال از بیت‌المال را در گوشه سفره خود حس کردند.”

وی همچنین ادعا کرد: “جنبش اقتصادی فراگیری که امروز در جریان است به سرعت زیر ساخت‌های جهش و رونق اقتصادی را شکل می‌دهد … طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به “زندگی رانتی” خاتمه می‌دهد. کسانی که به این نوع زندگی عادت کرده‌اند برای همیشه باید با آن خداحافظی کنند و به دنبال کسب روزی حلال باشند.”

مشخص نیست روزنامه مدعی اصولگرایی چگونه به خود اجازه می‌دهد اینطور بخشهای زیادی از مردم را به کسب درآمد حرام متهم کند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲۷ پاسخ به “روزنامه رسالت: کم‌درآمدها هم بالاخره یارانه‌های نقدی را گرفتند و طعم لقمه حلال را چشیدند”

  1. ناشناس گفت:

    اینهااگرمعنی حلال وحرام رامیدانستند این حرفها را نمی زدندولی ازآنجاکه همیشه عادت دارند به مردم توهین کنند این اراجیف را بیرون میریزند

  2. حسین گفت:

    اتفاقا درحلال بودن این پول باید شک کرد زیرا این پول از پرداخت کدام دسته از مردم تامین میشود؟۱- راننده ای که باماشین کارمیکرد وهزینه زندگی خود وافراد تحت تکفلش را تامین میکرد حالاباید از این درامد ناچیز وعرق جبین این پول را به دولت واز ان طریق به مردم بد بخت دیگری بدهد که دراین صورت به زمین وزمان بد وبیراه میگوید ۲- یک زن سرپرست خانوار که حالا باید نان گران برق گران اب کران وهمینطور غیر مستقیم گوشت گران میوه گران جهیزیه گران تهیه کند ایا در ناسزا گویی به کسی رحم میکند ۳- وبالاخره روستایی که فقط موتور سیکلتی داشه وبا ان ایاب ذهاب میکرده با این بنزین گران که به تبع ان گرانی سایر مایحتاجش را درپی خواهد داشت به احدی رحم میکند ؟۴- چنانچه خیلی مطمئن هستند که این پول چنین وچنانست اجازه فرمایند معترضین نظر خودشان را اعلام نمایند…

  3. admin گفت:

    اگه احمدی نژاد به فکر مردم طبقه پایین بود ، ۴۰ هزار تومان در یک ماه که هیچ ، می بایست خیلی بیشتر از این ها سر کیسه رو شل می کرد .

    به نظر من اگر ایشان به جای پز ۴۰ تومان میومد برای مردم دهک پایین به قول خودش ، مییومد ایجاد شغل کنه و با درامد مناسب ، اون وقت میشه گفت به فکر هست . مگر با ۴۰ تومن میشه زندگی کرد یا ایجاد شغل کرد . ایشون برای فرار از تحریم داره اینکارو میکنه . تا حالاشم چند مورد عقب نشینی داشته .

    در حالی که یک بشکه نفت ایران معادل ۷۰ دلار آمریکا یا ۷۰ هزار تومان ایران هست فکر کنم با فرمول های اقتصادی ایشون حق یک نفر ایرانی از درامد نفتی در یک ماه یک بشکه هم نیست و تنها نیم بشکه است .

    جای تاسف داره که ایشون حتی به مردم رحم نکرده و قیمت های آزاد شده هم بیشتر از قیمت های متوسط جهانی هستند . بله پول به مردم میده و چند برابر اون پول برمیگرده توی جیب خودش .

    من برای خودم و ایران متاسفم . شاید ۳ سال دیگه هم برای بدست آوردن دل مردم ایران سر کیسه رو شل کنه و مردم از نظر سیب زمینی در انبار هاشون خودکفا بشوند . از مردم ایران بعید نیست ولی شاید این جور تاکتیک ها دیگه جواب نده . پس تسلیت به احمدی نژاد و دولت چند ده نفری او که زندگی میلیون ها ایرانی رو به بازی گرفتند .

