سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » ادعاهای تکراری دادستان تهران در خصوص بازداشتی های سپاه...

ادعاهای تکراری دادستان تهران در خصوص بازداشتی های سپاه

چکیده :سالهاست که با همین بهانه‌های واهی و همین اتهامات تکراری مساله نفوذ را مطرح کرده و عده‌ای را به اسم جاسوس بازداشت می‌کنند. باوجود اینکه در چند روز گذشته نماینده رهبری در سپاه گفته بود برنامه ریزی اصلی دشمن بر روی حوزه‌های علمیه است، چرا که آنجا مدیران آینده نظام تربیت شده و برای همین از آنجا نفوذ می‌کنند، مشخص نیست چرا کماکان نیروهای امنیتی و قضایی سراغ فعالان محیط زیستی میروند که دسترسیشان به اطلاعات نظام اندک و تقریبا هیچ...


کلمه – گروه خبر: دادستان تهران در تازه ترین اظهارات خود با اشاره به آخرین وضعیت پرونده فعالان محیط زیست بازداشت شده مدعی شد: این پرونده از جمله پرونده‌های مهمی است که دادسرای تهران به آن رسیدگی می‌کند و خودکشی یکی از متهمان این پرونده در ابتدای شکل‌گیری آن که حاشیه‌هایی را به همراه داشت، تحقیقات دادسرا تا مدتی متوقف کرد؛ اما اظهارات برخی از متهمان در جریان تحقیقات، موید خروج اطلاعات مهم و استراتژیک کشور تحت پوشش محیط زیست است که آسیب‌های زیادی را در پی داشته است.

جعفری دولت‌آبادی همچنین درباره خروج کاوه مدنی معاون سابق سازمان محیط زیست نیز ادعا کرد: اگر عده‌ای فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند، ناشی از اهمیت تحقیقات مقدماتی در پرونده است و اگر امروز در برخی از سایت‌ها می‌خوانیم که فلان آقا از کشور خارج شده است، به پیش رفتن تحقیقات برمی‌گردد؛ چرا که برخی متهمان فهمیده‌اند که در حال نزدیک شدن به آن‌ها هستیم، حال اگر کسی از کشور خارج شده است، بالاخره روزی بر می‌گردد و به قول معروف، دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

دادستان تهران در ادامه، همان ادعاهای تکراری سپاه را مجددا تکرار کرد: این افراد پوشش‌هایی برای خروج اطلاعات کشور به خارج بودند و در اظهارات یکی از متهمان عنوان شده که در خارج از کشور نیز این کارها را انجام می‌داده و آموزش دیده وارد کشور شده و در حوزه خارجی اقدامات مشابه انجام داده است.یکی از متهمان حقوق ماهیانه دریافت می‌کرده، کامپیوتر امن داشته، ماهانه گزارش می‌داده و به سفارت مرتبط با سرویس در لندن یا کشورهای دیگر مراجعه می‌کرده و تبادل اطلاعات داشته است و امروز فهمیده است بهترین راه گفتن حقایق پرونده است.

سالهاست که با همین بهانه‌های واهی و همین اتهامات تکراری مساله نفوذ را مطرح کرده و عده‌ای را به اسم جاسوس بازداشت می‌کنند. باوجود اینکه در چند روز گذشته نماینده رهبری در سپاه گفته بود برنامه ریزی اصلی دشمن بر روی حوزه‌های علمیه است، چرا که آنجا مدیران آینده نظام تربیت شده و برای همین از آنجا نفوذ می‌کنند، مشخص نیست چرا کماکان نیروهای امنیتی و قضایی سراغ فعالان محیط زیستی میروند که دسترسیشان به اطلاعات نظام اندک و تقریبا هیچ است.

البته کلمه پیش از این در خبری اعلام کرد که موضوع بازداشت فعالان محیط زیست به دلیل جاسوسی این افراد برای سرویس‌های بیگانه نیست و اظهارات مطرح شده از سوی نهادهای امنیتی و رسانه های نزدیک به این نهادها فرافکنی است برای پوشاندن علت اصلی بازداشت، دلیل این بازداشت‌ها زیاده خواهی‌ها و حضور نظامی سپاه در مناطق حفاظت شده محیت زیست است.

از سوی دیگر پیش از چندماه است که فعالان محیط زیست بازداشت شده در زندان و تحت فشار شدید نیروهای امنیتی هستند، همان طور که بارها مراجع دینی اعلام کرده‌اند اعترافات داخل انفرادی شرعی نبوده و وجاهت قانونی ندارد. این افراد ماه‌هاست در انفرادی به سر می‌برند و مشخص نیست تحت چه فشارهایی قرار گرفته و اعتراف کرده‌اند، هرچند اگر اعترافی نیز درکار باشد و چون دیگر موضوعات فقط تخیلات دادستان و نیروهای امنیتی نباشد. وکلای فعالان محیط زیستی نیز در چند روز گذشته اعلام کردند که امکان هیچ گونه دسترسی به پرونده‌ها و دیدار و گفت و گو با موکلانشان را پیدا نکرده‌اند.

یک بخش دیگر از اظهارات دادستان نیز به کاوه مدنی باز می‌گردد. معاون محیط زیست که زندگی خارج از کشور و تدریس در دانشگاه‌های خارجی را رها کرد و به قول خود به کشورش بازگشت تا کمکی باشد برای حل بحران‌ها. اما به نظر می‌رسد که نیروهای امینی و قضایی علاقه‌ای حل بحران‌های کشور خصوصا در حوزه آب را ندارند خصوصا که سد سازی‌های بیرویه سپاه نیز با این حساب به مشکل می‌خورد و مشخص میشود تا کنون چقدر غیر کارشناسی بودجه در اختیارشان قرار گرفته و غلط عمل کرده‌اند.

برای همین نیز با انتشار عکس‌های خصوصی کاوه مدنی این پیام را به او رساندند که دیگر به کشور بازنگردد وگرنه سرنوشتی بدتر از کاووس امامی انتظار او را می‌کشد.

کاوه مدنی خود در توییتی در این باره نوشت: “نه بیمار بودم و خسته و مأیوس، نه دوتابعیتی و رانت خوار و از تبار ژن خوب و نه محتاج معامله برای کتمان سوابقی تاریک و خاص! من با شور جوانی، عشق به وطن و امید برای بهبود آمدم. من خودم بودم اما خودی نبودم.”



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.