سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آیا فقیهان امروز کشیشان دیروزند؟!...

آیا فقیهان امروز کشیشان دیروزند؟!

چکیده :این کج‌اندیشی‌ها، وارونگی‌ها، پریشان‌گویی‌ها و مُهمل بافی مشتی واعظ متوهم نه برای حرمت و احترام پیران و نان و نوای جوانان از سویی و از دگَر سوی زراندوزی، زورگویی و بیدادگری عمله‌ی استبداد دینی مردمان را از جان سیر و از دیانت بری کرده است....


کلمه – بهرام گورکانی

کولبری در کردستان
معلمی در سیستان
دانش آموزانی در فارسان
پرستاری در ایلام

چرا کمترین اعتراضی در قم شنیده نمی‌شود؟ با برون افتادنِ چند تارِ مو در تهران کفن پوشانی در ولایات قُم و خُراسان به میدان جهاد می آیند!!!!

آیاتصور شما از دیانت، فقاهت و شریعت همین سخت گیریِ نابجا و نابخردانه دربابِ آثار و ظواهر است ولو اثری از متن و محتوای دین و اخلاق نباشد؟

آیا غمِ نان وعزت و عِرض و احترام و نیکنامی مردم در فقه و دیانت شما جزو احکام نیست؟؟

با چنین دیدگاهِ تند و عبوسی از دیانت نیازی به خصم و دشمنی از این بدتر ندارد!!!

این کج‌اندیشی‌ها، وارونگی‌ها، پریشان‌گویی‌ها و مُهمل بافی مشتی واعظ متوهم نه برای حرمت و احترام پیران و نان و نوای جوانان از سویی و از دگَر سوی زراندوزی، زورگویی و بیدادگری عمله‌ی استبداد دینی مردمان را از جان سیر و از دیانت بری کرده است.

چرا نگاهی به کارنامه حاکمیتِ کشیشان، هم‌کیشان، هم‌فکران، فروشندگان بهشت و بیدادگری همدستانشان در بلاد مترقی نمی‌اندازید که آنان نیز مردم خود را به چنین روزهای تباه و تیره‌ای افکنده‌اند و مردم نیز بوقت خود آنان را به تیرگی و تاریکی افکنده و به تاریخ سپرده‌اند؟؟؟

این جماعت را که چنین مودب و متین در شرق و غرب عالم می‌بینید روزگاری برونو، گالیله و سایرین را به تیغ تکفیر و تهمت به آتش سپردند و هزاران کشته برجای نهاده‌اند حال به یُمن قضا و قانون دست‌شان از سفره‌های مردم کوتاه، پایشان از گلیم مردم بیرون کشیده و به حصار کلیسا و معابد خود محدود شدند.

هان ای دل عبرت بین از دیده عبَر کن هان

چرا درس نمی‌گیرید و در پی آن هستید که روزی در این آب و خاک خود به درسی بمراتب بدتر از آنان تبدیل شوید…

القصه فقاهت بدرد آخرت پروری می‌خورد و بس نه دنیاسازی که پایان آن دنیاسوزی و دین گریزی مردمان است…

 



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.