سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » ننگ بزرگی است که سردار دفاع مقدس را به بند کشیده‌اند...
» زهرا رهنورد در دیدار با خانواده‌ی سردار مقدم:

ننگ بزرگی است که سردار دفاع مقدس را به بند کشیده‌اند

چکیده :زهرا رهنورد، نویسنده و استاد دانشگاه، به همراه فاطمه امیرانی همسر شهید باکری، فخرالسادات محتشمی‌پور، مهناز شریعتی، زهرا رحیمی، مریم شربت‌دار قدس و الهه مجردی، با خانواده‌ی سردار مقدم رئیس کمیته‌ی ایثارگران ستاد میرحسین موسوی که یک ماه و نیم قبل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، دیدار کرد. وی در این دیدار گفت: برای یک حاکمیت ننگ بزرگی است که سرداری را که جانش را برای اسلام و ایران بر کف نهاده است، در زندان به بند...


زهرا رهنورد، نویسنده و استاد دانشگاه، به همراه فاطمه امیرانی همسر شهید باکری، فخرالسادات محتشمی‌پور همسر مصطفی تاج زاده، مهناز شریعتی همسر محسن آرمین، زهرا رحیمی همسر ابوالفضل قدیانی، مریم شربت‌دار قدس همسر فیض‌الله عرب‌سرخی و الهه مجردی همسر محسن میردامادی، با خانواده‌ی سردار مقدم رئیس کمیته‌ی ایثارگران ستاد میرحسین موسوی دیدار کرد.

محمد عزلتی مقدم، رئیس کمیته ایثارگران ستاد موسوی، یک ماه و نیم قبل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او که از سرداران دوران جنگ بوده است، در پی دیدار جمعی از سرداران دفاع مقدس با موسوی، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، زهرا رهنورد در دیدار با خانواده‌ی سردار مقدم گفت: «این ارزشهای الهی و اخلاص است که در رگهای ذهن و اندیشه و عمل سردار مقدم می‌جوشد و او را به چنان حق‌طلبی و عدالت‌جویی و آزادی‌خواهی اوج می‌دهد که قلدران و دیکتاتورها و دشمنان ایشان که او را دستگیر کرده‌اند، در دره‌ی دروغ و نیرنگ و قلدری دست و پا می‌زنند و در این سقوط خواهند پوسید.»

رهنورد در این دیدار خطاب به خانواده‌ی این سردار دوران جنگ ادامه داد: «سردار مقدم در اوج عزت و قدرت است که حاکی از ایمان و راه راستی است که در پیش گرفته است.»

به گفته‌ی این استاد دانشگاه، «مردم ما با شعار رای من کجاست مبارزه‌ی خود را شروع کردند، ولی هیچ‌کس باور نمی‌کند که با این چنین خشونت و مردم‌آزاری و مردم‌کشی روبه‌رو شوند. تمام خشونت‌های بخشی از حاکمیت فعلی ناشی از دروغ بزرگی است که گفته است و ناشی از ترسی است که از مردم و از آزادی خواهان دارد.»

او اضافه کرد: «اما قلدران بدانند که شکست خواهند خورد و روزی که دور نیست مردم و آرمان‌های آزادی‌خواهانه‌ی آنان پیروز خواهد شد.»

به عقیده‌ی رهنورد، «برای یک حاکمیت ننگ بزرگی است که سرداری را که جانش را برای اسلام و ایران بر کف نهاده است، در زندان به بند بکشد؛ آزاده‌ای که برای نجات وطن، جان خود را در طبق اخلاص گذاشته بود. این ننگ بزرگی است که سردار دفاع مقدس را در بند کشیده‌اند.»

رئیس کمیته‌ی ایثارگران ستاد موسوی هنگام بازگشت از دیدار جمعی از سرداران دفاع مقدس با مهندس موسوی بازداشت شد. در ماه‌های اخیر، برخوردهایی از این دست با بسیاری از ملاقات‌کنندگان میرحسین موسوی صورت گرفته و علاوه بر دیگر محدودیت‌های ایجاد شده برای وی، در مواردی از ملاقات افراد با او نیز جلوگیری شده و یا دیدارکنندگان پس از ملاقات، بازداشت شده‌اند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۳۳ پاسخ به “ننگ بزرگی است که سردار دفاع مقدس را به بند کشیده‌اند”

  1. خـــــانم گفت:

