سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » سرنگونی هواپیما تصویری است از احساس سرنگونی مردم در زندگی روزمره‌شان...

سرنگونی هواپیما تصویری است از احساس سرنگونی مردم در زندگی روزمره‌شان

چکیده :ساقط کردن هواپیما در وجدان عمومی، خلاصه‌ای از وضعیت را نمایندگی کرد. افراد زیادی فکر می‌کنند که حیات‌ روزمره، امیدها و زیست‌شان توسط نوع مدیریت و سیاست‌های حکومت و به سبب نزاع‌های بین‌المللی مورد مخاطره قرار گرفته است؛ مخاطره‌ای که مدام از سوی حاکم تکذیب می‌شود و او مسؤولیت آن را بعهده نمی‌گیرد....


امین بزرگیان

سوالی که ذهن را در واقعه شلیک به هواپیمای اکراینی به خود مشغول می‌کند این است که این رویداد تولید کننده‌ی چه معناهایی بوده که تا این حد در وجدان عمومی مؤثر بوده است؟

ما در این رویداد با «تصادف» و رنج حاملِ مرگِ انسان‌ها فقط روبرو نیستیم بلکه این فاجعه در حال «نمایندگی» یا بازنمای چیزهایی است ‌که بیش از آنکه به مردگان و کشتگان مربوط باشد به حیات همگان ارتباط پیدا می‌کند.

ساقط کردن هواپیما در وجدان عمومی، خلاصه‌ای از وضعیت را نمایندگی کرد. افراد زیادی فکر می‌کنند که حیات‌ روزمره، امیدها و زیست‌شان توسط نوع مدیریت و سیاست‌های حکومت و به سبب نزاع‌های بین‌المللی مورد مخاطره قرار گرفته است؛ مخاطره‌ای که مدام از سوی حاکم تکذیب می‌شود و او مسؤولیت آن را بعهده نمی‌گیرد.

خون کشتگان پرواز اکراین از کشتگان پروازهای دیگر، کشتگان مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی در کرمان و دیگران رنگین‌تر نیست، اما آنها بدین سبب در وجدان عمومی مهم‌تر شده‌اند که در حال نمایندگی جامعه و احساسات آنها هستند. حکومت به هواپیمایی از نمایندگان واقعیِ حواس مردم شلیک کرد؛ کسانی که پس از رویداد به این مقام نائل شدند.

رویداد سرنگونی هواپیما تصویری است از احساس سرنگونی مردم در زندگی روزمره‌شان. خشم و غم ذخیره شده در آن به سبب این نقش ویژه و بازنمایی‌کننده است.

* تیتر انتخاب کلمه است



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.