  4. مجید سبز گفت:

    هدفمندی یارانه – زندگی ویرانه

  5. حمیدرضا(میکروب) گفت:

    آخه از این …بیشتر از این انتظار نیست.این روزنامه هم خیلی وقته که داره پا به پایه روزنامه ی کیهان به جنبش سبز،مردم و منتقدین توهین می کنه.
    فقط نمیدونم چرا در مورد سر دبیر این روزنامه هم اطلاع رسانی نمی کنید؟!!!این انبارلویی هم دست کمی از شریعت مداری نداره.
    هردوشون … وقدرت طلبند.
    حالم ازشون به هم میخوره.
    امیدوارم زودتر تاوان این همه تهمت و دروغ را بپردازند.

  6. سعيد گفت:

    کافر همه را به کیش خود پندارد

  7. حمید گفت:

    این آقایان حتی اعتقادشان هم … است . ببینید , امام زمان را از حالت غیبت خارج کرده و اورا در ته چاهی جا داده اند.در حالت غیبت میشد گفت امام احتیاج به خوراک و غیره نداشتند اما وقتی از حالت غیبت خارجش کردند(یعنی بصورت مشخص گفتند که در ته چاه جمکران است ) در واقع برایش مکان قائل شدند ( درحالیکه قبلا مکان خاصی نداشتند زیرا در غیبت بودند)چه میشود گفت ,و بهترین جائی که برای پذیرائی از ایشان بعقل ناقصشان رسید ته چاه بود . حالا هم در بفقر کشیدن مردم تحت عنوان حذف یارانه ها, پای امام زمان را وسط میکشند تا این امام را در … که مردم به مسببین گرانیهای کمر شکن میدهند بی نصیب نگذارند. هیچ دشمنی تا بحال نتوانسته ضربه ای را که این افراد بظاهر افراطی و در باطن خود خواه خائن و دزد اموال و ناموس مردم به اسلام زده اند به دین و مذهب بزند.

  8. محمد گفت:

    عجیب نیست که این مدعیان دینداری مردم را به حرامخواری متهم کنند.اما عجیب این است که سالهاست این اقایان با غصب اموال دولتی و سوئ استفاده از عناوین و رانتها خود را حلال خوار میدانند.اری مردم فقیر طعم این پول را چشیدند اما بزودی تسمه از گرده فقیر و غنی کشیده میشود.انگاه که یک کارخانه دار عطای کار و تلاش را به لقایش بخشید این فقرا هستند که بیکار میشوند و با گرانی سرسام اور چاره ای جز سوختن و ساختن ندارند.استدلال ضعیف مدعیان ولایت مداری اظهر من الشمس است.فقرا امروز از دریافت این پول خوشحال نیستند چون میدانند چه سرنوشتی در انتظارشان است.

  9. رضا گفت:

    به قول خانجان خدا بیامرزم: گداهه هر چی تو توبره ی خودشه، فکر می کنه توتوبره ی رفیقش هم هست.

  10. شهروند در ب در گفت:

    رسالت راست میگوید و کم درآمدها بالاخره رنگ پول نقد را در دستان خود دیدند ولی نگفته است که این قشر محروم متاسفانه زمانی این مقدار پول را در حسابهای خود مشاهده کرده اند که هزینه هایشان حداقل به سه برابر افزایش پیدا کرده و معادل همین پول را هم باید به طریقی کسب درامد کرده و بطور یکجا دوباره به حساب دولت (قبوض آب و برق و گاز) عودت نمایند تا بتوانند حداقل نفسی بکشند!

