سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » تاجزاده: مشکل در کشور ما، سیاستی در بالا است که وحدت در کشور را تبدیل به رویایی دست ...

تاجزاده: مشکل در کشور ما، سیاستی در بالا است که وحدت در کشور را تبدیل به رویایی دست نیافتنی کرده است

چکیده : اکثریت مردم با اجبار مخالفند و طرفدار بی‌حجابی و یا حجاب اجباری نیستند. همین نشان می‌دهد که مردم در مجموع دموکراسی را پذیرفته و معتقدند باید با پذیرش کثرت، وحدت جامعه را حفظ کنیم....


مصطفی تاجزاده:

– ما در ایران یا به جنگ با یکدیگر خواهیم پرداخت و به سرنوشت یکی از این کشورهای منطقه دچار خواهیم شد، یا مانند تونس به تفاهم خواهیم رسید و با تشریک مساعی کشور را اداره خواهیم کرد. هیچ حزب و جناحی نمی‌تواند باوجود مخالفت رقبا کشور را به‌گونه‌ی بهینه و کم‌هزینه اداره و مشکلات را حل کند.

– چهل سال بنا بر مشارکت حداکثری بود. اصل پرشور برگزارشدن انتخابات و نتیجه فرع آن بود، اما الان به‌نظر می‌آید برعکس شده و نتیجه انتخابات مهمتر از مشارکت حداکثری مردم شده است.

– اکثریت مردم با اجبار مخالفند و طرفدار بی‌حجابی و یا حجاب اجباری نیستند. همین نشان می‌دهد که مردم در مجموع دموکراسی را پذیرفته و معتقدند باید با پذیرش کثرت، وحدت جامعه را حفظ کنیم.

– بدون شک تعدادی تندرو در هر دو سو وجود دارند. گروهی در یک سو می‌گویند غیرحزب‌اللهی‌ها باید قلع و قمع و حذف شوند. از طرف مقابل هم تندروهایشان می‌گویند افراد حزب‌اللهی را باید از بین برد.

– پالس‌هایی که از حاکمیت صادر می‌شود، به‌گونه‌ای نیست که جامعه را به سمت گفتگو و تفاهم ملی تشویق کند. فضا نیز هر روز بسته‌تر می‌شود. نمونه‌ آخر آن همین انتخابات مجلس یازدهم و ماجرای ردصلاحیت‌هاست.

– کسانی که می‌گویند تحریم نعمت است و معتقدند لغو تحریم یعنی ما از مواضعمان دست برداریم، فرصت توسعه و پیشرفت را از کشور و رفاه را از مردم می‌گیرند. فشار تحریم‌ها نیز بیشتر از همه دامن قشرهای کم‌درآمد یا همان مستضعفین را می‌گیرد.

– مطمئنم در همین مجلس یازدهم چنددستگی پدید خواهد آمد و همین گروه‌های به‌ظاهر منسجم، هماهنگ و یکدست، حسابی از خجالت هم در خواهند آمد.

– اصولگرایانی که در تمام این سالها صرفا برای زمینگیرکردن حسن روحانی، با آشتی ملی و تعامل با جهان مخالفت می‌کردند، و برجام را خیانت به کشور می‌دانستند، در آینده نه چندان دور برجام – یا چیزی شبیه آن- را ناجی ایران خواهند خواند.

– در کشور ما دوگانگی قدرت و وجود جریان‌های فکری مختلف مشکل اصلی نیست. مشکل سیاستی در بالا است که ایجاد وحدت در کشور را تبدیل به رویایی دست نیافتنی کرده است.

– همه کشورها ترامپ را مورد نقد قرار می‌دهند. اما کدام کشور مثل ایران به طور کلی ارتباط‌ خود را با آمریکا قطع کرده و خود را در چاه انداخته است؟

– می‌توانستیم و می‌توانیم با اهرم‌های خود و با حفظ عزت وارد مذاکره با دولت کنونی امریکا شویم و امتیاز بگیریم.

منبع: روزنامه همشهری

 



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.