    خــانم امیــرانـی و خـانم بدیهیان ، شمـــا بـرای مـن نمـونهء یـک زن بسیجـی هستیــد.و مـن قـدمی از راهِ همسرانتان عقب نشینی نمیکنم.هـر چنـد کـه اکثـر دوستانم به مـن میگـویند راه را گـم کــردی.باور کنید دو بار خواب همسرتان را دیدم.به من گفت این راه است ،فقــط مراقب باش روی مین نــروی.وبعـد گفت : صبر کن خودم با تو میآیم. میترسم اتفاقی برایت بیافتد.
    آخــه مـن چـه طوری میتـونم بهتـــون کمــک کنم؟؟

  2. مهدی گفت:

    درود بر میرحسین آزاده و مقدم بزرگوار

  3. ايمان سبز گفت:

    فعلا همه ما ایرانیان به نوعی در بند این حکومت ضد بشر و به گروگان گرفته شده ایم.

  4. رزمنده دفاع مقدس گفت:

    بنام خدای خمینی(س)
    خواهر گرامی، همسر گرامی سید بزرگوار میرحسین!این قوم بواقع یأجوج و مأجوج امام(س) را به بند کشیده اند ایشان یکی از سرداران امام(س) است!!

  5. ناشناس گفت:

    دروغ… دروغ…. دروغ . باورم نیست دروغ… باورم نیست… دروغ… باورم نیست…

  6. یک جانباز گفت:

    از اقدامات باارزش این عزیزان در دلجویی از خانوادههای مظلوم قدردانی میکنیم…

  7. عبدالله گفت:

    درود بر زینب زمانه و ننگ بر …

  8. جوان سبز گفت:

    درود بر خانم رهنورد و تمامی ایثارگران

  9. آرزو گفت:

    \حمایت معنوی و صدور اطلاعیه جهت گرامیداشت یاد فرزندان شجاع این مرز و بوم و اظهار همدردی با خانواده این عزیزان کاریست سترک.اما بگیر و ببندها و نقض مداوم و تشدید یابنده حقوق بشر و رفتار تحقیر آمیز با آحاد ملت چه در بازداشتگاه ها و چه در زندان بزرگ محصور در مرزهای کشور با شدت و قساوت هر چه شدید تر ادامه دارد.در مقابل پتانسیل جنبش هم توان بیشتری یافته و اکنون بر بزرگان جنبش سبز است با تشکیل جبهه متحد حول اعلامیه جهانی حقوق بشر کلیه اقشار قومی-مذهبی-طبقاتی-و تشکلهای سیاسی را با آرا و عقاید متفاوت و بشرط التزام به حقوق بشر گرد آورند تا این انرزی بالقوه جمعی برای ایجاد یک تحول اجتماعی و زدودن حکام جور و ستم از قوه به فعل در آید.شخصیتها محصول شرایط اجتماعی و مبارزاتی مردم هستند در صورتیکه از حالت مبارزات واکنشی به مبارزه مدنی فعال وارد نشوند خود و پتانسیل جنبش اجتماعی را به خاموشی میکشانند.تشکیل جبه متحد مدنی ضرورت اجتناب نا پذیر اینمرحله است که هم اکنون بحران تار پود این حکومت را در هم پیچیده و قادر به اداره امور نیست و مردم هم حاضر به پذیرش بیشتر حاکیت غرق در بحران نمیباشد شرایط موجود مساعدترین زمان اوج و تشدید مبارزه مدنی است که بدون وجود یک ارگان رهبری امکان پذیر نخواهد بود. آیرانی عاشق وطن

  10. محسن گفت:

    چرا جنبش سبز سراغ سرداران گمنامی که دزدیدند و کتک زدند و بی حرمتی کردند ساکت شدند. چرا ؟ مگر به سایت ها سرک نمی کشند؟ می دانید جلال یوسفی بازنشسته جانباز را با آنهمه شکنجه الان می گویند کار جنبش سبز بوده است؟

  11. سامان گفت:

    یا حسین میرحسین

  12. سحر گفت:

    درود بر شما خانم رهنورد ودرود بر خانم محتشمی پور این است معنا و مفهوم اصیل زن مسلمان شما عزیزان با حرکتهای روشنگرانه تان نمونه عالی زن مسلمان در عصر حاضرید . خداوند پشت و پناهتان . کمی مقاومت باید سحر نزدیک است

  13. امير گفت:

    روزگار سبز بر شما

  14. عاشق وطنم ایران گفت:

    درود برمیر حسین موسوی و همرزمانش که اینچنین قوی ایستاده اند و سلام بر زنان بزرگوارشان

  15. علی مهدوی گفت:

    این جانب از را دور از خدمات خانم رهنورد در همدردی با خانواده های اسیران این جنبش کمال تشکر را دارم.

