سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

استراتژی هوشمندانه لاریجانی

چکیده :قشرخاکستری نیز در مواجهه با دولت و جریان انقلابی موضع بسیار منفی دارد و علی لاریجانی امید دارد تا مستظهر به گفتمان اصلاحی( نه جناح اصلاحات و ادبیات اصلاح‌طلبان) و حملات علیه دولت و جریان انقلابی، دو قطبی با ابراهیم رئیسی ایجاد کرده و همزمان خود را قطب مخالف دولت و رئیسی معرفی نماید تا با حملات گسترده تخریبی علیه آن‌ها، قشر خاکستری را تحریک و مجاب به حضور در انتخابات...


سیدمحسن امامی‌فر

نامزدی علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰، از نقاط قابل عطف این دور از رقابت‌ها خواهد بود چرا که نحوه ورود، اظهارات پس از ثبت‌نام و توئیت‌های او در روزهای بعد نشان می‌دهد کاملا جدی و بابرنامه است.

اما در این مطلب به صورت خلاصه به استراتژی لاریجانی در انتخابات خواهیم پرداخت.

باید توجه داشته باشیم که فضای عمومی جامعه یک فضای کاملا سرد، بی‌انگیزه و راکدی است. جذب آرای گسترده در چنین فضایی عملا غیرممکن است‌

اگر سازمان رای جامعه را به چهار سبد رای ۱-اصلاح‌طلبان ۲-اصولگرایان معتدل و اعتدال‌گرایان ۳-جریان انقلابی و ۴-قشر خاکستری تقسیم نماییم، آرای جریان انقلابی و جریان اعتدال‌گرا کاملا مشخص است.

جریان انقلابی به صورت سازمان‌یافته به ابراهیم رئیسی و جریان اعتدال‌گرا و اصولگرایان معتدل به علی لاریجانی رای خواهند داد.

از طرفی سبد رای اصلاح‌طلبان در این دور از رقابت‌ها به حداقل‌‌ترین میزان خود در ادوار انتخابات رسیده است.

به این دلیل که اصلاح‌طلبان مشروعیت خود را کاملا از دست داده‌اند و نمی توانند بدنه رای خود را سازماندهی کنند و تحرک لازم در جامعه را ایجاد نمایند تا از این طریق قشر خاکستری را جذب کنند.

اسحاق جهانگیری هم که به عنوان نامزد اصلی معرفی کردند، در نظر مردم یکی از نمادهای اصلی وضعیت اسفناک موجود و مصداق تداوم دولت فعلی است. در واقع اصلاح‌طلبان یک بازگشت به عقب کامل داشته‌اند.

قشر خاکستری نیز کاملا بی‌انگیزه به تماشاچی صحنه انتخابات تبدیل شده است‌‌.

علی لاریجانی با علم به این مختصات، استراتژی خود را کاملا تهاجمی و بر پایه حمله به دولت و همچنین جریان انقلابی طراحی نموده است.

استراتژی‌ او هم کاملا هوشمندانه انتخاب شده چرا که اگر بخواهد پیروز انتخابات باشد، باید درصد مشارکت را بالا ببرد و قشر خاکستری را جذب نماید.

قشرخاکستری نیز در مواجهه با دولت و جریان انقلابی موضع بسیار منفی دارد و علی لاریجانی امید دارد تا مستظهر به گفتمان اصلاحی( نه جناح اصلاحات و ادبیات اصلاح‌طلبان) و حملات علیه دولت و جریان انقلابی، دو قطبی با ابراهیم رئیسی ایجاد کرده و همزمان خود را قطب مخالف دولت و رئیسی معرفی نماید تا با حملات گسترده تخریبی علیه آن‌ها، قشر خاکستری را تحریک و مجاب به حضور در انتخابات نماید.

نه به چکش و نه به کلید، که در اظهارات انتخاباتی لاریجانی بسیار پررنگ بود در راستای اعلام موضع قاطع و مخالفت با رئیسی و روحانی تفسیر می‌شود.

این‌که علی لاریجانی در این مسیر تا چه اندازه موفق خواهد بود، بستگی به میزان مقاومت اکثریت جامعه و واکنش قشر خاکستری به رفتار انتخاباتی او دارد.

منبع: گفتارنامه



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.