سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » «دست‌کم ۲۴ استاد» دانشگاه تهران بر اثر کرونا جان باخته‌اند...

«دست‌کم ۲۴ استاد» دانشگاه تهران بر اثر کرونا جان باخته‌اند

چکیده :شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران طی روزهای اخیر به اوج رسیده است به طوری که طبق آمار رسمی، تنها در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰۸ بیمار جان باخته‌اند، امری که متخصصان آن را نتیجه واکسیناسیون دیرهنگام...


رئیس دانشگاه تهران از جان باختن دست‌کم ۲۴ استاد این دانشگاه بر اثر ابتلای به ویروس کرونا از آغاز شیوع این بیماری فراگیر خبر داد.

محمود نیلی آبادی روز سه‌شنبه ۱۹ مرداد در گفت‌وگویی با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، تخمین زد که شمار استادان فوت شده در دانشگاه تهران بر اثر کرونا بیست و چهار یا بیست و پنج نفر باشد.

شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران طی روزهای اخیر به اوج رسیده است به طوری که طبق آمار رسمی، تنها در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰۸ بیمار جان باخته‌اند، امری که متخصصان آن را نتیجه واکسیناسیون دیرهنگام می‌دانند.

ایران می‌گوید که بر روی هفت واکسن کار می‌کند که از این میان تاکنون واکسن برکت به مرحله تولید رسیده است. رئیس دانشگاه تهران روز سه‌شنبه این امر را «موازی‌کاری» در ساخت واکسن نامیده و از آن انتقاد کرد.

آقای نیلی‌آبادی اظهار داشت: «هفت واکسن داخلی تا الان رونمایی شده، در حالی که منابع مالی و تخصصی در هیچ جای دنیا امکان چنین سرمایه‌گذاری را نمی‌دهد. به طور مثال چین با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون جمعیت فقط دو واکسن برای کرونا دارد و این رویه در کشور ما حیف شدن منابع است.»

وی افزود: «به هر حال منابع انسانی، مالی و تجهیزاتی کشور محدود است و مسئله‌ای مثل واکسن موضوع پیچیده‌ای است، از این رو ما باید منابع خود را در همه زمینه‌ها با هم تجمیع کنیم تا با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر زودتر به نتیجه برسیم، وقتی کار به این شکل تقسیم می‌شود، آن اثربخشی را که انتظار می‌رود، ندارد.»



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.