  16. farah گفت:

    az aksar mardan sedayee shanidaeh namishavad.omid iran baray azadi-ash bayad be zenan shojah va taht zolm maza-af bashad.rozegari zenan moshavegh mardan baray pay be meydan gozashtan nodand.hal emroz in zenan hastand ke dar gheyab vojod aksar mardan khod pay be meydan baray nebard ba ahriman nehadehand-

  17. شاه گفت:

    تا آنجا که به یاد دارم جنبش سبز زنسالار ترین جنبش ایران از روزگارِ کوروش تا کنون است. این نخستین باری است که همسرِ رهبرِ یک جنبش از او پُرجنبش تر می نماید؛ در درگیریهای خیابانی زنان بیش از مردان آزار دیده اند؛ در بیان آرا مردانِ جنبش بر زنانِ خود تنگ نمی گیرند و از دیگرسو بسیاری از زنانِ دشمنان این جنبش نیز در ستیز با شوهرانِ ستمگرشان هستند.

  18. علی گفت:

    سلام خدا و رسول خدا بر سرداران سپاه اسلام

  19. سبز گل گفت:

    درود بر شیرزنان ایران زمین

  20. رضا گفت:

    پشت سر یک مرد موفق یک زن موفق حضور دارد زینب وار زندگی کنید و زیر بار ظلم نروید وامید مردم ایران باشیدا خدا یار بی کسان است

  21. mohsen گفت:

    سلام ودرودبرسردارواقعی.وای بحال سردارانی که خود رافروخته ودرمقابل اینهمه ظلم سکوت کرده اند. خانم مقدم <ماراست قامتان جاودانه تاریخ خاهیم ماند

  22. محسن گفت:

    سلام خانم مقدم:ماراست قامتان جاودانه تاریخ خاهیم ماند

  23. مهدی گفت:

    زینبی بودن و زینبی رفتار کردن شما افتخار ماست.

  24. مراد گفت:

    می خواستم بدانم کسانی که در اینجا نظر میدهند و یا مطلبی مینویسند آیا قابل ردگیری هست یا خیر و دیگر اینکه آیا در اینترنت راهی است که شخص مطمعن باشد اگر نظری داد قابل پیگیری و ردگیری نباشد.

  25. صادق گفت:

    درود بر این شیر زنان زینبی که در غیاب شیر مردان شهید ودر زنجیر خود ضمن افشاگری باعث ایجاد رعب ووحشت دردل اقتدارگران وکوتاگران میکنند .واقعا دورود وصدرود برای شما ها.

  26. zahra گفت:

    zeinabhaye zaman khoda sabretan bedahad.

  27. farshid گفت:

    ………….

  28. پسرسبز گفت:

    از کثرت در جنبش سبز لذت می برم

  29. reza گفت:

    در ماجرای تقلب انتخاباتی ساحل عاج، شورای امنیت، اروپا وآمریکا رسماً علیه لوران باقبو موضع گرفتند ولی در مورد ایران سکوت کردند، آیا این کار دلیل بر حمایت غرب از احمدی نژاد نیست؟

  30. محمد یاسینی گفت:

    زنده باد مبارزانی که در سخت ترین شرایط دست از مبارزه بر نمی دارند. درود بر سردار مقدم
    رزمنده

  31. پورنگ  گفت:

    من در نهایت احترام از این  بانوان فرهیخته وشجاع که برای احقاق حقوق انسانی یک ملت تلاش می کنند سپاسگزارم.

  32. روزشمار گفت:

    دیکتاتوری در مقابل دیکتاتوری!!با اینحال هنوز سبزم و سبز میمانم.سبز را نه بخاطر میرحسین و رهنورد و خاتمی،بلکه بخاطر حق بودنش انتخاب کردم و امیدوارم که سبز بمانم,هرجند در میان راه افرادی(حقیقی یا حقوقی) با ارائه دیدکاههای کلیشه ای و مجیزکویانه،با سانسورهای نابخردانه و کودکانه و اعمال سیاستهای استبدادی میخواهند این رنک سبز را خط خطی کنند.

    جناب کلمه!نمیدانم دقیقا جه افرادی در مجموعه ات وجود دارند،اما کم و بیش میتوان حدس زد جه افکاری در سر دارند.
    ای کاش میرحسین انقدر قدرت داشت که به عنوان مؤثرترین عضو جنبش سبز،جلوی خودکامکی و خودخواهی برخی از اطرافیانش را کرفته و راه انتقاد سازنده را باز کند و الا این ره که میرویم به ترکستان که هیج به عربستان است که هرجقدر دلتان بخواهد دیکتاتوری در انجا یافت میشود.