  11. گوهر معرفت گفت:

    کسی که لقمه حرام سر سفره های مردم می گذارد همین دولت است . به بهره های بانکی نگاه کنید و همچنین به سود بانکی، دولت با وقاحت تمام رباخواری را گسترش داده و هر روز هم بیشتر و بیشتر تبلیغ می کند. من نمی توانم جواب این سوال را بیایم که اگر سود ۲۵ % و بالاتر ربا نیست، پس ربا چیست. متاسفانه ما خیلی وقت است که حرام خوار شده ایم و همین است که نه همت حرکت را داریم و نه شجاعت آن را!

  12. امیر گفت:

    پس باید به نانی که عوامل این روزنامه می خورند به شدت شک کرد.
    از قدیم می گفتند: کافر همه را به کیش خود پندارد

  13. ناشناس گفت:

    از دولت عدالت محور که معلوم نیست کدام عدالت را پیاده می کند استدعا داریم بیش از این پول حلال از ما طلب قبض آب،برق وگاز نکند همان اضافی پول حرامی که بابت بنزین از ما می ستاند را کفایت کند.

  14. ناشناس گفت:

    دزد نگرفته پادشاست

  15. ناشناس گفت:

    بهتر است آقای انبارلویی در مورد غصب چاپخانه رسالت توضیح دهد

  16. ناشناس گفت:

    جناب نبوی، روزنامه‏ی رذالت!!!
    سلام
    اگر لقمه‏ی افراد حلال بود؛ بی‏سوادان را دکتر و باسوادان را دارای مدرک کاغذپاره نمی‏خواندند، آنجا که بسوزد آب نمی‏ریختند و بزغاله و گوساله نمی‏گفتند. آنهم در چه کسوت‏هایی؟!
    اگر لقمه حلال بود، مصداق مبین آیه‏ی ویل لکل همزه لمزه نمی‏شدند. اگر لقمه حلال بود، علنا در سیما دروغ نمی‏گفتند و حیلت‏ راهشان نبود و … . آری. شاید احمدی‏نژاد بتواند لقمه حلال را به کسانی بدهد که خودشان نه، شاید فرزندان و نوادگانشان، شاید، شاید … آدم شوند.

  17. شاهین گفت:

    خواهشمند است مطلب را با مشخص کردن محل صفحه و تیتر مقاله آن در روزنامه رسالت ارسال کنید

  18. Vivairan گفت:

    تف به اون غیرتت… که اینچنین مردم رو تحقیر می کنی.
    .
    یعنی نون مرتضی نبوی حلاله؟نونی که به قیمت خون جوانان این مملکت به حلقوم می بره،…

  19. amin گفت:

    با سلام انشاالله که موفق باشه هم دولت وهم روزنامه دولتیان خوب ما یه مثالی داریم که میگه الان وضع خوبی داریم از این بدتر رو نبینیم بله درست میگن ولی نگفتن که قبل از یک هفته پول دولت که الان پول امام زمان شده انهم حرام بود ؟؟؟؟خدایا ما ادمها رو اول ادم کن بعد خاک کن امین

  20. رشید گفت:

    بی شرمی تا چه حد ؟
    یعنی کم درآمد ها تا حالا اقمه ی حرام میخوردند و امثال آقای الهام ومحصولی و رحیمی حلال ؟
    شما که خون خلق را حلال کرده اید لطفا از حرام و حلال دم نزنید ودنبال چپالوهای خودتان باشید .وجدان هم که ندارید .
    آسوده باشید .

