سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » مشکل اصلی خود نظام است نه این و آن...

مشکل اصلی خود نظام است نه این و آن

چکیده :حالا هم زالی این همه ماه قتل عام مردم را دیده و هیچ نگفته تا دیروز زبانش باز شود؟ حالا ظریف هم با افتخار بگوید نگذارید سکوت‌مان را بشکنیم؟ شما شاهد قتل عام مردم بودید و بنا به چه چیز سکوت کردید؟ که شریک این جنایت...


سپند ارند

زالی یکی از مسئولان مرتبط با کرونا در ایران دیروز حرف‌هایی زد که واکنش‌های زیادی به همراه داشت. او گفت که واکسن نخریدیم چون گفتند گران است اما هفتصد میلیون یورو خرج رمدسیویر کردیم. زالی حالا بعد از اینکه این همه آدم کشته‌ شدند دست به افشاگری زده و خیلی‌ها را هم متهم کرده است. چند ساعت بعد از اظهارات او، ظریف وزیر خارجه هم لب به سخن گشود که جواب زالی را بدهد. ظریف هم گفت نگذارید از سکوت‌مان پشیمان شویم.

حضراتِ مسئول، سکوت‌شان در برابر قتل عام مردم را که در هر جای دیگر دنیا می‌تواند مصداق جنایت علیه بشریت باشد، حالا ارزشمند تلقی می‌کنند و منتش را هم بر سر ما می‌گذارند.

هر چند این موضوع تازگی ندارد. چندی پیش که سایت خامنه‌ای ویدئویی از جلسه هاشمی با او را منتشر کرد تا از دل آن بگوید نباید با غرب و آمریکا مذاکره کنیم، بعضی از رسانه‌های حامی هاشمی هم دوباره همان بخش از صحبت‌های اکبر رفسنجانی را بازنشر کردند که با اشاره به اختلاف نظرش با خامنه‌ای درباره مذاکره با آمریکا گفته بود بالأخره در روز قیامت از من و شما می‌پرسند چرا این‌ همه ضرر و مشکلات برای نظام و مسلمانان ایجاد شد. اگر این‌ها را بر عهده می‌گیرید، من دیگر حرفی ندارم. خامنه‌ای هم به رفسنجانی گفته بود: بله، جواب خدا با من باشد.

همین خاطره هم شده بود سند افتخار هاشمی که من حامی مذاکره با دنیا بودم. اما مگر می‌شود این همه ضرر به مردم را به اینکه یک نفر جواب خدا را بدهد، حواله کرد؟ و بعد شخص هاشمی رفسنجانی هم سکوت کند؟

حالا هم زالی این همه ماه قتل عام مردم را دیده و هیچ نگفته تا دیروز زبانش باز شود؟ حالا ظریف هم با افتخار بگوید نگذارید سکوت‌مان را بشکنیم؟ شما شاهد قتل عام مردم بودید و بنا به چه چیز سکوت کردید؟ که شریک این جنایت باشید؟

پاسخ روشن است. در این نظام آنچه اهمیت دارد، مصلحت‌اندیشی مسئولان است، آن هم نه مصلحت مردم، مصلحت نظام؛ که اگر اینگونه نبود به جای مجمع تشخیص مصلحت نظام، یک نهاد تاسیس می‌شد به اسم تشخیص مصلحت مردم؛ اما مردم هرگز جایی ندارند، تکلیف ولی مطلقه فقیه که روشن است و خیلی صریح در دوربین نگاه کرد و گفت واردات واکسن ممنوع است. دیگران هم در این مدت شاهد قتل عام مردم بودند و برای مصلحت نظام چیزی نگفتند؛ چرا؟ چون حفظ نظام اوجب واجبات است؛ نه حفظ جان مردم. به همین دلیل است که مشکل اصلی، خود نظام است نه این مسئول و آن مسئول.

* تیتر انتخاب کلمه است



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.