سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

وقایع تلخ این روزها

چکیده :خود کشی دختر سیزده ساله در ایلام بخاطر فقر و نداشتن لباس –براساس گزارشها- از فجایع تلخ دیگری بود که در این روزها شاهدش بودیم . این اخبار تلخ فقط چند روزی در رسانه ها می چرخد و پس از چند روزی هم تمام می شود . چطور می شود حضرت علی ع به خاطر کندن یک خلخال از پای دخترک ویا زن یهودی مرگ رابرای خود سزاوار میبیند ،اما خود کشی یک دختر جوان به خاطر فقر وجدانی را نمی رنجاند؟...


محمدتقی فاضل میبدی

اگر کرونا را یک رویدادتلخ طبیعی بدانیم که به طور غیر اختیاری بر بشر و کره زمین تحمیل شد و تقریبا همه کشورها را فراگرفت و کشور ما نیز از این حادثه در امان نماند ؛ اما در این روزها شاهد وقایعی در کشور هستنیم که زائیده ظلم و زوال عدالت اجتماعی است وتلخناکی این حوادث ،که بعضا اشاره خواهم کرد ،کم از دردناکی ویروس کرونا شاید نباشد.

۱-بر اساس آماررسمی وزارت بهداشت بیش از ۵۰۰نفر(تا چند روزقبل) در ایران بخاطر مصرف الکل های موجود در بازار ،که برای ضد عفونی کردن عرضه گشته ،جان باخته و تعداد زیادی مسموم ویا کور شدند . بیشترین آمار در استان فارس و خوزستان بوده است . عمق این فاجعه تنها تعدا د زیاد تلفات و مسمومیت افراد نیست ؛پرسش دردناک این داستان این است که علل و عوامل این رویداد تلخ تر اززهر چیست؟چه چیز باعث گشته تا جوانان این کشور به افیون والکل و سایر مواد مخدر روی آورند ؟چرا غالب جوانان این کشور یا دنبال مهاجرت هستند و یا اگر می مانند غالبا به مواد مسکر و مخدر روی می آورند ؟آیا تا بحال کسی برخورد علمی و کارشناسی و مسئولانه روی این پدیده شوم انجام داده است ؟ کشوری که در ردیف بودجه سالانه اش بیش از چند هزار میلیارد تو مان به عنوان فعالیت فرهنگی هزینه می کند تا جامعه را ارشاد و هدایت نماید ،چرا خروجی آن ،این پدیده های نا گوار است ؟چرا باید پاره ای از جوانان راه نجات خود را در مصرف الکل وافیون ویا خروج از کشورببینند ؟

۲-خود کشی دختر سیزده ساله در ایلام بخاطر فقر و نداشتن لباس –براساس گزارشها- از فجایع تلخ دیگری بود که در این روزها شاهدش بودیم . این اخبار تلخ فقط چند روزی در رسانه ها می چرخد و پس از چند روزی هم تمام می شود . چطور می شود حضرت علی ع به خاطر کندن یک خلخال از پای دخترک ویا زن یهودی مرگ رابرای خود سزاوار میبیند ،اما خود کشی یک دختر جوان به خاطر فقر وجدانی را نمی رنجاند؟ آیا جز این است که منشا این گرفتاریها فقر و نابرابری ویا سوءمدیریت اقتصادی است ؟. چرا عالمان دین و مسئو لان امر فریادی بر نمی اورند . ؟ازدیاد آمار خودکشی در این کشور ناراحت کننده است ،اما سن این آمار تا این حد پائین امده که دخترک سیزده ساله را وادار به خود کشی کرده است . چه منکری در جامعه از این بالاتر ؟ بنیاد مستضعفان وسایر نهادهای ذی ربط چه می کنند ؟ مگر ما برای رهایی مشتصعفان و فقیران انقلاب نکردیم ؟ چرا حاکمیت و مسئولان امردر برابر این حوادث ،که یک مورد ودو مورد نیست ،واکنشی ندارند ؟

۳- خبر ناگوار دیگری که در رسانه ها از قول رئیس دیوان محاسبات منتشر شد نامعلوم بودن سرنوشت ۴میلیارد و هشتصد میلیون دلار ارز کشور در سال ۹۷ بود . این خبر یکی از مقامات رسمی کشور گزارش داد و بخشی ازدولت خبر را نادرست دانست . رئیس محترم بانک مرکزی بخشی از نامعلوم بودن ارز را تایید کرد و گفت نام افرا د به ستاد تعزیرات ارسال شده و برای برخی پرونده کیفری . این خبرا را در کنار خبر خود کشی دختری به خاطر فقر بگذارید ببینید چه می شود . چرا غده سرطانی اختلاس و رانت خواری و سوء استفاده از اموال عمومی در این کشور به راحتی صورت می گیرد؟این افراد بر کدام ستونی پشت گذاشته اند که به راحتی با ارز کشور بازی میکنند ؟چرا با این همه نهادهای نظارتی و امنیتی ،نظارت و نگهبانی نسبت به بیت المال وجود ندارد . چه کسی مسئول این دردهای کشورسوز است . دولتی که ارز را چند نرخی کرده و از آنسو ،نه تنها مدیریت نمی شود بلکه سوء استفاده های کلان ارزی صورت می گیرد چرا کسی درست پاسخ نمی دهد . ؟آیا چند نفررا گرفتن و چند سالی حکم زندان دادن این جرمها را ریشه کن می کند ؟ تا کنون که نکرده است . چرا سالها گذشت ،وبا این همه ادعا ،نتوانستیم مشکل افتصاد کشو را حل کنیم ؟ریشه خیلی از مشکلات کشور بخاطراین است که اقتصاد این مرزوبوم تار وپود درستی ندارد . به قول سعدی این گرگهای اختلاسگر از کجا به جان این ملت افتاده است؟
نباید به نزدیک دانا پسند / شبان خفته و گرگ در گوسفند /
ریاست بدست کسانی خطاست / که از دستشان دستها بر خداست /
مکن صبر بر عامل ظلم دوست / چه از فربهی بایدش کند پوست / (سعدی )



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.