  21. آزاد اندیش گفت:

    من کارمند یک سازمان دولتی !! ام
    دانشجوی ارشد …یکی از دانشگاههای معتبر کشورم
    دریافتی ام در ماه گذشته با جایزه تحصیلی که به فرزندانم داده بودند روی هم به صد هزار تومن نرسید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    همسرم یکماه است که بخاطر مشکلات مالی !! و صرفا مالی و بی حقوقی از من جدا شد و به خانه ی پدرش رفت !
    مجبور شد
    چون نفقه ی او را هم نداشتم بدهم …{ هر جا تا اینجا اثری از حرام خوری دیدید بفرمایید !!!}
    تدریس خصوصی و … کار سیاه هم نتوانست زندگیم را نجات دهد !
    معلم سرخانگی من و گرسنگی را تحمل کردن ! چرخ این زندگی دانشجویی را نمیگذراند !
    حالا من حرام خورم !!!!!!!؟؟؟
    یا دیگران
    ۴۰ هزار تومن ؟
    ÷ول حلال ؟؟؟؟

  22. سعید گفت:

    سلام
    این بی شرفا همونایی هستند که در زمان هاشمی با شانتاژ و ایجاد گرانیهای دروغین نذاشتن این طرح اجرا بشه
    بعضی اوقات نمیشه واژه ای درپستی و دروغگویی مانند آقای انبار لویی پیدا کرد ننگ بر همه شون!

  23. ناشناس گفت:

    اینها یکی از شگردهایشان همین است که روی اعصاب ملت راه بروند از هر طریقی شده چون خودشان لباس بی غیرتی دارند و نقطه ضعف انها فقط بگو مرگ بر امریکا چون تمام غیرتوشون تو همین جا جمع شده و قبله شون همینه

  24. بندگان لایق خدا(امید سبز) گفت:

    خوشا بحال ما که روزنامه کسالت را نمی خوانیم.

  25. هم وطن گفت:

    سلام .
    یکی نیست به این آقا و این روزنامه بگه شما از کجا فهمیدین پول ما حلال نیست که میگین این پول حلاله و قاطی پولهای خودتون نکنین. این صحبتها با کدام روش و مسلک پیشوایان دینی یا کدام اصول انسانی منطبقه ؟ ای خدا . . .

  26. امیر گفت:

    لعنت خدا به دل سیاه این دولت:(

  27. آنچه که همگان باید بدانند-اسلام آمریکایی گفت:

