سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

جامعه در رنج است!

چکیده : واقعا چه شده که بعد از مهاجرت بخشی از پزشکان و استادان که سرمایه های ملی و غیر قابل جبران یک کشور به حساب میآیند ، نوبت به فرشتگان جامه سفید جامعه یعنی پرستاران...


هادی سروش

️شرائطی به گونه ای است که دیگر نمیتوان گفت فلان شخص و یا فلان صنف و گروه در رنج است، نه همه در رنج هستند مگر عده ای اصحاب قدرت و ثروت که ظاهرا خیلی راحتند و راحتی را میتوان از سخنان و مواضع و درگیری های باندی شان مشاهده نمود !

️این روزهای اخیر در خبرها آمد؛
“ماهانه پانصد پرستار به خارج از کشور مهاجرت میکنند!”
واقعا چه شده که بعد از مهاجرت بخشی از پزشکان و استادان که سرمایه های ملی و غیر قابل جبران یک کشور به حساب میآیند ، نوبت به فرشتگان جامه سفید جامعه یعنی پرستاران رسیده؟!
آیا اپیدمی بیماری کرونا آنان را کلافه کرده ؟ آیا از حق و حقوق قطعی شان محروم هستند؟ آیا در فشار زندگی هستند؟ و آیا … ، خلاصه علت این مهاجرت ها هر چه باشد ، در یک نقطه متمرکز است و آن این است که جامعه در “رنج” است!

️آیا این سنخ “رنج” هایِ مردمان ما در صنوف مختلف ،اهمیت ندارد ؟!

اگر حکومت مان حکومت اسلامی است و نگاه مان به الگوی حکومت علوی باشد ، بعید میدانم مسئولین نظام از بالا تا پایین ، بعد از شنیدن این خبر و از این دست اخبار ، خواب راحت داشته باشند !

️امام علی(ع) چهارده قرن قبل ، خیلی پایین تر از “فرار مغزها” را مطرح نمود و آن “مهاجرت” است !
آنجا که به‌ حاکم بخش مرکزی ایران که به فارس شناخته میشد ، نوشت :
«با عدل‌ و انصاف رفتار کن، و از تندروى و ستم بپرهیز؛ زیرا تندروى منجر به ‌”مهاجرت” شده ، و ستمکارى باعث قیام مسلحانه مى ‌گردد !
– اِسْتَعْمِلِ  الْعَدْلَ وَ احْذَرِ الْعَسْفَ وَ الْحَیْفَ ؛ فَإِنَّ الْعَسْفَ  یَعُودُ  بِالْجَلَاءِ وَ الْحَیْفَ یَدْعُو إِلَى السَّیْفِ.»(نهج ، حکمت ۴۷۶).
براساس این نامه امام علی (ع) جلاء وطن و مهاجرت براساس یکی از سه عاملِ بی انصافی و عدالت کُشی ، و یا تندروی ، و یا ستم در جامعه معرفی فرمود .

️ یادمان نمی رود که “تحریم” مورد تمسخرِ رییس دولت گذشته قرار گرفت و به “کاغذپاره” تعریف شد !
و دیگرانی فاقد عقل و یا متملق و یا کاسب ، آمدند و “تحریم” را ستودند تا جایی که آن را نعمت دانستند! و برعلیه “هاشمی” ؛ آن شخصیت نام آشنای انقلاب که گفت: “تحریم پدر مردم را در آورده” ، آنچه که خودشان خواستند ، بر او روا داشتند ! و آنچه را هم که خودشان نخواستندعوامل شان از خجالت در آمدند و آن شخصیت مدیر و دلسوز را تخریب کردند!
و متاسفانه امروز هم ، علاقمندند تا قدمی برای رفع تحریم برداشته نشود!

بگذریم !!

️ امروز مهمترین نمونه از مشکلات جامعه “کرونا” است که به سلامت مردم بازگشت دارد .
پیشگیری و درمان ، و مهمتر ؛ “واکسن” ، در اولویت اول قرار دارد و اهمیت این موضوع نسبت به هر گرانی و یا کمبودی ، غیرقابل انکار است.
چرا باید اپیدمی را تمام شده معرفی شود ! و یا درمورد واکسن چه داخلی و چه خارجی مورد اظهار نظرهای عجیب و غیر کارشناسی قرار گیرد؟!
و دست آخر ؛ مردمِ مظلوم عامل بدبختی کشور در اپیدمیِ کرونا معرفی شوند!!

️ به امید روزی هستیم که دست اندرکاران با ارائه اطلاعات درست وواقع بینانه به مسئولین نظام ، آنان را در اتخاذ تصمیم بجا مدد رسانند و در نتیجه مرهمی بر رنج جامعه گذاشته شود.

️ در پایان در حسرت آن پیامبر رحمت و عقلانیت رسول خاتم (ص) هستیم که آنچنان دلسوز مردم بود که برای سلامت و سعادت امتش جان میداد (ر.ک ؛ شعراء /۳) و در آخرین سخنرانی رسمی اش در مسجد مدنیه در خطاب به همه مسئولینِ جوامع اسلامی که در آینده زمان می آیند ، فرمود :
“مبادا مردم را گرفتار فقر کنید ، و مبادا آنان را با درگیر کردن به ذلت کشانید.”



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.