سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

صورت مسئله را تغییر ندهید!

چکیده :یا مثلا سوال این نیست که چرا زحمت و فداکاری پزشکان و پرستاران دیده نمی‌شود؟ (تمام منتقدان بدون استثناء در برابر این همت و زحمت و فداکاری سر تعظیم فرود آورده‌اند) اتفاقا مسئله این است که چرا نظام با تداوم سیاست پنهانکاری و دروغ، زحمات آنها را بر باد می‌دهد؟...


محمدجواد اکبرین

امروز چهارشنبه ۲۱ اسفند ۹۸، طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت ایران تاکنون ۹هزار نفر در کشور به کرونا دچار شده‌اند؛ ۳۵۴ نفرشان جان باخته‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند. “جامعه نو” از رسانه‌های داخل کشور این آمار را مقایسه کرده با داده‌های آماری در توان درمانی کشور و می‌پرسد:

«طبق آمار سال ۹۶، در استان گیلان (که رسما اعلام شده وضعیت قرمز و بحرانی دارد) ۵۲۰۴ تخت بیمارستانی وجود دارد (اگر طی دوسال اخیر به آنها اضافه نشده باشد)که وجود ۳۵۰بیمار کرونایی نمیتواند فشاری به سیستم مدیریتی آن وارد و وضعیت را بحرانی کند. در مورد کل کشور نیز میتوان همین تصویر را از میان آمار بدست آورد. حداقل ۸۶۰ بیمارستان در زمینه عمومی هست که بخش عظیم ۱۴۰ هزار تخت سیستم درمانی کشور در آنها قرار دارد و تعداد بیمار کرونایی که امروز اعلام شد فشاری برآنها وارد نمی‌کند ، مگر انکه بازهم بپذیریم تعداد افراد نیازمند به بستری شدن بیش از ان است که رسما اعلام می‌شود». (خلاصه گزارش)

اما گزارش‌های میدانی رسانه‌های داخل کشور وضعیت بیمارستان‌ها را بحرانی خوانده‌اند و مسئولان رسمی به بیمارستان‌های صحرایی روی آورده‌اند و نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای شهر از یک فاجعه خبر می‌دهند. بماند روزی که سخنگوی وزارت بهداشت گفت ۱۹۴ مرگِ کرونایی در کل کشور داریم، نماینده همین وزارتخانه در گیلان گفت ۲۰۰ نفر فقط در رشت جان باخته‌اند!

حمله به خبرنگاران داخل و خارج از کشور و تکذیب آمارشان مشکلی را حل نمی‌کند. صورت مسئله را هم عوض نکنید! مسئله این نیست که مشکلات ناشی از کرونا مخصوص ایران است. (در دنیایی که بزرگترین کشورها و اقتصادها گرفتار کرونا شده‌اند هیچکس چنین حرفی نمی‌زند). مسئله این است که چرا از اول با اهداف سیاسی با پنهانکاری آغاز کردید و هنوز هم ادامه می‌دهید؟

یا مثلا سوال این نیست که چرا زحمت و فداکاری پزشکان و پرستاران دیده نمی‌شود؟ (تمام منتقدان بدون استثناء در برابر این همت و زحمت و فداکاری سر تعظیم فرود آورده‌اند) اتفاقا مسئله این است که چرا نظام با تداوم سیاست پنهانکاری و دروغ، زحمات آنها را بر باد می‌دهد؟

تصمیم درست و آگاهی عمومی، بدون داده‌های درست و واقعی اتفاق نمی‌افتد. حتی مردمی که مراعات نمی‌کنند و ماجرا را ساده پنداشته‌اند عمری است که معتاد شده‌اند به داده‌ها بی‌اعتماد باشند. اعتماد عمومی را که سالهاست بر باد داده‌اید، حداقل امروز صورت مسئله را تغییر ندهید.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.