    رزمنده دفاع مقدس:
    بنام خدای خمینی(س)
    آقای رسالت!لطفا عجله نکن!! اجازه بده نسل ۵۷ و دهه شصت سرشونو بذارن زمین و بعد افاضه فرما و لقمه حلال رو برای ما معرفی کن!آیا فراموش کرده ای باند و گروهی که شما بعنوان رسانه نوشتاری آنها، پدر امام(س) رو در آوردین بخاطر همین رفتار و ارائه الگوی سیاسی-اقتصادی(بسیار حلال!) از طرف امام(س) مفتخر به دریافت لوح«اسلام آمریکایی» شد!آیا فراموش کردید روزنامه شما چه خونی به دل امام(س) و بچه های جنگ کرد!آیا فراموش کرده اید تنها رسانه ای که از اقتصاد به تمام معنا «زیرپله ای» و دلالیسم حمایت میکرد اسلام جنابعالی بود!آیا فراموش کردید که چیزی نمانده بود که روزنامه شما بخاطر همین اراجیف به جبهه ارسال نشود!خیانت شما به امام(س) و جنگ هرگز فراموش نمیشود البته این را هم فراموش نمی کنیم که چطور آقای احمدی نژاد در روز مناظره با سید بزرگوار میرحسین بخاطر اینکه این سید در دهه شصت(روزنامه) شما را تحمل نکرد و تهدید به تعطلیلی کرد از موسوی به شدت انتقاد کرد غافل از آنکه آقای احمدی نژاد فراموش کرده بود(که البته بنظر بنده اصلا ذهنیت احمدی نژاد همین است!) که روزنامه شما از جانب امام(س) تهدید به تعطیلی شده بود و در واقع این روزنامه شما بود که همطراز با رادیو اسراییل و..واقعا خون به دل بچه های جنگ و امام(س)کرد و همین کلام احمد نژاد کافی بود که به ماهیت کاملا ضد امامی(س) این نقابدار بزرگ پی ببریم حالا شما از لقمه حلال نام میبرید!؟کدام حلال!؟ همان حلالی که برای گرفتن رای اعتماد محصولی از نمایندگان به انها چک ۵ میلیون تومانی هدیه!؟ میدهد!؟همان حلالی که ۸۰ میلیارد تومن ناقابل آن، فقط در یک همایش توسط مشایی نیست و نابود میشود!؟ همان حلالی که آقای رحیمی را در حلقه باند فساد فاطمی اسیر میکند و بمدد همان حلال در پی رهاندن آن از این مخمصه است!؟همان حلالی که زمینه پرورش دلال های اقتصادی را با تمام قوا فراهم آورده است که کم مانده است همزاد ایرانی را هم از چین وارد کند و ریشه محصولات داخلی را از ریشه بسوزاند!؟همان حلالی که باعث میشود یکی از مبلغان ریاست جمهوری احمدی نژاد به یکی از بزرگترین وارد کننده های کالای چینی تبدیل کند و در چین از دختران ایرانی با وضعیت حجابی انچنانی اسفتاده کند تا به ریش هر چه مردم مستضعف با ایمان بخندد!همان حلالی که اگر امام(س) و میرحسین امام(س) در دهه شصت نسبت به رشد آن بی تفاوت میشدند یعنی ذهنیت چون شما آقای نبوی، کار جنگ و انقلاب و مستضعف و همه و همه را یکجا تمام میکرد آن هم بنام اسلام کاری فعلا در شرف انجام آن است!! آفای نبوی!حلال شما با معیار کدام اسلام سنجیده میشود!!همان اسلام مفتخر به گرفتن لقب آمریکایی از سوی حضرت امام(س)!؟ البته در این مورد من با شما موافقم! صد در صد هم موافقم!اسلامی که اقتصادش در یکی از وزارتخانه هایش در پی خرید بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید باتوم و..از شرکت فلان آقای حلال خور هزینه میکند تا بر سر و جان عده ای فقط معترض بکوبد تا آقایان با خیال راحت سر بر بالش بگذارند، اسلامی که در یکی از وزارتخانه هایش برای مایوی زنانه خانواده مدیرانش(همین چند روز پیش!) از پول بیت المال هزینه میکند، اسلامی که برای تجهیز و .. اتاق یکی از وزرایش مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان ناقابل هزینه میکند اسلامی که برای خرید رای مردم در انتخابات ۸۸، ۸۰۰ میلیون تومان ناقابل را، جلوی چشم کارمندان یکی از وزارتخانه هایش هزینه میکند، اسلامی که اگر پشت پرده باندهای پر فساد مالی آن بر مردم عوام طرفدار این اسلام برملا شود مختارهاست که از دل آن بیرون خواهد امد! ….خواهیم دید و خواهیم دید درآمد حاصله از همین یارانه ها که اگر با مدیریت درست هم همراه شود که به مردم فشاری وارد نشود(که به احتمال خیلی زیاد مردم له خواهند شد!) کجا هزینه خواهد شد!خواهیم دید که این درآمد مجدد به شکم باند مصباح و فربه کردن نیروهای خدوم!؟ و وسعت بخشی به اسلام مصباح هزینه خواهد شد!بفرمایید ثروت عظیم صندوق ارزی کشور کجا رفت!؟ مطمئن باشید درآمد حاصله از این یارانه ها همانجا خواهد رفت و این ملت همچنان اسیر کالاهای رنگارنگ چینی و..خواهند شد و باردیگر سایه اختاپوسی مشتی دلال بر قوت لایموت مردم سایه خواهد افکند و مجددا ویرانه ای از دنیا و آخرت از هزینه کردن(!؟) این یارانه ها برپا خواهد شد و مجددا آمار و آمار و آمار است که به خورد مردم خواهند دادند!!امیدوارم حداقل اینبار اشتباه کنیم ولی باز خواهیم دید!!