سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » حکایت “حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن”...

حکایت “حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن”

چکیده :تصادفا همین پریروز، سخنان ۵ آذر ۱۳۷۶ آقای خامنه ای را مطالعه می کردم که در پاسخ به چند جمله انتقاد آیت الله منتظری از رهبر، لازم دیده بود در جمع بسیجیان، منتقد را "بیچاره"، "مفلوک"، "خائن"، "نادان"، "نفهم" و "حسود" خطاب...


حسین باستانی

آیت الله خامنه ای امروز در ارتباط تصویری با عده ای از مداحان مراسم مذهبی، در مورد “حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن” سخنرانی کرده و با انتقاد از “قول به‌غیر علم، غیبت، تهمت، بدگویی و بدزبانی” گفته است: “بدگویی و بدزبانی در جامعه باید جمع شود و ادب اسلامی گسترش یابد.”

تصادفا همین پریروز، سخنان ۵ آذر ۱۳۷۶ آقای خامنه ای را مطالعه می کردم که در پاسخ به چند جمله انتقاد آیت الله منتظری از رهبر، لازم دیده بود در جمع بسیجیان، منتقد را “بیچاره”، “مفلوک”، “خائن”، “نادان”، “نفهم” و “حسود” خطاب کند.

به بیان آیت الله خامنه ای: “ایادی استکبار جهانی براحتی می توانند ده واسطه را پیدا کرده و خودشان را در حوزه قم، به بیچاره‌‏ای برسانند و او را به حرفی، به گفته‏‌ای و به یک موضع‌گیری غلط و ناشیانه وادار کنند…خبر غلط و حرف دروغی را به فلان آدم بیچاره و مفلوک بدهند و او خیال کند که اوضاع و احوال به صورتی است که باید حالا حرفی زد؛ خودش و دیگران و زن و بچه خود را به بلا بیندازد… در زمان امام راحل این را بارها تجربه کردند و به لطف پروردگار، تو دهنی خوردند…اینها به مردم خیانت کردند، به انقلاب و به کشور خیانت کردند و البته باید در چارچوب قانون با اینها رفتار شود…از روی نادانی، نفهمی، هوای نفسِ زودگذر، هواهای بشری ناشی از خصال زشت و بد و حسد و غیره، اقدامی می ‏کنند.”

اشاره آقای خامنه ای به اینکه فرد منتقد کاری کرده که “خودش و دیگران و زن و بچه خود را به بلا بیندازد” هم، ظاهرا یادآور حمله بسیجیان به خانه آیت الله منتظری به همراه تخریب اثاثیه و غارت منزل، تعقیب و آزار گسترده اطرافیان آقای منتظری و شروع حبس خانگی درازمدت آن مرجع بود.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.